Jan Høydal Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Kraftstasjonsrør Bildet er fjernet. Beskrivelse: Mange fine detaljer i et gammelt inntaksrør til en tidligere kraftstasjon på Jørpeland. Evalueringsnivå Visning: Jeg ønsker å vise frem mitt bilde og få hyggelige tilbakemeldinger. Jeg setter pris på om du forteller kort hva du liker med bildet. Link til bildesiden Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Ooh. Elsker gamle vannkraftverk. Liker bildet. Veldig bra diagonal. Eneste forslaget jeg har til forbedringer er å kanskje bruke litt kortere brennvidde og få med mer av rørledningen oppover mot høyre. Altså slik at biten hvor røret går inn i bygningen havner noe nedenfor midten av rammen og du får med litt mer av rørledningen oppover. Jeg ville kanskje også prøvd å komponere slik at rørledningen treffer litt mer rett på hjørnet i rammen. Altså (urk, vanskelig å forklare med ord), at hvis du trekker en linje fra hjørne til hjørne, så fordeler den øvre delen av røret seg omtrent 50/50 på hver side av den linjen. Hvis du skjønner min noe krokete forklaring. For så vidt også mulig at det hadde fungert veldig bra å bruke samme brennvidde, og bare ta med litt mer i toppen og litt mindre nede. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Henger meg på det som er nevnt,men vil legge til att ved å forflytte deg mot venstre,og ned på kne,så ville du fått en mer dybde i bildet om du hadde tatt bildet mer langs røret, om du forstår;) Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Takk for godt innspill. I god HMS ånd så hoppet jeg ikke uti dammen til venstre i bildet - stod helt utpå kanten. Skulle gjerne gjort som du sier, og du har helt rett i dette. Utfordringen min var, at hadde jeg tatt ned brennvidden, så hadde jeg fått med en rekke detaljer som ikke tar seg pent ut i bildet - større ting av nyere dato og miljøforsøpling som ikke lot seg flytte på og som overhodet ikke gjør seg i dette motivet. Tenkte på om det lot seg klone bort, men det er måte på hva man får til her også. Var på en måte helt fanget av omgivelsene Men jeg ser en liten mulighet for å klatre ut på en liten terskel under vannet nede til venstre i bildet, slik at jeg muligens da kan justere litt ift hva dere sier og uten å få med for mye av rasket over røret. Neste gang jeg er på lokasjonen, så er det på med støvler! Lover en oppfølger basert på innspillene Men det er slike tips dere kommer med her som jeg virkelig trenger - så dere er hjertelig velkommen til å kommentere i vei - jeg har lang vei å gå Endret 12. mars 2012 av Jan Høydal 2 Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Jo takk. Jeg har nok av bilder selv som kunne vært bedre hvis jeg bare hadde tatt med litt mer i en eller annen retning, hadde det ikke vært for den høyspentledningen, anleggskranen eller glorete bensinstasjonen som er akkurat der den helst ikke skulle vært Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Jo takk. Jeg har nok av bilder selv som kunne vært bedre hvis jeg bare hadde tatt med litt mer i en eller annen retning, hadde det ikke vært for den høyspentledningen, anleggskranen eller glorete bensinstasjonen som er akkurat der den helst ikke skulle vært Ja her er du ikke alene.Vi er nok mange som har det slik;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg