Mr_Tiger Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Lurte på om neoen viste hvordan jeg kan stenge en ip addresse på AL89300, slik at en bestem ip ikke slipper gjennom routeren... Lenke til kommentar
JensenScandinavia AS Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Lurte på om neoen viste hvordan jeg kan stenge en ip addresse på AL89300, slik at en bestem ip ikke slipper gjennom routeren... 1. Logg på ruteren med http://192.168.0.1 2. brukernavn = admin 3. Passord = 1234 4. Trykk Advanced Settings -> Firewall -> Access Control 5. Kryss av foran Enable IP Filtering Table. 6. Trykk Add PC 7. Du får nå opp valg der du kan bestemme enkelte porter du vil stenge for, eller du kan velge All TCP port / All UDP ports nederst for å sperre all trafikk. 8. Trykk Add 9. Trykk Apply + Apply Vennlig hilsen Tor JensenScandinavia AS 1 Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Lurte på om neoen viste hvordan jeg kan stenge en ip addresse på AL89300, slik at en bestem ip ikke slipper gjennom routeren... 1. Logg på ruteren med http://192.168.0.1 2. brukernavn = admin 3. Passord = 1234 4. Trykk Advanced Settings -> Firewall -> Access Control 5. Kryss av foran Enable IP Filtering Table. 6. Trykk Add PC 7. Du får nå opp valg der du kan bestemme enkelte porter du vil stenge for, eller du kan velge All TCP port / All UDP ports nederst for å sperre all trafikk. 8. Trykk Add 9. Trykk Apply + Apply Vennlig hilsen Tor JensenScandinavia AS Tenker da på ip som kommer utenfra(wlan) og ikke lan ip.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Hva ønsker du å forhindre egentlig? En snik på ditt trådløse nett? Wlan er lokalt, samme som lan, og samme fremgangsmåte for å sperre. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 15. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2012 Hva ønsker du å forhindre egentlig? En snik på ditt trådløse nett? Wlan er lokalt, samme som lan, og samme fremgangsmåte for å sperre. skrev litt feil der, skal stenge en "snik" fra utsiden av mitt nettverk. Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 16. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2012 Hva ønsker du å forhindre egentlig? En snik på ditt trådløse nett? Wlan er lokalt, samme som lan, og samme fremgangsmåte for å sperre. skrev litt feil der, skal stenge en "snik" fra utsiden av mitt nettverk. Sliter med DrDOS attack og dette fører til at altibox stenger ned linja min. Det er den samme ip som kommer igjen. Nå har altibox åpnet linjen 3 ganger alt og nå er den stengt igjen. Håper noen kan hjelpe meg.. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 16. mars 2012 Del Skrevet 16. mars 2012 (endret) Nå har ikke jeg kjennskap til saken din i detalj, men når man får linja si stengt sånn så er det vanligvis pga at en av ens egne maskiner har blitt tatt over av et virus og brukes til å kjøre angrep mot andre pcer. Ikke at noen har funnet ut at det er fryktelog gøy å kjøre denial of service-angrep mot akkurat din ip. Aldri hørt at noen har fått stengt linja si for sistnevnte.. Endret 16. mars 2012 av Alastor Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 Nå har ikke jeg kjennskap til saken din i detalj, men når man får linja si stengt sånn så er det vanligvis pga at en av ens egne maskiner har blitt tatt over av et virus og brukes til å kjøre angrep mot andre pcer. Ja, du har helt rett. Sliter litt med og få det vekk, har ikke lyst til og formatere. Noen som har forslag på hva jeg kan gjøre? Har kjørt div. virusprogrammer, samt cc cleaner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå