Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en guttepus som har på en eller annen måte klart å svi av halvparten av mange av sine værhår over en viss periode, og jeg mistenker sterkt at det er på grunn av at han ELSKER varmevifta. Finner han ofte liggende rett foran hvor varmluften kommer ut.

 

Kan det være farlig at han får dem svidd av sånn? De er ikke akkurat svidd, men kortere og ''krøllete'' på tuppen. Han er en innekatt. Blir litt vanskelig å ikke sette på varme når leiligheten kan bli ekstremt kald til tider.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke farlig, eneste er at han kan slite litt med balansen eller orientering rundt seg i begynnelsen. Men som innekatt er det absolutt ikke noe problem om han har gjort dette. :)

 

Har du ikke mulighet til å sette noe foran, feks kompostgrind-elementer fra biltema e.l.? Brukes ofte når man vil skjerme valper mot noe. Veldig billig for fire elementer!

Lenke til kommentar

Tror ikke det hjelper å sette noe foran? Er ikke som at han stikker værhårene inn i varmevifta.. håper jeg :p Den avgir veldig varm luft, og han ligger veldig nær den. Kan kanskje si at værhårene ''smelter'' heller?

 

Men uansett, hvilken ting var det du tenkte på? Link hadde vært hjelpsomt, jeg er håpløs når det gjelder sånne ting.

Lenke til kommentar

Annen type oppvarming er å anbefale, ikke bare for pus sin del. Hvordan man varmer opp har mye å si for inneklima og helse. Støvet som pelsdyr medfører forverrer også problemene som ugunstige oppvarmingskilder fører med seg.

 

 

Siterer deler av konklusjonen i et dokument fra NAAF:

 

• Vi bør unngå konveksjonsovner, elektriske vifteovner, gjennomstrømningsovner og andre ovner som svir forurensninger og danner ultrafine

partikler både av hensyn til inneklima,

helse og bærekraft.

 

http://www.naaf.no/Documents/Allergi%20i%20Praksis/AIP_4_07_Bakke_JV_Oppvarming.pdf

 

Har selv opplevd i praksis at det man vinner i bedre inneklima ved å bytte ut en gammel ovn kan ha mye å si for helsa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...