Oktavian Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Skal dette markere starten på arena-skytespillenes comeback? Les hele saken Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Og i mellomtiden så ble Nexuiz communityen til Xonotic communtien. Som forøvrig er på 0.6 enda, så en stund til de har laget 1.0. http://www.xonotic.org/ Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Tribes: Ascend er nok heller starten på ekte skytespills comeback. 4 Lenke til kommentar
alexanderb Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 har ikke sett på det proprietære spillet, men friprogspillet er helt fantastisk bra. Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 det nærmeste et comeback skytespill sjangeren har hatt på lenge, er etter at 'killzone3 mp' ble lagt ut på psn store. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Her lukter det svin. Hvis jeg forstår det rett har de tatt GPL-lisensiert programvare, lukket kjernekoden og begynt å selge det under samme navn. Tar jeg feil nå? Lenke til kommentar
alexanderb Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 ja. konsoll-Nexuiz er ikke samme kodebase som det klassiske spillet. det er laget på nytt fra bunnen av, og bruker crytek. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Her lukter det svin. Hvis jeg forstår det rett har de tatt GPL-lisensiert programvare, lukket kjernekoden og begynt å selge det under samme navn. Tar jeg feil nå? Nei, saken er at Nexuiz hadde en person som hadde rettighetene over koden, og navnet. Kildekoden er vel fortsatt tilgjengelig, men "den nye versionen" er propatier, garantert noe omskrevet pga rettigheter, og salgsmannen tjente penger. Xonotic har tydligvis ikke en sentral person med rettigheter pga dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå