Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Windows OS

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg Windows OS som jeg kan installere på Macen med BootCamp.

Hvilken skal jeg kjøpe? Link?

Vet det høres ut som et dumt spørsmål, men sist gang jeg sjekket var det flere forskjellige og jeg vil ikke kjøpe en oppdatering eller noe sånt.

Endret av Al Capone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flyttet denne til Windows 7 forumet, da du i prinsippet kun kan få kjøpt Windows 7 i butikkene nå. XP sluttet de å selge for lenge siden, og tror ikke mange selger Vista heller.

Best valute for pengene om du kanskje skal bytte pc eller hovedkort senere, er Windows 7 Home Premium (64bit) oppgradering. Da får du mulighet til å flytte lisensen til ny pc ved behov (som du ikke får med OEM versjonen).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flyttet denne til Windows 7 forumet, da du i prinsippet kun kan få kjøpt Windows 7 i butikkene nå. XP sluttet de å selge for lenge siden, og tror ikke mange selger Vista heller.

Best valute for pengene om du kanskje skal bytte pc eller hovedkort senere, er Windows 7 Home Premium (64bit) oppgradering. Da får du mulighet til å flytte lisensen til ny pc ved behov (som du ikke får med OEM versjonen).

jeg fikk en komplett gamer dor 2 år siden, kjøpte nytt hk, cpu, RAM tower, kjøler og PSU og trengte bare å skrive inn koden fra det gamle kabinettet :hmm:

Lenke til kommentar

Har selv aktivert en OEM lisens på en annen pc, der det var gått ca ett år mellom de to aktiveringene. Nettet er fullt av slike historier og tror nok de fleste ikke vil få problemer.

Men det er greit å vite om denne begrensningen i OEM, så du ikke kjøper en OEM lisens når du vet du kommer til å bytte pc eller hovedkort en eller flere ganger, og så sitter du der uten å få aktivert.

Du kommer ingen vei med å klage til Microsoft og påstå at "alle andre får jo aktivert".

Men er du villig til å ta risken, og kanskje måtte kjøpe en ny lisens senere, så er jo OEM den billigste utgaven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...