morgan_kane Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Hei, I februar var jeg hos tannlegen og fikk fiksa et par hull pluss en svart prikk på en tann. De tennene jeg fikk fikset hull på ligger på høyre side nede, er ikke den bakerste, men de forran den bakerste. Hadde da bare vondt når jeg tygget hardt. Nå har det seg sånn at tannlegen oppdaget at jeg hadde litt lite emalje på de tennene også, så i tillegg til borring fikk jeg noe penslet over tenne, de ble ganske slette, ikke noe uthuling på dem altså. Nå i forrige uke fikk jeg ising i en av de tennerne igjen, kjente også et hakk med tungen. Ringte da tannlegen og fikk fikset dette, måtte borres opp igjen og legges ny fylling. Dette var ikke samme tannlege. Men nå fikk jeg ikke den samme penslingen eller hva det nå var. Jeg tenkte ikke mye over det siden jeg fikk bedøvelse og ikke kjente noen verdens ting. Når bedøvelsen gikk over klarte jeg ikke å tygge i det hele tatt på den siden, eller jeg klarer å tygge mjuke ting men er lite keen på å legge om dietten min... Så idag ringte jeg og fikk en hastetime. Der slipte bare tannlegen litt og sa det var bra. Jeg nevnte for han det at jeg hadde manglende emalje som jeg ikke fikk sakt til hun jeg var hos i forrige uke. Nei han sa han ikke ville gjøre noe med det. Så nå sitter jeg fortvilet for jeg er slettes ikke bedre i tanna, heller værre for nå har jeg fått ising igjen når jeg drikker noe kaldt, og har følelsen av at noe ligger å ulmer i tanna. Dette sa jeg og til tannlegen også som ikke ville høre etter. Kanskje fordi han var dansk og vi ikke forstod hverandre noe særlig... Forbanna dritt. Dette går jo utover skoletiden min også, iogmed at jeg har presentasjon på onsdag og kurs torsdag fredag som jeg må på... Heldigvis har jeg fri tannlege eller så hadde jo dette blitt en dyr affære.... Så hva gjør jeg nå? er jo tydelig at noe er gjort feil her... Helvete eg blir så frustrert når eg sitt her å skriv. Har vært hos tre forskjellige tannleger også no, noe som kanskje også har noe å si. Vet ikke om jeg har fast tannlege heller, er jo heller ikke blitt satt opp på årlig innkalling, så er to år siden jeg hadde fast innkalling. Ifjor når jeg var hos tannlegen så fikset jeg også noe på de samme tennene nede på høyre side, og da ble det bra. Her ble det sagt at jeg skulle bli satt opp på fast innkalling siden jeg hadde flyttet for å studere. Og det hadde ikke blitt gjort i februar når jeg snakket med han tannlegen jeg var hos med dette problemet jeg har nå. Vet da faen om han sjekket alle tennene mine da, men tok no røntgen av alle.... Endret 12. mars 2012 av morgan_kane Lenke til kommentar
festen Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Jeg ville prøvd med litt Ibux. I teorien tror jeg nerven i tanna du fikk fylt igjen med en for høy fylling i forrige uke som så igjen ble slipt ned kan ha vært infisert (på grunn av hakket du kom til tannlegen med) og at den burde rotfylles, men ville gitt det litt tid, det kan ha vært at den bare ble irritert fordi fyllingen var for høy. Det kan ta noen uker før en tann for satt seg etter du har fått en stor fylling. Jeg har hatt den samme tannlegen lenge, og det er veldig kjekt fordi da leses progresjonen fra år til år, ved at han har hele journalen og alle bilder av tennene på data. Hvis du mangler emalje på en sånn måte at det ikke kan repareres burde det settes på en krone på tanna. Antageligvis bør du få satt opp en normal time for å få tatt en full gjennomgang av alle tennene dine. Endret 12. mars 2012 av festen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå