Gå til innhold

Flere som sliter med å få spill til å virke?


Anbefalte innlegg

Hvis du skal ha en PC uten crossfire/SLI med middelmådig spillytelse vil vel mange tenke at de like gjerne kan kjøpe en konsoll?

 

Stoddart, Jeg tenkte at et raid med SSD-disker eller lignende kanskje kunne eliminere laggen. At du sier det ikke lagger på en plateharddisk har jeg ingen tro på, jeg merker laggen selv med alle grafikksettings på det aller laveste, 4ghz i7-cpu, 5970 gpu, 12gb ram og to ssd-disker. Og en helt fersk Sims 3 installasjon uten mods og lignende..

Jeg har lest om denne feilen og funnet utallige brukere med samme problem, du er den første jeg har støtt på som angivelig ikke har dette problemet så jeg klarer ikke helt å tro at pcen din kjører det så flytende som du tror at det gjør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha en PC uten crossfire/SLI med middelmådig spillytelse vil vel mange tenke at de like gjerne kan kjøpe en konsoll?

 

Stoddart, Jeg tenkte at et raid med SSD-disker eller lignende kanskje kunne eliminere laggen. At du sier det ikke lagger på en plateharddisk har jeg ingen tro på, jeg merker laggen selv med alle grafikksettings på det aller laveste, 4ghz i7-cpu, 5970 gpu, 12gb ram og to ssd-disker. Og en helt fersk Sims 3 installasjon uten mods og lignende..

Jeg har lest om denne feilen og funnet utallige brukere med samme problem, du er den første jeg har støtt på som angivelig ikke har dette problemet så jeg klarer ikke helt å tro at pcen din kjører det så flytende som du tror at det gjør.

Et HD 5870 er nok til å kjøre BF3 i 1920x1080 på 60 fps med det meste av innstillinger på High, det er milevis bedre enn konsoll. Dessuten er det mange spillsjangre som ikke fungerer på konsoll: skytespill og RTS er to av dem. Det som gjør PC-gaming bedre enn konsollgaming er mus+keyboard og muligheten for 60 fps eller mer på 1920x1080.

 

Har du prøvd å skru av CrossfireX med RadeonPro i The Sims 3? Det kan også være du opplever microstutter når du zoomer ut. Noen har også rapportert at bruk av en framerate-limiter (som du alltid bør kjøre med CFX/SLI siden det hjelper betydelig på microstutter) hjelper på problemet.

Om man kjører RAID kan latency også økes i enkelte tilfeller, så hvor mye det hjelper å kjøre 2x SSDer i RAID kommer an på arbeidslasten man kjører.

Lenke til kommentar

Hva med de som vil ha minst 120fps og høye oppløsninger som 2560x1920 eller 5760x1080?

 

Er dette jeg mener er fordelen med en pc, skal du spille i lav oppløsning på en liten skjerm så kan man like godt sitte på en konsoll?

 

Jeg prøvde å få GTAIV til å virke over tre skjermer men det er ikke helt enkelt, det ser mye bedre ut på 80" storskjerm enn på pc.

Joda du kan koble PC til storskjerm også men folk flest har storskjerm i stuen og pc på kontoret eller lignende..

 

Dess mer jeg tenker over det dess mer sikker blir jeg på at PC-spill er en greie som er på vei ut. Om noen år tenker jeg det er slutt på salg av dedikerte grafikkort, folk vil ha tablet-pcer, laptoper og spill-konsoller i stedet.

Utviklingen går den retningen, pc blir kjipere og kjipere på spill mens de fordelene som PCer har/hadde kommer på konsoll også. Se bare på PSN eller Xbox-live, før var det sosiale aspektet forbeholdt PC.

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar

Hva med de som vil ha minst 120fps og høye oppløsninger som 2560x1920 eller 5760x1080?

 

Er dette jeg mener er fordelen med en pc, skal du spille i lav oppløsning på en liten skjerm så kan man like godt sitte på en konsoll?

 

Jeg prøvde å få GTAIV til å virke over tre skjermer men det er ikke helt enkelt, det ser mye bedre ut på 80" storskjerm enn på pc.

Joda du kan koble PC til storskjerm også men folk flest har storskjerm i stuen og pc på kontoret eller lignende..

 

Dess mer jeg tenker over det dess mer sikker blir jeg på at PC-spill er en greie som er på vei ut. Om noen år tenker jeg det er slutt på salg av dedikerte grafikkort, folk vil ha tablet-pcer, laptoper og spill-konsoller i stedet.

Utviklingen går den retningen, pc blir kjipere og kjipere på spill mens de fordelene som PCer har/hadde kommer på konsoll også. Se bare på PSN eller Xbox-live, før var det sosiale aspektet forbeholdt PC.

Ekstreme oppløsninger som 3x 1920x1080-skjermer vil jeg påstå du bør kjøre SLI/CFX på ja, men selv slike løsninger begynner å bli oppnåelige uten å rote med

 

Konsoller har stort sett output i 1280x720 eller mindre med 30 fps som et framerate-mål og en del spill klarer ikke 30 fps engang... Opplevelsen kan ikke sammenlignes engang, selv konsollporter ser for det meste dobbelt så bra ut på PC.

