Joibjorn Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hei sveis. Har nylig investert i en Imac 27". Veldig fornøyd med produktet så langt men her er greia: I macén står som regel på døgnet rundt tilkoblet WiFI nettet mitt, og dette fungerer bare yppelig mens jeg bruker den. Men det som er problemet er at etter jeg vekker den opp i fra dvale/hvilemodus (den har stått slik i par timer), så har jeg ikke tillkobling til internett. Jeg er fremdeles tilkoblet mitt WiFi, og full pupp på signalet, men når jeg prøver å åpne en side, for eksempel www.sau.no eller www.facebook.com, så står Imacen å kokkelurer i noen minutter før den kommer med en feilmelding der det står. "tjener ikke funnet". Jeg har forsåvidt funnet en løsning på problemet og det er å deaktivere Wifi kortet og reaktivere det. Da funkerer alt slik det skal. Men det kan da ikke være slik det skal være? eller? skulle tro at etter dvale så skal "all systems go"? På forhånd takk for svar Oi, ja forresten, routern min er i klinkene orden, har flere maskiner tilkoblet som ikke har dette problemet, derav iphone, ipad, ps3, win7pc, linuxpc og appletv. Alle disse har ingen problem med nettilkobling ut i den store verden, uansett hvor lenge de har vært i dvale. Systeminfo, holder dette?: Modellnavn: iMac Modellidentifikator: iMac12,2 Prosessornavn: Intel Core i5 Prosessorhastighet: 2,7 GHz Antall prosessorer: 1 Broadcom 57765-B0: Navn: ethernet Type: Ethernet-kontroller Buss: PCI Leverandør-ID: 0x14e4 Enhets-ID: 0x16b4 Undersystemleverandør-ID: 0x14e4 Undersystem-ID: 0x16b4 Revisjons-ID: 0x0010 Koblingsbredde: x1 BSD-navn: en0 Kext-navn: AppleBCM5701Ethernet.kext Firmwareversjon: 57765-v1.37, 0x7cfcc847 Plassering: /System/Library/Extensions/IONetworkingFamily.kext/Contents/PlugIns/AppleBCM5701Ethernet.kext Versjon: 3.0.8b2 Lenke til kommentar
Speider-gutten Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Har du kjørt systemoppdatering? De kom nettopp (1 måned siden?) med en oppdatering til iMac`er pga noen hadde problemer med nettverket. Husker ikke detaljer men du kan prøve det å se om det fikser det. Lenke til kommentar
kupoflupo Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Har du kjørt systemoppdatering? De kom nettopp (1 måned siden?) med en oppdatering til iMac`er pga noen hadde problemer med nettverket. Husker ikke detaljer men du kan prøve det å se om det fikser det. Det stemmer. oppdateringen skal fikse akkurat dette problemet, slev har jeg et problem om at det faller ut til tider selv om den ikke har gått i dvale Lenke til kommentar
Joibjorn Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Alt er oppdatert. Fikk oppdatering til IPhone og iPaden lørdagen, og da sjekket jeg om det hadde kommet noen til Imacen. Så ja, oppdaterte alt lørdagen, og i skrivende stund så har jeg enda problemet. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hvilken type router har du? Ikke en D-link vel? Lenke til kommentar
Joibjorn Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Dlink 655 jo. Er det ille? Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Dlink 655 jo. Er det ille? Jeg har inntrykk av at det er "ett-eller-annet-mystisk" og uforklarlig med Mac + mange enheter i kombinasjon med D-link. SKulle ikke forbause meg om at alt faller på plass hvis du hadde byttet router til et annet merke. Jeg har sett såpass mange tråder med dette de siste årene at jeg som privatperson fraråder folk å kjøpe D-link. Håper selvfølgelig at jeg tar feil i ditt tilfelle :-( Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Det er ett produkt fra apple. Endret 13. mars 2012 av Wizzlee Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Det er ett produkt fra apple. Er det ETT produkt fra Apple? Trodde de hadde flere produkter jeg? 1 Lenke til kommentar
Joibjorn Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 Kan lykkelig fortelle at problemet er løst, kjørte fw update på dlink routeren, og med mye miksing og triksing med instillinger, så fikk jeg det til. Nettet er stabilt og alt i skjønneste orden. Takk alle sammen for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Dlink 655 jo. Er det ille? Jeg har inntrykk av at det er "ett-eller-annet-mystisk" og uforklarlig med Mac + mange enheter i kombinasjon med D-link. SKulle ikke forbause meg om at alt faller på plass hvis du hadde byttet router til et annet merke. Jeg har sett såpass mange tråder med dette de siste årene at jeg som privatperson fraråder folk å kjøpe D-link. Håper selvfølgelig at jeg tar feil i ditt tilfelle :-( Hva anbefaler du da folk å kjøpe. (impress the shit out of me).... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå