NatroN Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hei! Bygt ny PC i dag, men har et lite problem! SSD disken med OS på dukker opp i Min Datamaskin som bare det, men en ekstra lagringsdisk på 2TB, en Seagate Green, dukker IKKE opp der... I BIOS finner jeg den, men får ikke lov å velge den i BOOT priority lista (Ikke som slave en gang), finner den også i "Device Manager", men IKKE i "Disk Management"... Hadde først begge diskene koblet inn på Marvel S-ATA tilkoblingene, og installerte drivere... Dette gav samme feil... Da forsøkte jeg å bytte over til Intel sine P76 S-ATA tilkoblinger, men med samme resultat... Forsøkt å aktivere diskene manuelt i BIOS, men selv SSD disken virket da det sto som Deaktivert, med Auto-Detect... Merkelige greier! Har selvfølgelig testet å finne drivere til den, men nærmer meg et punkt hvor jeg gir opp altså! En siste ting som også er nytt for meg: Av og til kommer det merkelige lyder i høytalerene mine... Lyden lyder slik: dit-dit-dit-dit-dit-dit-dit Ikke veldig høyt, varierende lengde, og varierende antall repetisjoner. Forsvinner stort sett etter et minutts tid... Anlegget er koblet rett inn i hovedkort. SPECS: ASUS P8P76 Intel 2500K Seagate Green 2TB 5900 RPM HDD Håper på hjel fra Eliten! Takker Lenke til kommentar
Sjuriss Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hei :-) Du kan prøve dette ang problemet med harddisken din: - Høyreklikk på "Min Datamaskin" og trykk deretter "Behandle", der inne skal du kunne se harddisken din og tilordne den en stasjonsbokstav som gjør den synlig. Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Hei :-) Du kan prøve dette ang problemet med harddisken din: - Høyreklikk på "Min Datamaskin" og trykk deretter "Behandle", der inne skal du kunne se harddisken din og tilordne den en stasjonsbokstav som gjør den synlig. Hei du! Takk for svar! Som beskrevet i første innlegg finner jeg IKKE disken under "Disk Management", som er navnet på tipset du netopp gav meg! Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå