Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når det blir dårlig kjemi

Anbefalte innlegg

Ofte er det det ikke verbale som avslører hvordan en jente har det sammen med deg. Er armene i kryss? Lener hun seg vekk? Forandring i tonefall? Etc.

Hvis du tror at hun har kommet på defensiven så har du muligheten til å forandre din tilnærming for å få en bedre kjemi.

Når du observerer negative ikke verbale meldinger fra hun du er sammen med, så kan det være lurt å f.eks skifte tema eller ta en vits for å få henne til å le og slappe av.

Hvilken vits tar du? Eller gjør du noe annet?

Endret av MatsHG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det kommer til jenter og de virker uinteresert eller "kjedet" av samtalen så sier jeg bare

Men hva driver du med for tiden ?

Har du gjort noe gøy i det siste ?

åssen går det med deg og jobben ?

Har du trent ? ser sånn ut

Legg merke til bruken av Du/deg . Er det noe jenter kan/liker så er det og prate om seg selv. evt sleng inn og si at det ser ut som de har trent siden sist du så dem. Ikke si "oi trener du ?" men si "jøss, trent siden sist eller?" for da er det ikke like mye et overlegent komplimang som et faktisk spørsmål hvor du kan snike inn en et lite men betydningsfull bemerkning :) Funker alltid for meg :) Eller om du vet en jente har vært litt smålubben/stor før så si det på samme litt ubemerket måte "ser ut som du har gått ned litt ja". Lite ubemerket men samtidig betydningsfult og bra komplimang :)

(leste over det og ja ser litt flosete ut, men det fungerer hver gang og jentene smiler og går glade fra samtalen, bare få hu til og prate om seg)

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Skal jeg være ærlig, så er det ingen spørsmål som er mer irriterende enn de tre første, særlig hvis det er en jeg prater mye med. Det får de til å virke litt desperat etter å prate sammen, og gir uttrykk for at vi ikke har noe spennende å prate om lenger.

Selv er jeg veldig opptatt av at det skal være spennende å prate med gutten. Mine nærmeste venner og jeg har alltid samtaler som driver oss videre til neste tema. Det er viktig at man er to om dette, og ikke at den ene føler at han/hun må dra ordene ut av den andre.

Det som pleier å funke på meg, er det TS nevner, men også å få tilsendt morsomme bilder, fete låter, eller gode youtubefilmer jeg må kommentere på. Da holdes samtalen gående en stund, og det hender seg at det kommer gode diskusjoner ut av det og.

Lenke til kommentar

Skal jeg være ærlig, så er det ingen spørsmål som er mer irriterende enn de tre første, særlig hvis det er en jeg prater mye med. Det får de til å virke litt desperat etter å prate sammen, og gir uttrykk for at vi ikke har noe spennende å prate om lenger.

Selv er jeg veldig opptatt av at det skal være spennende å prate med gutten. Mine nærmeste venner og jeg har alltid samtaler som driver oss videre til neste tema. Det er viktig at man er to om dette, og ikke at den ene føler at han/hun må dra ordene ut av den andre.

Det som pleier å funke på meg, er det TS nevner, men også å få tilsendt morsomme bilder, fete låter, eller gode youtubefilmer jeg må kommentere på. Da holdes samtalen gående en stund, og det hender seg at det kommer gode diskusjoner ut av det og.

Så for eks når man møter personen ute for første gang, hva mener du er bra topics på den første daten for eks?

Endret av pipppipp
Lenke til kommentar

Så for eks når man møter personen ute for første gang, hva mener du er bra topics på den første daten for eks?

Godt spørsmål.

Det finnes ingen ting jenter liker å snakke om mer enn seg selv, men hva man har gjort i det siste er ofte veldig uinteressant. Du får som regel noe om jobben, fest, venner eller film.

Jeg ville heller spurt litt spørsmål hvor man prater litt mer, som feks: Reiser du ofte?, Har du noen gang vært *stedsnavn*?, Når du var mindre, hva trodde du at du skulle bli?, osv. Spør om utdannelsen, og om hun har noen fritidsaktiviteter: For all del -> Spør og grav! Det elsker vi. Ingen ting er bedre enn gutter som er interessert i det vi holder på med.

Spør hva slags musikk hun hører på, og følg gjerne opp med spørsmål om hun har vært på konsert o.l. Del erfaringer, og fortell ting som får jenta til å smile og le. Vi elsker gutter som får oss til å smile og le, og du kan vel innrømme at du digger å få jenta til å gjøre det og? :)

Det er ikke så mye som kan gå galt, sånn egentlig. Bare virk interessert i jenta, og ikke fall i fellen og fortell masse om deg selv uten å la henne fortelle litt om seg selv også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...