heie Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Hei! Har en oppgave der problemstillingen min er følgende: Hvilke faktorer bidro til kommunismens fall? Håper noen kan hjelpe meg, det hadde vært veldig snilt. Endret 12. mars 2012 av idaid Lenke til kommentar
heie Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Kan noen hjelpe meg? Endret 12. mars 2012 av idaid Lenke til kommentar
camch Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Om du har tilgang på Tidslinjer 2, så står det en del om kommunismens fall der Lenke til kommentar
heie Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Om du har tilgang på Tidslinjer 2, så står det en del om kommunismens fall der Okei, tusen takk! Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 jeg sier som jeg alltid sier i debatter om kommunisme: Kommunisme mangler motivasjon. Grunnen til at kapitalisme fungerer, er fordi "jobb hardt, så tjener du mer" er sant, og er en motiverende faktor. Mennesker strekker seg langt for å lage produkter eller tilby tjenester av kvalitet, fordi det betyr at de tjener mer penger. Dette gjør at økonomien myldrer og vokser. Kommunisme er et løfte om at du vil bli tatt vare på, økonomisk sett, så mange driter i å jobbe hardere, fordi det betyr ikke at de får nyte godene av arbeidet sitt. For å si det slik: Hvis hele klassen din får løfte om karakter C i alle fag, uansett innsats, så vil ingen gjøre noe arbeid. Lenke til kommentar
heie Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 jeg sier som jeg alltid sier i debatter om kommunisme: Kommunisme mangler motivasjon. Grunnen til at kapitalisme fungerer, er fordi "jobb hardt, så tjener du mer" er sant, og er en motiverende faktor. Mennesker strekker seg langt for å lage produkter eller tilby tjenester av kvalitet, fordi det betyr at de tjener mer penger. Dette gjør at økonomien myldrer og vokser. Kommunisme er et løfte om at du vil bli tatt vare på, økonomisk sett, så mange driter i å jobbe hardere, fordi det betyr ikke at de får nyte godene av arbeidet sitt. For å si det slik: Hvis hele klassen din får løfte om karakter C i alle fag, uansett innsats, så vil ingen gjøre noe arbeid. Tusen takk for svar! Det er sant det du sier. Men vet du noen faktorer som gjorde at kommunismen falt under/etter 2. verdenskrig? F.eks. at Sovjetunionen gikk inn i Afghanistan.. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Her er en dokumentar som omhandler Sovjets fall: http://www.nrk.no/nett-tv/prosjekt/2719/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå