stiaas Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Nå selges den til tre ganger prisen på eBay. Ny iPad allerede utsolgt Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Latterlig. Men er på den andre siden ikke veldig overraskende. Endret 12. mars 2012 av Vertical^ 1 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Latterlig. Men er på den andre siden ikke veldig overraskende. Hvorfor latterlig? Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Latterlig. Men er på den andre siden ikke veldig overraskende.Hvorfor latterlig? Litt enig. Folk vil ha ny teknoligi, så jeg skjønner det. Samtidig er dette brettet egentlig helt ordinært, så sånn sett er det litt latterlig. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Synes det er latterlig hvor bra Apple faktisk klarer å markedsføre produktene sine. Synes det er latterlig at de allerede har klart å selge ut den nye iPad'en. Og ja, jeg ser ikke dette brettet som særlig revolusjonerende, eller så veldig mye bedre en for eksempel brett fra Acer eller Samsung. Derfor litt latterlig. Lenke til kommentar
Zombieslasher Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Det er ikke noe problem å selge seg tom første dagen når man ikke har større lager enn det er etterspørsel. Det er her Apple er flinke. De skaper stor etterspørsel ved å ikke ha nok til alle. Og da går alle fanboys bananas, og butikker har lange køer ved lanseringsdagen, noe som media selvfølgelig må skrive om i aviser, og vise frem på tv. Og da har Apple fått masse gratis reklame, kun ved å ikke dekke etterspørsel. 4 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 De selger ut fordi den vanlige iPad bruker ikke henger på sutreforumer som dette 4 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Ja de andre er mye flinkere med disse lanseringene. De viser frem produktet på en pressekonferanse og 3-4-5-6-7-8 uker senere så kommer produktet i butikken. Her får de 10 eksemplarer hver som ligger å støver ned i hyllene. Way to go! Nei fra spøk til revolver. De har nok produsert så mange som overhodet mulig. Jeg tipper skjermen er vanskelig å få nok av. 3 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 En del av markedsstrategien til Apple er vel å ha så små lager som overhode mulig. I dataverden er det både dyrt og dumt å sitte med utdatert maskinvare på lager. Kunne forøvrig godt tenkt å kjøpe siste iPad selv. Har fra før første versjon av Samsung sitt brett (7"?), og ønsker meg et litt større brett. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Tror folk VIRELIG at apple med vilje begrenser tilgangen på nye produkter? På med tinfoil-hattene! Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Tror folk VIRELIG at apple med vilje begrenser tilgangen på nye produkter? På med tinfoil-hattene! Hvorfor er dette så konspiratorisk? Det er da forholdsvis vanlig markedsføringsstrategi. Bl.a. Nintendo bedriver akkurat det samme, og har gjort det siden åttitallet. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Det er vel heller at man ikke ønsker å fylle opp lager med produktene før de er lansert. Apple er livredd for at noen skal få hendene på deres produkter før lansering - og deres strategi ser ut til å fungere utmerket. Om det først forsvinner en prototype av en telefon før lansering blåses det opp i media, verdt millioner i markedsføring. Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Du har sikkert noen linker som bekrefter/bygger opp under din påstand Okapi? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Tror folk VIRELIG at apple med vilje begrenser tilgangen på nye produkter? På med tinfoil-hattene! Alle produsenter gjør dette - av flere grunner: - Produksjonsmessig er det ikke slik at man kan bygge opp store lagere i forkant av en lansering. Produksjonsplaner er nemlig bygd opp for jevn produksjon/leveranse over produktets levetid. Som oftest er produksjonskapasitet også lavest i starten. Derfor vil det nesten alltid bli mangel i starten og kanskje lageropphopning etterhvert. En annen grunn er at desto mer som produseres før lansering, desto større risiko for at produktet kommer på avveie. - Som Okapi skriver er det kjent markedsstrategi å gjøre tilgangen begrenset i starten. Folk er nemlig så irrasjonelle at om et produkt har begrenset tilgang i første fase øker kjøpslysten. Når fornuftig produsjonsstrategi og markedstrategi har sammenfall, ja da er det klart man velger å begrense tilgangen. Så det er klart Apple begrenser tilgangen på nye produkter - da noe annet faktisk hadde vært økonomisk idioti, noe Apple i svært liten grad bedriver. Men når Applekunder er en utrolig saueflokk - med må ha, må, må ha, må ha (snarest) som mantra - ja da blir det vannvittig underdekning i starten. Hadde Applekunder oppført seg som rasjonelle kunder, ja da hadde dette vært et lite problem. 1 Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Spar deg for idiotiske navnelapper Bolson, og kom heller med dokumentasjon på dine påstander. At en stor interesse og begrenset produksjon før lansering hemmer tilgangen er jo logisk. Men jeg ser ikke for meg at Apple kjører fabrikkene sine på 50% kapasitet for å øke etterspørselen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Dette her overasker vel ingen overhodet? Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Apple regnet nok med å selge mye, men spørsmÅlet er jo hvor lenge skal de la produksjonen gå før at de lanserer produktet? Skulle de ventet 1 måned til? Hva om konkurrentene hadde kommet med en tablet med like bra skjerm i mellomtiden. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Synes det er latterlig hvor bra Apple faktisk klarer å markedsføre produktene sine. Synes det er latterlig at de allerede har klart å selge ut den nye iPad'en. Og ja, jeg ser ikke dette brettet som særlig revolusjonerende, eller så veldig mye bedre en for eksempel brett fra Acer eller Samsung. Derfor litt latterlig. Da er det vel heller ganske latterlig at Samsung, Acer og de andre er så dårlige til å markedsføre produktene sine? 1 Lenke til kommentar
zetlitz Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Tror folk VIRELIG at apple med vilje begrenser tilgangen på nye produkter? På med tinfoil-hattene! Uten tvil. Når Apple nå lanserte den nye iPad-en så visste de sånn omtrent hvor mange de kunne selge når slusene åpnes. Når man da gjør et langt lavere antall tilgjengelig så skaper de en illusjon av at etterspørselen er langt høyere, og skaper hype, omtale og engasjement blant forbrukere og omtalere. På denne måten vil flere forbrukere snakke om det, og flere medier og omtalere vil skrive om det, og plutselig har de en "gratis" markedsføringsbølge som brer seg rundt jorden raskere enn noen tsunami. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Det er ikke noe problem å selge seg tom første dagen når man ikke har større lager enn det er etterspørsel. Det er her Apple er flinke. De skaper stor etterspørsel ved å ikke ha nok til alle. Og da går alle fanboys bananas, og butikker har lange køer ved lanseringsdagen, noe som media selvfølgelig må skrive om i aviser, og vise frem på tv. Og da har Apple fått masse gratis reklame, kun ved å ikke dekke etterspørsel. Relatert: Clicky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg