Swafty Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Er det ulovlig å lage en side med masse ringetoner, programmer, bilder, java spill osv.? For jeg har litt lyst å lage den ultimate samlingen! Jeg har masse på dataen. 8) Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Spørs seff om det er du som har laget det eller ikke. :wink: Lenke til kommentar
levlex Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Om det egentlig koster noe og er copyrighted av noen så er det ulovlig ja. Et eksempel på en side som ikke er ulovlig men er gratis er jo myt610 som er en kanon side. Lager du en side med stuff så er jo det bare kult! Lenke til kommentar
molna Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Et eksempel på en side som ikke er ulovlig men er gratis er jo myt610 Der tar du feil. Den siden er definitivt ulovlig. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Å jeg som hadde planlagt alt! Lenke til kommentar
molna Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Du kan kun legge ut ting du selv har lagd eller har rettighet til å legge ut. Ikke engang gratis javaspill (freeware) kan du legge ut uten utviklerens godkjennelse (slik f.eks myt610 gjør, levlex....) Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 hvordan vet du hva myt610.com gjør som er lovlig eller ikke??? du vet ikke om de har godkjennelse fra utvikleren eller om de har laget tingene de har lagt ut, selv.... :-? Lenke til kommentar
molna Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 du vet ikke om de har godkjennelse fra utvikleren eller om de har laget tingene de har lagt ut, selv.... :-? Jeg jobber i et av de firmaene de har freeware java fra... At de selger firmware er vel enda værre. Tror SonyE hadde likt å vite om det... Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 hadde ikke du likt det om noen hadde laget en siemens-side med masse gratis-stuff,selv om det tilfeldigvis var ulovlig? bare å nyte d så lenge man kan mener jeg... :wink: Lenke til kommentar
molna Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Nei, det hadde jeg nok ikke likt. Hvorfor skulle jeg like det? Javaspill er jo såpass billige uansett så :smile: Lenke til kommentar
Echosiren Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 antar at du er omtrent 15 år eldre enn meg og er en av dem som antageligvis tjener bittelitte-grann mer en meg (3000 kr i mnd)... og har penger til overs for sånne altfor-dyre-tjenester som man finner i se&hør og sånt.. Lenke til kommentar
beh Skrevet 24. august 2003 Del Skrevet 24. august 2003 Enig med Molna, det bare hemmer videre utvikling av spill om folk skal drive å snylte de til seg over nettet. På en annen side er jeg litt forbanna over at man ikke får full kontroll over sine egene spill som man har betalt for. Det skulle være en måte å aktivere et spill på en bestemt mobil og når man byttet skulle man kunne flytte denne sertifikaten over på neste mobil og den gamle skulle nekte å kjøre spillet. Aldri at jeg betaler for samme spill to ganger uansett hvor billig det er. Lenke til kommentar
larsli Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Han som drev denne siden http://www.adamdawes.com/nokia/tones.html valgte å ta den ned i tilfelle søksmål fra bl.a. platebransjen. Du har ikke lov til å legge ut en midi-fil selv om du har laget den selv så lenge det er noen andre som har komponert originalen. Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Altså, inpoc.no, boomi og alle de der har spesifikke avtaler med de respektive plateprodusentene? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Du har ikke lov til å legge ut en midi-fil selv om du har laget den selv så lenge det er noen andre som har komponert originalen. Det nekter jeg å tro... Muligens ikke lov å selge det, men jeg nekter å tro at det ikke skal være lov å lage en midi med samme melodi som en kjent sang. De kan jo ikke kopibeskytte en bestemt tonerekkefølge!? Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Du har ikke lov til å legge ut en midi-fil selv om du har laget den selv så lenge det er noen andre som har komponert originalen. Det nekter jeg å tro... Muligens ikke lov å selge det, men jeg nekter å tro at det ikke skal være lov å lage en midi med samme melodi som en kjent sang. De kan jo ikke kopibeskytte en bestemt tonerekkefølge!? Vel, store artister har både blitt saksøkt, og selv saksøkt, for å ha stjålet melodien... Lenke til kommentar
molna Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Man må betale tono-avgift for ringetoner man legger ut som har opphavsrett. tadcomp: inpoc betaler til Tono og da er alt greit. Lenke til kommentar
tadcomp Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Og Tono spør plateselskapene elns.? Lenke til kommentar
[PaaL] Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 boomi.net har well ikke betlat pamela og britney for å selge bilder av dem? http://no.boomi.net/backgrounds/bg.asp?cat...=0&searchinput= og inpoc, har de betalt nrk for å bruke baron blod bilder osv? http://inpoc.no/din_mobil/fargebilder.vsp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå