Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

HDD problemer på ny PC!

Anbefalte innlegg

Hei!

Bygt ny PC i dag, men har et lite problem!

SSD disken med OS på dukker opp i Min Datamaskin som bare det, men en ekstra lagringsdisk på 2TB, en Seagate Green, dukker IKKE opp der...

I BIOS finner jeg den, men får ikke lov å velge den i BOOT priority lista (Ikke som slave en gang), finner den også i "Device Manager", men IKKE i "Disk Management"...

Hadde først begge diskene koblet inn på Marvel S-ATA tilkoblingene, og installerte drivere... Dette gav samme feil... Da forsøkte jeg å bytte over til Intel sine P76 S-ATA tilkoblinger, men med samme resultat... Forsøkt å aktivere diskene manuelt i BIOS, men selv SSD disken virket da det sto som Deaktivert, med Auto-Detect... Merkelige greier!

Har selvfølgelig testet å finne drivere til den, men nærmer meg et punkt hvor jeg gir opp altså! :p

En siste ting som også er nytt for meg:

Av og til kommer det merkelige lyder i høytalerene mine...

Lyden lyder slik: dit-dit-dit-dit-dit-dit-dit

Ikke veldig høyt, varierende lengde, og varierende antall repetisjoner. Forsvinner stort sett etter et minutts tid...

Anlegget er koblet rett inn i hovedkort.

SPECS:

ASUS P8P76

Intel 2500K

Seagate Green 2TB 5900 RPM HDD

Håper på hjel fra Eliten! :)

Takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :-)

Du kan prøve dette ang problemet med harddisken din:

- Høyreklikk på "Min Datamaskin" og trykk deretter "Behandle", der inne skal du kunne se harddisken din og tilordne den en stasjonsbokstav som gjør den synlig.

Lenke til kommentar

Hei :-)

Du kan prøve dette ang problemet med harddisken din:

- Høyreklikk på "Min Datamaskin" og trykk deretter "Behandle", der inne skal du kunne se harddisken din og tilordne den en stasjonsbokstav som gjør den synlig.

Hei du!

Takk for svar! :)

Som beskrevet i første innlegg finner jeg IKKE disken under "Disk Management", som er navnet på tipset du netopp gav meg!

Noen andre forslag? :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...