BertNaked Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Overhørte noen på jobben i dag som snakket om at de fikk bonus på 43,000 i ett år (fulltid selvfølgelig). Og begynner da å lure på om vi som jobber i fast deltid gjennom vikarbyråer også har rett på bonus? Dette er på lager og vi har krav på hvor mye vi skal plukke før dagen er omme. Kan ikke huske å ha sett noe av dette nevnt i enten kontrakten fra lager eller vikarbyrå. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Bonusordninger vil normalt kun omfatte de som er direkte ansatte i et firma. Grovt sett, så har du ikke andre rettigheter enn de som fremkommer av din kontrakt med vikarbyrå, og av lov. Det er i dag ikke noen lovbestemte rettigheter til bonus. Hvis du har fulgt med i media i den siste tiden, så har det såkalte vikardirektivet blitt diskutert. Dette skal i fremtiden mer eller mindre likestille fast ansatte og vikarer/innleide lønnsmessig. Om dette da også vil omfatte bonuser, vet jeg ikke, da jeg ikke har satt meg inn i dette enda. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Det vesentlige er jo ikke at du har fast stilling. Hvem som omfattes av bonusordningen er nok opp til ledelsen i selskapet, men det at du er ansatt via vikarbyrå gjør åpenbart at du ikke er det. Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Litt rart med tanke på at man må oppnå de samme kravene som de som er ansatt direkte. Så 'bryet' er det samme for alle. Men igjen, så har vi vikarene ikke hatt den "peptalket" med sjefen angående effektivitet, noe som de som valgte å bli direkte ansatt fikk. Har lest noe om den saken, men så bare at det var snakk om å innføre dette på et "mjeeeeaaah"-grunnlag i Rogaland. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå