Gå til innhold

Nødvendig med dedikert lydkort?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal bygge meg pc nå med Dettahovedkortet. Har hørt at det lønner seg med hardwarebasert lydkort, for å slippe å bruke av hovedkortes ressurser til lyd.

Vurderer derfor å kjøpe meg et sånnkort, men lurer på om det faktisk er verdt det? (299 er jo småpenger, men om det har 0 effekt gidder jeg ikke)

 

Jeg må ha optisk utgang for å koble til anlegget mitt, og syns egentlig lyden i den gamle pc'en er mer en god nok så trenger egentlig ikke lydkort for lyden sin skyld, er mest for ytelsen,

 

Bruker også et USB basert headset når jeg ikke bruker speakers, så et nytt hovedkort vil vel ikke ha noen effekt på det?

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kun det beste som gjelder for meg, gi meg eksternt lydkort for alle penga! LOL! :D Vil den ekstra ytelsesforskjellen gi meg bedre FPS i Crysis 3? Hehehe, når det kommer da. Seff! :p

 

Edit: Noen har missbrukt min profil...

Endret av Orcuz
Lenke til kommentar

Ytelsesforskjellen mellom integrert og dedikert er minimal.

Kvalitetsforskjellen mellom integrert og dedikert kan oppleves som stor.

 

Når man bruker optisk kabel eller lyd via HDMI er det ingen forskjell i lydkvaliteten mellom integrert og dedikert lydkort. Kun når man kjører analog lyd fra PC'en via phono-kabel eller mini-jack er det forskjell i lydkvaliteten. Svært viktig å være klar over dette når man vurderer å kjøpe lydkort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...