monoamine Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hei! Sliter med mye allergi og matintoleranse og lurer på om noen har noen tips til en slags brøderstatning? Trenger noe å spise til frokost og lunsj i hverdagen som jeg kan ha pålegg på. (Generelle tips til frokost og lunsj mottas også med takk). Jeg kan ikke spise: - hvete - rug - havre - nøtter - eggehvite (kan spise plomme!) - frukt - gulrøtter - ris (Har allergi/intoleranse mot flere ting også, men det er mest sannsynlig ting jeg kan plukke ut av en eventuell oppskrift). Jeg er litt usikker på spelt da det inneholder hveteprotein og vil derfor holde meg unna det også i førsteomgang. Venter forøvrig på en time hos ernæringsfysiolog så frem til jeg får profesjonell hjelp der ønsker jeg litt tips fra de som måtte ha litt peil her. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Maisbrod. Det er jo strengt tatt ingen god grunn til å spise brod, bare spis samme type mat som du spiser til middag til frokost og lunsj Lenke til kommentar
aomt Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 eit eller anna type pasta med grønsaker og kjøtt til lunch? Salat? Egg med noe gødt? Lenke til kommentar
monoamine Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Spiser ikke så mye brød fra før, men det er kjekt med muligheten til noe som likner når man ikke har mulighet til å kokkelere sånn veldig på morgenkvisten. Tenkte faktisk på noe med maismel istad, har tidligere laget en meget god pizza av det. Takker ellers for tips Lenke til kommentar
aomt Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Det er berre å øve på det:) Ei lita stund sto eg opp kl 6.45, jogge i 20min, sette på mat - dusje imens, fullføre matlaging på 20min og stikke på skulen. (frå 8 til 5). 3 ulike måltid på 30min Det var berre å få inn rutine og vite kva ein skal gjøre først og kva skulle gjerast sist;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå