ampersand Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Hei! Jeg har noen maskiner her i huset + en adsl linje inn. Hvilke alternativer har jeg for å dele den linja utover alle maskinene. (Max 1 nettverkskort/maskin) Jeg har også en hub, kan jeg bruke den ? eller må jeg kjøpe noe nytt ? Takk på forhånd! R.A:. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Kommer litt an på internett-leverandør/hardware du har. Har du en ruter så kan du sette hub'en mellom pc(ene) og rutern. La pc'ene motta IP automatisk fra rutern (DHCP). Hvis du ikke har valgt/konfigurert noe annet en gang så er det det som er standard-oppsett. Telenor leverer ikke med ruter... (såvidt jeg vet) Kan kjøpes for oppunder en tusen-lapp. Hub'en bør være en 10/100Mb' hub. Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Routere får du fra 350 og oppover. Anbefaler denne fra 3Com. Har den selv. Har 3 maskiner og et trådløst accesspunkt tilkoblet. Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Jeg fikk med et ADSL modem fra Telenor (CELLPipe). Blir det da koblet mellom huslinja/splitter og router ? Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Du kobler det fra ADSL modemet til Wan inngangen på routeren. Wan inngangen kan ha litt forskjellige navn men det står forklart i bruksanvisningen. Lenke til kommentar
ampersand Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 ok, takk begge to! ...........................webshop neste Lenke til kommentar
Izex Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg har en SMC Router, kostet ingenting og den funker 100% SMC Barricade Broadband Router - med 4-port 10/100 switch, SPI firewall 487,- http://komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&CatID=...ID=2&t=1339&l=2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå