Gå til innhold

Bytte linje på NTNU

ttph

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å gå siv.ing på NTNU. Kommer inn med førstegangsvitnemålet på nesten alle linjene, utenom f. eks. indøk.

Har hørt at det er mulig å bytte linje uten å søke via samordna.

Noen som kan bekrefte dette?

Kan jeg søke meg inn på energi og miljø og bytte til indøk eller til andre linjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder indøk er svaret nei

Svaret er nei. Men hvis jeg har gjort unna ett år, og sier at jeg må få bytte, eller så kommer jeg til å søke på nytt til 1. klasse. Da kan jeg ikke skjønne at de ser det økonomisk å ikke si ja...

Lenke til kommentar

Ikke for å være frekk, men tror du NTNU er en spinkel VGS-rådgiver som med hele sitt hjerte ønsker at du skal komme deg videre her i verden? Velkommen til virkeligheten. Du kan godt søke indøk gjennom SO, men intern overgang til det kan du nok bare glemme.

Har snakka med en som går der, og har sier at de nesten helt fritt kan bytte linje innen de to første årene. Men det er jo sikkert noe annet med indøk pga søkertall...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hva med andre linjer? Selv om den linjen man vil bytte til ikke var blant de 10 man satte opp som oensker ved NTNU. Alle er siv.ing linjer:

1. Indoek

2. Teknisk Kybernetikk

3. Materialteknologi

4. Matematikk og Fysikk

Fant ut for noen timer siden at jeg kanskje skulle ha lagt inn PuP (Maskin) inn der.

Lenke til kommentar

De ønskene du har satt opp på Samordna opptak har ingenting å si for en fremtidig intern overgang. Du kan derimot ikke legge til noe nå, så du vil være avhengig av å komme inn på NTNU for å kunne bytte studieprogram - eller vente til neste år og søke på nytt gjennom Samordna opptak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...