Gå til innhold

BK: Kraftstasjonsrør

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ooh. Elsker gamle vannkraftverk.

Liker bildet. Veldig bra diagonal. Eneste forslaget jeg har til forbedringer er å kanskje bruke litt kortere brennvidde og få med mer av rørledningen oppover mot høyre. Altså slik at biten hvor røret går inn i bygningen havner noe nedenfor midten av rammen og du får med litt mer av rørledningen oppover. Jeg ville kanskje også prøvd å komponere slik at rørledningen treffer litt mer rett på hjørnet i rammen. Altså (urk, vanskelig å forklare med ord), at hvis du trekker en linje fra hjørne til hjørne, så fordeler den øvre delen av røret seg omtrent 50/50 på hver side av den linjen. Hvis du skjønner min noe krokete forklaring.

For så vidt også mulig at det hadde fungert veldig bra å bruke samme brennvidde, og bare ta med litt mer i toppen og litt mindre nede.

Lenke til kommentar

Takk for godt innspill.

I god HMS ånd så hoppet jeg ikke uti dammen til venstre i bildet - stod helt utpå kanten.

Skulle gjerne gjort som du sier, og du har helt rett i dette. Utfordringen min var, at hadde jeg tatt ned brennvidden, så hadde jeg fått med en rekke detaljer som ikke tar seg pent ut i bildet - større ting av nyere dato og miljøforsøpling som ikke lot seg flytte på og som overhodet ikke gjør seg i dette motivet. Tenkte på om det lot seg klone bort, men det er måte på hva man får til her også. Var på en måte helt fanget av omgivelsene :(

Men jeg ser en liten mulighet for å klatre ut på en liten terskel under vannet nede til venstre i bildet, slik at jeg muligens da kan justere litt ift hva dere sier og uten å få med for mye av rasket over røret. Neste gang jeg er på lokasjonen, så er det på med støvler! Lover en oppfølger basert på innspillene :)

Men det er slike tips dere kommer med her som jeg virkelig trenger - så dere er hjertelig velkommen til å kommentere i vei - jeg har lang vei å gå :)

Endret av Jan Høydal
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo takk. Jeg har nok av bilder selv som kunne vært bedre hvis jeg bare hadde tatt med litt mer i en eller annen retning, hadde det ikke vært for den høyspentledningen, anleggskranen eller glorete bensinstasjonen som er akkurat der den helst ikke skulle vært :p

Lenke til kommentar

Jo takk. Jeg har nok av bilder selv som kunne vært bedre hvis jeg bare hadde tatt med litt mer i en eller annen retning, hadde det ikke vært for den høyspentledningen, anleggskranen eller glorete bensinstasjonen som er akkurat der den helst ikke skulle vært :p

Ja her er du ikke alene.Vi er nok mange som har det slik;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...