lillegutt Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Når jeg klikker på cd-rom eller cd-brenner i min datamaskin eller i utforsker får jeg meldinga "ikke tilgjengelig". Har vært i enhethetsbehandlinga, der ligger driverene og det er ingen konflikt. Har prøvd å koble dem fysisk av og på, ved å demontere kablen bak på cd-rom og cd-brenner uten at det hjalp. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Quote: On 2002-02-09 00:15, lillegutt skrev:Når jeg klikker på cd-rom eller cd-brenner i min datamaskin eller i utforsker får jeg meldinga "ikke tilgjengelig". Har vært i enhethetsbehandlinga, der ligger driverene og det er ingen konflikt. Har prøvd å koble dem fysisk av og på, ved å demontere kablen bak på cd-rom og cd-brenner uten at det hjalp. Kan noen hjelpe meg? Har du Win2000/XP? AMD-system med via Chipset? Dette skjer av og til hos meg også. Hvilken hardware som forårsaker dette vet jeg ikke. Hvis du sammenligner med signaturen min, er jeg svært nysgjerrig på hvilke komponenter vi har felles (hvis det ikke er VIA-bug da). Isåfall, gå på enhetsbehandling, sekundær IDE-kanal og sett på PIO-mode (på begge enhetene). Start på nytt (du får beskjed om det). Når PC-en er restartet, sett det tilbake til DMA og start på nytt når du får beskjed. Noen permanent løsning har jeg dessverre ikke. Jeg forutsetter at CD-ROM og brenner står på IDE2. Hvis det ikke går, så kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Sveinl Har hatt problemet selv. _________________ Chieftec Scorpio bigtower ABIT KG7 :smile: AMD XP1600+ :smile: Taisol CGK760 :smile: Point of view GF3 768 MB TwinMOS DDR SB Live 1024 Value :sad: 56x Acer 24x Plextor 60 GB WD :smile: ADSL 704/128 :smile: [ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-02-09 00:24 ] Lenke til kommentar
TRAM Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 ...hmm, hvilket OS bruker du, og hovedkortet ? Overklokket systemet ? P.S.) - det er nyttig ( sparer tid/ mas ) når en vil ha hjelp, og beskrive hardware/ OS: om noe skjedde i forkant av problemet, hva er allerede gjort av oppdateringer m.h.t. bios/ firmware/ harddisk kontroller - ellers blir det nesten latterlig mye å gjette seg til. Kan være alt jumperplasseringen på enhetene i f.h.t. master/ slave - evt. om de kjører på samme kabel med enablet DMA - forsøk med rett&slett og fjerne dem/ den ene fra Enhetsbehandling, og reinstaller. [ Denne Melding var redigert av: TRAM på 2002-02-09 01:00 ] Lenke til kommentar
JOG Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Ett spørsmål siden du tydeligvis får fram ikonet i "Min datamaskin". Har du CD plate i spilleren?? Dersom det ikke er CD plate i, er det normalt å få "ikke tilgjengelig" Lenke til kommentar
lillegutt Skrevet 8. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2002 Jeg bruker Windows98SE og har prøvd med flere cd-plater uten at det fungerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå