Ilcapo93 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hei! Jeg trenger et kamera til russetiden som må kunne filme kjappe bevegelser, lysendringer og med god bildekvalitet. Tenker noe rundt oppimot 10000kr for kameraet og spytter inn noe ekstra for utstyr. Er det som har noe forslag? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Nokia Pureview 808. Dui kan jo foreslå noen som er å kjøpe i butikken nå, da. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Anbefaler ikke å bruke 10k på noe som du skal ha med deg rundt i russetiden, er ca 50x større sjanse enn vanlig for at ting blir ødelagt. Lenke til kommentar
cake Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Canon s100 med supersikring?(japanphoto) eller panasonic g3 kanskje? Kommer jo litt an på om du trenger en stor bildebrikke, som vil gi bedre resultater spesielt på høyere iso, og gi mindre dybdeskarphet, eller om du vil ha et mindre og hendig kamera. Edit: Det finnes selvsagt mange andre modeller, nevnte bare et par i farten, så får du eventuelt komme med litt flere krav, så kan en jo ta det derfra. Endret 12. mars 2012 av cake Lenke til kommentar
Ilcapo93 Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Anbefaler ikke å bruke 10k på noe som du skal ha med deg rundt i russetiden, er ca 50x større sjanse enn vanlig for at ting blir ødelagt. Tro meg, jeg er vant til å håndtere dyre, elektriske apparater blant berusede folk :!: Dessuten blir dette absolutt ikke et kamera som skal brukes under drikking, det har jeg andre kameraer til Det finnes selvsagt mange andre modeller, nevnte bare et par i farten, så får du eventuelt komme med litt flere krav, så kan en jo ta det derfra. For å gå litt dypere inn på det som skal filmes så kan jeg nevne et par ting som kreves av kameraet: Det MÅ kunne greie å fokusere på det jeg peker mot relativt kjappt, mye av filmingen blir sannsynligvis i mørke lokaler med lasershow, flashes og mye bevegelse i folkemengden. Videoklippene skal helst ikke se ut som at det ble filmet under et jordskjelv, en steady mount kan kanskje være en ide? Inngang for ekstern mikrofon er ønskelig men ikke helt nødvendig. Som sagt skal dette brukes under russestevner osv. så det må tåle en liten støyt og en liten skvett. Forventer selvfølgelig ikke at det skal tåle å bli droppet ut av en bil i 90km/t for så bli dynket ned Nordsjøen men at hvis noen dulter bort i kameraet så skal ikke delene falle fra hverandre. Lenke til kommentar
2Olav Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Vil påstå at Panasonic HC-X900 er det beste du får til den prisen. Minnekort må du ha i tillegg. I tillegg anbefaler jeg en Sennheiser MKE 400 mikrofon. Den kan leveres med deadcat også. Lykke til. Lenke til kommentar
Aksel114 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Anbefaler ikke å bruke 10k på noe som du skal ha med deg rundt i russetiden, er ca 50x større sjanse enn vanlig for at ting blir ødelagt. Tro meg, jeg er vant til å håndtere dyre, elektriske apparater blant berusede folk :!: Dessuten blir dette absolutt ikke et kamera som skal brukes under drikking, det har jeg andre kameraer til Det MÅ kunne greie å fokusere på det jeg peker mot relativt kjappt, mye av filmingen blir sannsynligvis i mørke lokaler med lasershow, flashes og mye bevegelse i folkemengden. Videoklippene skal helst ikke se ut som at det ble filmet under et jordskjelv, en steady mount kan kanskje være en ide? Hvem går i mørke lokaler med lasershow og flashes uten å drikke? 1 Lenke til kommentar
Ilcapo93 Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Hvem går i mørke lokaler med lasershow og flashes uten å drikke? Godt spørsmål... Jeg kan bare svare med: Filmer jeg så filmer jeg, drikker jeg så drikker jeg Lenke til kommentar
Ilcapo93 Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Vil påstå at Panasonic HC-X900 er det beste du får til den prisen. Minnekort må du ha i tillegg. I tillegg anbefaler jeg en Sennheiser MKE 400 mikrofon. Den kan leveres med deadcat også. Lykke til. Takker, kan hende jeg går for den Lenke til kommentar
SuperTrym Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 (endret) Vurdert speilrefleks? Her kan du jo få lysterke objektiver samt gode iso-muligheter! Speilrefleks tåler ofte en liten støyt og (finns mandagsmodeller) Canon 60D koster jo ikke ekstremt mye og med f.eks et 50mm vil du jo få mye lys! http://www.fotovideo...0000130139.aspx EDIT: Ser nå at du trengte autofokus, og der er ikke DSLR i supermanndrakt Endret 24. april 2012 av SuperTrym Lenke til kommentar
Anon123 Skrevet 24. april 2012 Del Skrevet 24. april 2012 http://www.netonnet.no/art/foto/sportskamera/gopro-hdhero2motorsports/163656.4558/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=163656%2B-%20GoPro%20HD%20Hero%202%20Motorsports&utm_campaign=Productfeed tåler mer enn en trøkk! kan kaste ned i bakken og like fin Vanntett og greier du kan selfølgelig ta bilder! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå