Gå til innhold

eBay sikkert og troverdig?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å kjøpe ett sverd eller to + noen andre greier ifra Cold Steel i relativt nær fremtid. Jeg lurer da på om eBay salg er til å stole på, Dragonfly Wakizashi koster 9600KR på Pentagon.no. Alle de andre tingene er også endel billigere enn ColdSteel.com og veldig mye billigere enn Pentagon.no.

Dermed lurer jeg på om jeg må betale veldig mye toll/avgifter o.l fra eBay.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke ebay bare 1 selger, men masse private og bedrifter som selger alt du kan ønske deg ca.

Det sagt, så lenge du betaler med paypal og kjøper ifra selgere med bra feedback, burde ting gå greit.

I forhold til import av ting ifra usa, så er det normalt +25% i moms, så lenge varen ikke er tollbelagt (sjekk på tollen sine sider).

Husk også på at "våpen" som sverd osv ikke kan ha skarp egg, ellers kan de bli stoppet i tollen.

Det er også diverse typer våpen du ikke har lov til å importere, som kastestjerner, springkniver, butterflykniver, slåssehansker og teleskopbatonger

Lenke til kommentar

Gir lite mening at det ikke kan være skarpt når de selger samme våpenet på Penagon.no fullt funksjonelt...

Har vært inne på Toll.no og finner ikke noe spesifikk informasjon angående våpen eller noe annen informasjon som ser ut til å ha noe nytte for meg.

Det eneste jeg lurer på er om jeg får det billigere via eBay enn jeg får fra Pentagon, og om det i det hele tatt er lovlig i Norge. Kan sikkert rote frem alt jeg har tenkt til å kjøpe også hvis det trengs.

Lenke til kommentar

Gir lite mening at det ikke kan være skarpt når de selger samme våpenet på Penagon.no fullt funksjonelt...

Har vært inne på Toll.no og finner ikke noe spesifikk informasjon angående våpen eller noe annen informasjon som ser ut til å ha noe nytte for meg.

Det eneste jeg lurer på er om jeg får det billigere via eBay enn jeg får fra Pentagon, og om det i det hele tatt er lovlig i Norge. Kan sikkert rote frem alt jeg har tenkt til å kjøpe også hvis det trengs.

Du finner det helt sikkert inne på ebay, men om det er det samme sverdet det er det ingen garantier for. (mye falskt der inne)

Hvis varen ikke dukker opp er ebay veldig grei på å betale pengene tilbake.

Sjekk kommentarene til kjøperen før du bestemmer deg for hvem du skal kjøpe fra.

Lenke til kommentar

Husk også på at "våpen" som sverd osv ikke kan ha skarp egg, ellers kan de bli stoppet i tollen.

Tull. (og ikke i den svenske betydningen av ordet..)

Det er også diverse typer våpen du ikke har lov til å importere, som kastestjerner, springkniver, butterflykniver, slåssehansker og teleskopbatonger

Det stemmer. Vanlige kniver (utenom stilett/spring/butterfly), økser og sverd er imidlertid lovlig, også skarpslipte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...