 

Skytespill med mus og tastatur i 1920x1080 med 60 fps eller bedre er en uendelig stor forbedring fra konsoller, samme går for strategispill. Samtidig er det også sjangre der konsoller egner seg bedre for sofagrisen, som eventyr, eventyr/RPG, arkaderacing eller actionspill (av typen Batman: Arkham Asylum og City)

 

Angående PC-spill på TV, så er det bare snakk om å trekke en HDMI-kabel + trådløs 360-kontroller. Finnes også løsninger for å overføre signaler gjennom strømnettet mener jeg å huske.

 

PC-gaming har da aldri vært sosialt? Konsollspillene har vært og er fortsatt den plattformen jeg og andre fra min generasjon begynner å forbinde med noe sosialt, siden man kan spille flere sammen i mindre alvorlige spill. Om du snakker om internettspilling vil jeg ikke påstå det er sosialt.

 

I dag har man en gaming-PC fordi man liker god grafikk, presisjonen fra mus/tastatur, eller av praktiske årsaker ikke har plass til en konsoll + TV. Med pakka kommer ekstra kostnader, tid og litt innsatsvilje for å få ting til å fungere optimalt, om du ikke gidder det er konsoll for deg.

 

PC-gaming blir definitivt ikke kjipere og kjipere, det er billigere enn noen gang å spille på PC og antall fallgruver i dag er en brøkdel av hvordan det var for fem år siden. Det virker heller som om du er lei av det enn noe annet :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke helt enig med deg der Arni , pc har alltid vært den plattformen som har vært markant mer sosialt (i alle fall for meg ) når det kommer til spilling.

Lan - Unreal Tournament Deathmatch - Civilization etc etc , mange gode eksempler ^_^

 

Enig med deg. PC-spilling har for neg vært mye mer sosialt enn konsoll. Husker "i gamle dager" når man tok maskina under armen, dro til en kompis og kobla sammen med nullmodemkabel (?). Eller enda bedre når hjemmenettverk begynte å allemannseie. Da var man jo gjerne relativt mange som spillte sammen.

Lenke til kommentar

arni90, Det er ikke lenge siden jeg ville sagt at konsoller bare var tull og at enhver seriøs spiller eide en PC. Men bordet holder på å snu, hvis vi har nøyaktig den samme diskusjonen om 5 år hvor tror du vi står da?

 

Med sosial spilling menes spilling over internett med voice og lignende, konsoller tar rett og slett innpå PC.

 

Merker du ikke at det er konsoller som prioriteres nå av spillutviklere? De lager spillet for konsoll og porter en bugget versjon til PC-spillerene..

 

Vi er begynt å trekke de korte stråene.

Lenke til kommentar

arni90, Det er ikke lenge siden jeg ville sagt at konsoller bare var tull og at enhver seriøs spiller eide en PC. Men bordet holder på å snu, hvis vi har nøyaktig den samme diskusjonen om 5 år hvor tror du vi står da?

 

Med sosial spilling menes spilling over internett med voice og lignende, konsoller tar rett og slett innpå PC.

 

Merker du ikke at det er konsoller som prioriteres nå av spillutviklere? De lager spillet for konsoll og porter en bugget versjon til PC-spillerene..

 

Vi er begynt å trekke de korte stråene.

Om 5 år vil neste generasjons konsoller være ute, og det meste av rykter tilsier at de ikke skal være såpass heftig spekket som PS3/360 var i sin tid. Hvordan dette vil påvirke gamere og om vi vil se flere som flytter over til PC eller konsoll er vanskelig for meg å si, det jeg vet er at PC-gaming selger mer og mer (Det er en partisk side, men poenget er at PC-gaming hadde 15% økte salg i 2011 kontra 2010) og at konsollgaming ser ut til stagnere/gå nedover. Alan Wake solgte så bra at utviklingskostnadene var inntjent i løpet av 2 døgn

Jeg tror utgivere har begynt å legge merke til dette og at vi derfor ser for eksempel at Borderlands 2 skal fikse problemene forgjengeren hadde på PC. Selv Ubisoft har begynt å vise en bedre side som å lansere Rayman Origins uten DRM.

 

Kompetetiv gaming i FPS/RTS kan heller ikke gjøres på konsoller i dag grunnet analoge kontrollere, dette vil ikke endre seg før man finner en bedre kontrollmetode.

Spilling over internett der man kun hører stemmen er ikke særlig sosialt i mine øyne, sosial spilling er når man møter venner fysisk og spiller en time eller to med Guitar Hero/Mario Party/Super Smash Bros. eller annet før man kanskje drar ut.

 

Tror vi fikk en haug med gode spill/porter på PC i 2011: Shogun 2, Sonic Generations, F1 2011, Dirt 3, Serious Sam 3, Skyrim, Deus Ex:HR, Portal 2, BF3, Trine 2, Witcher 2, og så alle indie-titlene. I tillegg er det modder som øker lysten til å spille gjennom spill på nytt og lar eldre spill fortsatt selge i 2012. Det er vel stort sett bare Mass Effect og Call of Duty som er de store konsollportene der PC-utgaven ikke er bedre i dag?

 

Jeg sier igjen: det er heller du som er lei av PC-gaming enn at PC-gaming er på vei nedover, PC-gaming blir bedre for hver dag mens konsollene stagnerer grunnet veldig åpenbare tekniske begrensninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...