Benedickte Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Jeg er en jente på snart 22 år, jeg er 170 høy og veier 47 kg. Jeg spiser helt normalt og kanskje mer, men mer jeg spiser jo mer går jeg ned i vekt.. for 1 år siden så veide jeg 62 kg, men uansett hva jeg gjør så går jeg bare mer og mer ned i vekt.. Jeg er aktiv jeg spiser som en vanlig ungdom, jeg har en helt vanlig hverdag.. har prøvd wight gainer, uten resultat.. jeg vill gå opp i vekt fort! folk reagerer på at jeg går ned i vekt å tror jeg har spise forstyrrelser noe jeg absålutt ikke har, er VELDIG glad i mat. Kan noen hjelp meg? tar gjerne imot tips og råd, er villig til å prøve det meste, innen rimlighetens grenser selvfølgelig Takk på forhånd Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Kanskje du ikke spiser så mye som du tror? Hva spiser du i løpet av en vanlig dag? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Kanskje du burde sjekke deg for stoffskiftesykdom først. Lenke til kommentar
sykkeliten Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Spiser du normalt,og ikke trener som en toppidrettsutøver så er det med stor sannsynlighet noe som er galt(legebesøk?). Forøvrig spiser jeg slik når jeg skal trene mye styrke og gå opp litt i vekt: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1420949&view=findpost&p=19019877 Edit: Sunn og rask måte... Velg heller sunn måte,glem alt som har med raskt å gjøre,eller så risikerer man å gå i "quickfix fella". Legen er ganske fin å bruke her,er det noe galt så kan man sjekke det ut,samt at man også kan få henvisning til ernæringsfysiolog. Endret 12. mars 2012 av sykkeliten Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 I Supersize vs superskinny, ga det alltid resultater når den tykke og den tynne måtte skifte dietter. Det viste seg alltid at den tynne hadde en angst for kjøtt og brød, eller generelt spiste veldig lite. Lenke til kommentar
Benedickte Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Kanskje du ikke spiser så mye som du tror? Hva spiser du i løpet av en vanlig dag? Jeg spiser nokk en del, jeg spiser frokost lunsj, så middag ca to ganger daglig, (jobber i restaurant så bli en del spising på jobb) så spiser jeg kveldsmat etter jobb, pluss at jeg små spiser hele tiden Kanskje du burde sjekke deg for stoffskiftesykdom først. har vært til legen, de er til null hjelp what so ever.. Lenke til kommentar
Benedickte Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Spiser du normalt,og ikke trener som en toppidrettsutøver så er det med stor sannsynlighet noe som er galt(legebesøk?). Forøvrig spiser jeg slik når jeg skal trene mye styrke og gå opp litt i vekt: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1420949&view=findpost&p=19019877 Edit: Sunn og rask måte... Velg heller sunn måte,glem alt som har med raskt å gjøre,eller så risikerer man å gå i "quickfix fella". Legen er ganske fin å bruke her,er det noe galt så kan man sjekke det ut,samt at man også kan få henvisning til ernæringsfysiolog. Vill jo gjøre det på sunneste mulig måte selvfølgelig Men vet liksom ikke hvordan jeg skal gjøre det helt, spiser jo ganske normalt, spiser ikke noe særlig usunt heller. Men skal se litt på linken du sendte Lenke til kommentar
Benedickte Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 I Supersize vs superskinny, ga det alltid resultater når den tykke og den tynne måtte skifte dietter. Det viste seg alltid at den tynne hadde en angst for kjøtt og brød, eller generelt spiste veldig lite. jeg har mer angst for grønnsaker jeg da, spiser bare kjøtt nesten, har jo selvfølgelig salat og potet til maten, men ikke stort mere enn det. spiser råe grønnsaker til snacks da. Jeg spiser ikke alt for mye men langt i fra alt for lite, jeg er en godtemoms og er veldig glad i mat Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Det er ikke så veldig mange grunner som forklarer det du opplever. Om du ikke er syk og du ikke spiser for lite, så vet ikke jeg om flere årsaker. Når det er sagt så er det ganske vanlig at personer som klager over at de ikke klarer å gå opp i vekt tror de spiser mye mer enn de faktisk gjør. Lenke til kommentar
