Gå til innhold

Imac wifi detter ut.

Anbefalte innlegg

Hei sveis.

Har nylig investert i en Imac 27".

Veldig fornøyd med produktet så langt men her er greia:

I

macén står som regel på døgnet rundt tilkoblet WiFI nettet mitt, og dette fungerer bare yppelig mens jeg bruker den.

Men det som er problemet er at etter jeg vekker den opp i fra dvale/hvilemodus (den har stått slik i par timer), så har jeg ikke tillkobling til internett. Jeg er fremdeles tilkoblet mitt WiFi, og full pupp på signalet, men når jeg prøver å åpne en side, for eksempel www.sau.no eller www.facebook.com, så står Imacen å kokkelurer i noen minutter før den kommer med en feilmelding der det står. "tjener ikke funnet". Jeg har forsåvidt funnet en løsning på problemet og det er å deaktivere Wifi kortet og reaktivere det. Da funkerer alt slik det skal.

Men det kan da ikke være slik det skal være? eller? skulle tro at etter dvale så skal "all systems go"?

På forhånd takk for svar :)

Oi, ja forresten, routern min er i klinkene orden, har flere maskiner tilkoblet som ikke har dette problemet, derav iphone, ipad, ps3, win7pc, linuxpc og appletv. Alle disse har ingen problem med nettilkobling ut i den store verden, uansett hvor lenge de har vært i dvale.

Systeminfo, holder dette?:

Modellnavn: iMac

Modellidentifikator: iMac12,2

Prosessornavn: Intel Core i5

Prosessorhastighet: 2,7 GHz

Antall prosessorer: 1

Broadcom 57765-B0:

Navn: ethernet

Type: Ethernet-kontroller

Buss: PCI

Leverandør-ID: 0x14e4

Enhets-ID: 0x16b4

Undersystemleverandør-ID: 0x14e4

Undersystem-ID: 0x16b4

Revisjons-ID: 0x0010

Koblingsbredde: x1

BSD-navn: en0

Kext-navn: AppleBCM5701Ethernet.kext

Firmwareversjon: 57765-v1.37, 0x7cfcc847

Plassering: /System/Library/Extensions/IONetworkingFamily.kext/Contents/PlugIns/AppleBCM5701Ethernet.kext

Versjon: 3.0.8b2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du kjørt systemoppdatering?

De kom nettopp (1 måned siden?) med en oppdatering til iMac`er pga noen hadde problemer med nettverket. Husker ikke detaljer men du kan prøve det å se om det fikser det.

Det stemmer. oppdateringen skal fikse akkurat dette problemet, slev har jeg et problem om at det faller ut til tider selv om den ikke har gått i dvale

Lenke til kommentar

Dlink 655 jo. Er det ille?

Jeg har inntrykk av at det er "ett-eller-annet-mystisk" og uforklarlig med Mac + mange enheter i kombinasjon med D-link. SKulle ikke forbause meg om at alt faller på plass hvis du hadde byttet router til et annet merke.

Jeg har sett såpass mange tråder med dette de siste årene at jeg som privatperson fraråder

folk å kjøpe D-link. Håper selvfølgelig at jeg tar feil i ditt tilfelle :-(

Lenke til kommentar

Kan lykkelig fortelle at problemet er løst, kjørte fw update på dlink routeren, og med mye miksing og triksing med instillinger, så fikk jeg det til. Nettet er stabilt og alt i skjønneste orden. Takk alle sammen for svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Dlink 655 jo. Er det ille?

Jeg har inntrykk av at det er "ett-eller-annet-mystisk" og uforklarlig med Mac + mange enheter i kombinasjon med D-link. SKulle ikke forbause meg om at alt faller på plass hvis du hadde byttet router til et annet merke.

Jeg har sett såpass mange tråder med dette de siste årene at jeg som privatperson fraråder

folk å kjøpe D-link. Håper selvfølgelig at jeg tar feil i ditt tilfelle :-(

Hva anbefaler du da folk å kjøpe. (impress the shit out of me)....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...