Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med oppkobling mot nettet (ISDN)

Anbefalte innlegg

Når jeg kobler meg opp med så står det dialing 153381007007 i ca 20 sek. Etter dette kommer følgene feilmelding opp:

Opening port..

Error 651: The modem (or connecting device) has reported an error.

Når jeg kjører linjetest så får jeg følgende feilmelding opp:

64K HDLC:

D channel - error 3301

Protocol error: layer 1

Hva er gale her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert noe galt med kabelen eller ISDN-boksen/Linjen.

Trekk ut kabelen, og vent noen minutter og prøv på nytt.

Få telenor til å teste linjen din(de kan teste linjen uten å komme hjem til deg).

Har aldrig hatt ISDN selv, men er det ikke forskjellige standarder etter hvor man befinner seg i verden? Sjekk at du bruker europeisk eller noe i den duren(en innstilling ett eller annet sted).

Du kan også prøve å koble opp med frisurf(ISDN) nummeret, bare for å ha noe å rapportere til 05000(telenor support).

Og til slutt: reinstaller alt (med oppdatert driver) :)

Lenke til kommentar

hehe. Jeg tipper erfaringen med det er dårlig slik som min :) :)

Dynalink er stort sett det samme som Asuscom, har motert mange av disse uten noe problem så hva skjedde med ditt?

Jeg har hatt 2 stykker og ingen har fungert, eneste som skjer er at det har knaka og spraka i alle telefoner i hele huset hver gang jeg satt kontakten i dem..

Lenke til kommentar
64K HDLC:

D channel - error 3301

Protocol error: layer 1

Vel, D channel er den kanalen ISDN pruker for å opprette og vedlikeholde forbindelsen. (2xB + D)

Layer 1 betyr innen OSI og TCP/IP-modellen det fysiske laget. Dvs. alt fra selve kortet til kabelen(e).

Har du sjekket dette?

Tordenvær er den vanligste måten å få ødelagt ISDN-kortet sitt, siden dette er veldig følsomt for overspenning.

Ellers er snubling/røsking/feil i kabel en annen vanlig feilkilde.

Sikker på at du har brukt ISDN-kabel og ikke en vanlig telefonledning?

Lenke til kommentar

Jeg har win XP, kortet er av type atech (var det jeg fikk fortalt av selgeren). Driveren jeg har instalert var en zip fil som heter winxp.zip (Den enste jeg fant så faktisk klarte å finne kortet, blir registrert som "ISDN ISDN_PCI(W,D) ISDNDevice-00" i Device manager.

Linja fungerer den. Er den linjen jeg sitter på nå (Med en annen maskin, treig P100 med 16 ram så bruker 1 min på å loade opera)

Edit: dirveren jeg bruker nå er: http://www.mri.co.uk/tech-support/driver-l...ts/isdn-win.htm <-- Den øverste i XP lista

Lenke til kommentar
Jeg har win XP, kortet er av type atech (var det jeg fikk fortalt av selgeren). Driveren jeg har instalert var en zip fil som heter winxp.zip

Den driveren og kortet ser ut til og være Asuscom, har du prøvd nyeste driver fra de?

Har man ISDN-kort med rare salgsnavn bør man alltid prøve asuscom og billion sine drivere, disse kortene selges under et utall navn.

Lenke til kommentar
(Den enste jeg fant så faktisk klarte å finne kortet, blir registrert som "ISDN ISDN_PCI(W,D) ISDNDevice-00" i Device manager.

Sjekk om det er en etikett på baksiden ( som regel ) av kortet, med serienr. S/N, som klaffer nogenlunde med: 200Sxxxx, 3217Hxxxx, 3219Vxxx, 121Cxxxxx.

...evt. ikke, hva finner du der ?

.

Lenke til kommentar
Den driveren og kortet ser ut til og være Asuscom, har du prøvd nyeste driver fra de?

Har man ISDN-kort med rare salgsnavn bør man alltid prøve asuscom og billion sine drivere, disse kortene selges under et utall navn.

Har prøvd følgende drivere nå:

http://www.asuscom.com.tw/downloads/download.htm <-- W2KXPV370TA.ZIP (Siden det sto TA200 en plass på kortet mitt)

http://www.billion.com/downloads/ISDN/D-ISDN.htm <-- BIPAC-PCI/SE/Pro ISDN Passive Card (Hentet begge filene her til xp)

..evt. ikke, hva finner du der ?

Her er alt jeg har funnet på kortet:

80 -TA 200 S106

ATS-302

ATECH 9840

WINBOND

W6692CF

841AB28311202

0410357001

TAS106H-W

P/N 93532043

CD0560X

200S1100005767

Edit: har lagt merke til at når jeg oppdaterer driveren så blir aldri informasjonen på driver "skillearket" i device manager oppdatert.

Det står alltid:

Driver Provider: ISDN

Driver Date: 19.02.2001

Driver Version: 3.6.6.0

Digital Signer: Not Digitally Signed

Jeg har prøvd å oppdatere samt å avinnstalere hele kortet før jeg innstalerer de nye driverene.

Lenke til kommentar

Forresten: har kortet fungert tidligere, eller har det aldri fungert?

Som sagt så betyr den feilmeldingen at driveren rapporterer en fysisk feil.

Kan selvfølgelig ha noe med driveren også, men innen nettverksfeilsøking er det hensiktsmessig å begynne med det elementære fysiske først.....

Lenke til kommentar
Forresten: har kortet fungert tidligere, eller har det aldri fungert?

Som sagt så betyr den feilmeldingen at driveren rapporterer en fysisk feil.

Kan selvfølgelig ha noe med driveren også, men innen nettverksfeilsøking er det hensiktsmessig å begynne med det elementære fysiske først.....

Jeg kjøpte kortet brukt. Han jeg kjøpte det av sa nå det fungerte, men jeg har mine tvil nå. Kortet ligger nå i bosset og jeg går til anskaffelse av et nytt. Takk til alle som tok seg tid til å svare i denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...