magb Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) Spis enda mer!! Tips for å gjøre det enklere: - "spis" masse flytende næring, juice og melk - mye karbs til maten, hiv innpå med litt ekstra ris, pasta osv til middagen. - beveg deg mindre - gainer er ingen dum ide, men ikke erstatt annen mat med gainer, ta heller å press i deg en gainer etter middagen, før du legger deg osv. Endret 13. mars 2012 av magb Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 spiser råe grønnsaker til snacks da. Jeg spiser ikke alt for mye men langt i fra alt for lite, jeg er en godtemoms og er veldig glad i mat Du spiser rå grønnsaker til snacks, og er en godtemoms? Betyr dermed godtemoms at du spiser mye rå grønnsaker, eller spiser du faktisk godteri? Grunnen til at snop betraktes som usunt, er at man blir overvektig av å spise for mye. Men hvorfor er det usunt for deg som veier 47 kg? Jeg ser dette med "Karius og Baktus" som angriper tennene, men det er bare å pusse tennene godt etterpå :-) Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Årsaken er nok som de andre sier at du ikke spiser nok og du har høy forbrenning. Du tror du spiser mye, det gjorde jeg også og likte godt at jeg kunne spise burger osv ofte uten antydning til å bli feit. Begynn å spis mye mer enn du gjør. Spiser du 3-4 måltider om dagen nå så gå over til å spise 5-6 ganger om dagen eller rett og slett spise deg mettere. En ting som er greit å tenke på er at når du begynner å spise så har alt veldig lett for å legge seg på magen. Du kan fort ende opp med å få ølmage uten at du får en eneste kilo mer på resten av kroppen. Derfor er det viktig at du også trener i tillegg. Begynn å tren styrke, det er absolutt noe jenter også bør drive med. Sier ikke at du skal bygge markerte muskler, men ved å trene basisøvelsene 2-3 ganger i uka og trene såpass tungt at du matter musklene helt hver gang så vil du gå opp i vekt litt mer jevnt over og samtidig få vekt pga muskelmasse. Kombinert med det så må du bare spise, spise, spise og atter spise. Da blir det bra til slutt spiser råe grønnsaker til snacks da. Jeg spiser ikke alt for mye men langt i fra alt for lite, jeg er en godtemoms og er veldig glad i mat Du spiser rå grønnsaker til snacks, og er en godtemoms? Betyr dermed godtemoms at du spiser mye rå grønnsaker, eller spiser du faktisk godteri? Grunnen til at snop betraktes som usunt, er at man blir overvektig av å spise for mye. Men hvorfor er det usunt for deg som veier 47 kg? Jeg ser dette med "Karius og Baktus" som angriper tennene, men det er bare å pusse tennene godt etterpå :-) Hvorfor spise snop for å legge på seg? Må være bedre å spise en real middag eller feit mat med mye mer kalorier og som atpåtil har proteiner og andre næringstoffer du faktisk trenger? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Jeg spiser nokk en del, jeg spiser frokost lunsj, så middag ca to ganger daglig, (jobber i restaurant så bli en del spising på jobb) så spiser jeg kveldsmat etter jobb, pluss at jeg små spiser hele tiden Du må bli meir spesifikk enn det. Ein middag for meg er 2-3 porsjonar med full tallerk. For andre er det ein kvart tallerk med noko lite greier. Trykk inn dagsinntak på diett.no og sjå kva du får ut. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Må være bedre å spise en real middag eller feit mat med mye mer kalorier og som atpåtil har proteiner og andre næringstoffer du faktisk trenger? Jo, men det virker som trådstarter stadig vekk går ned i vekt, og det er en ganske kjedelig situasjon. Hun veier bare 47 kg og går enda ned i vekt. Hvis hun skriver ned alt hun spiser i løpet av en uke, og viser det til legen sin, en bekjent eller legger det ut her, blir det lettere å imøtegå påstandene om at hun spiser veldig mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå