Nordmoen Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Hallo godt folk. Jeg har lyst på ny mobil, som tittelen sier så har jeg noen ganske stive krav. I tillegg må telefonen få ICS oppdatering. Jeg har sett litt på anmeldelser av diverse telefoner og har funnet noen jeg liker godt: Sony Ericsson Arc S Positivt: God prosessor Vil få ICS God skjerm Lett(liten vekt, men dette teller bare positivt, tyngre telefoner ville ikke bli trukket) Negativt: Dårlig batteri levetid? Lite internlagring Huawei U8860 Positivt: God prosessor God batteri levetid Har/Får ICS Billig Negativt: Dårligere skjerm enn Arc S Sett noen klager på programvare stabilitet. Billig følelse sammenlignet med Arc S Samsung I9001 Plus S Positivt: God prosessor AMOLED skjerm Bluetooth 3.0(Ikke at dette er viktig for meg) Negativt: Dårlig batteri levetid? Vil gjerne ha noen innspill på hvilken telefon folk hadde valgt eller om det er noen andre forslag til telefon. Endret 12. mars 2012 av Nordmoen Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Jeg kikket også lenge på disse 3 men endte opp på Galaxy S Plus. Og av disse 3 har den faktisk best batteri med sine 1650mAh. Ellers her den også bedre skjerm en Arc S. Galaxy S Plus og Arc S har også 90% lik innmat.. Ellers går det en del tråder her på diskusjon angående lite internminne på Arc.. Jeg valgte min S Plus først og fremt på disse kriteriene: -AMOLED -blant det batteriet i klassen -godt med intern lagring -liker Samsung sine menyer i Android -var ca 400kr billiger en nærmeste konkurrent da jeg kjøpte den Eneste savn egentlig er fotolys, samt at antenna er litt svak Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Takk for innspill! Det er veldig greit med litt erfaringer fra faktiske brukere. Har/Får I9001 oppgradering til ICS? Glemte forsåvidt å nevne at jeg ikke bryr meg om kamera i det hele tatt Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) S Plus får nok ikke ICS. Samsusng skylder på for lite RAM for å kjøre det.. Selv om Android forumene viser flre som har rootet den med ICS og kjørende fint...Og skal Arc klare det skal denne også dra det fint.. noe community rundt mobilen viser.. Samsung er bare litt for dårlige på optimalisering Endret 12. mars 2012 av vesleengen Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Vel det gjør jo Galaxy Plus S litt mindre attraktiv, det gjør det heller ikke bedre at GSMArena i denne testen får dårlige score på batterilevetid og i denne testen gir de mye skryt til skjermen i Arc S Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Ser ut til at i tyngre bruk og ringing så holder Arc S bedre på strømmen, men i Stand-by så holder SGS+ fort i 200-300timer lenger! Men begge er absolutt gode mobiler med sine svakheter og styrker... sjekk her http://www.prisjakt.no/product.php?j=925724,969060 Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Hva er din erfaring med batteritid? Hvor lenge holder mobilen med moderatbruk? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Bruker min relativt aktivt... Vil si en vanlig "average" dag på mobilen er slik: 3 timer spotify 5 sms 3min ringe 20 minutter video 30minutter surfing 15 minutter spilling Kan vel si det sånn at spotify er aktivt samtidig ved spilling og surfing.. Har da rundt 50% batteri igjen på slutten av dagen... Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Hmm... Veldig vanskelig valg Uansett, tusen takk for at du har tatt deg så god tid til å hjelpe til! Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Ellers så er det vel ikke lenge til Galaxy S Advance kommer Den blir lik S Plus, men får Kamera LED, og 1GHz dualcore... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå