Gå til innhold

Profesjonelle lydfolk: Er lydkortet LynxL22 godt nok...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
The Lynx L22 is a professional audio interface card intended for use in the most demanding audio recording, post-production, broadcast, and measurement applications...

Hvilket skulle bety at det er beregnet for produksjon av musikk. Det ville jo være tidenes overkill å kjøpe et slikt kort når en ikke har bruk for alle innspillingsfinessene, vel?

Nei, kjøp heller et mer "kjent" lydkort som du vet har god driverstøtte, og som mange har fått til å fungere problemfritt på sin pc.

Det er jo lov å kjøpe flere typer, for så å benytte angrefristen på de du ikke vil ha... Tungvind metode, menmen.

Lenke til kommentar

Kanskje du bør sjekke f.eks. IRQ sharing (og slå det av), passe på at lydkortet har egen IRQ som det ikke deler med andre kort, plassere det i en annen slot, plukke ut alle PCI kort og sette inn lydkortet først, ta en titt på BIOS innstillinger, overklokket CPU?, forstyrrende strømkilder i nærheten? o.s.v. Det er så mye som kan være galt.

Du sier ingenting om du har gjort feilsøking av noe slag. Og jeg må slutte meg til at det er royal overkill å kjøpe den greia der om du bare skal høre på musikk og ikke bruke det profesjonelt.

Det er som å gå bort til en astronaut og spørre om han kan hjelpe deg med strikkflyet ditt, for å sette det litt på spissen.

Jeg har liten kjennskap til forskjellen på diverse hovedkort, men antar det er der problemet ligger, ikke i lydkortet. Enten det eller lydkort driveren. Så det finnes nesten garantert noen som kan komme med mer konstruktiv kritikk om du kan være så snill å ramse opp systemet ditt. Da tenker jeg på hovedkort merke og modell, minne, cpu, skjermkort, lydkort, OS (og updates, SP) o.s.v. Alt jeg kan komme med er generelle tips.

Lenke til kommentar

Eh..? Er ikke sikker på hvordan han ikke har problem, når han sier at lydkortet knitrer? Jeg har vært vanvittig distre de siste dagene, sorry om jeg misforsto noe. Jeg skriver raskt forresten, og bruker touch siden ungdomsskolen.

BTW - Alastor, er du anime fan? Bestilte nettopp en DVD fra DVDboxoffice, om en kar som kjører fort med Toyotaen sin.. om du skjønner hvilken jeg snakker om :wink: Har lyst på Gundam filmene og, men de er steike dyre.

Heh. Det AV forumet var ingen stor overraskelse. Masse stoff om video, men når det kommer til audio er det tynt. Jeg lurer på hvor det blir av Norske kvalitetsforum for musikere? Med skikkelige tips og råd utover hvilket Casio keyboard man bør velge, eller hvorfor det piper i PC høyttalerne. I mellomtiden kan det være kjekt å stikke innom et veldig bra forum med mange kategorier, på Engelsk:

Harmony Central

Veldig mange spør om nettopp lydkort problemer der.

Lenke til kommentar
...til "vanlig" bruk, dvs. avspilling av lyd fra data?

Vi snakker da om http://www.prolyd.no/lynx.html (forhandler i Norge) og http://www.lynxstudio.com/lynxl22.html (info).

EDIT: La meg legge til at hele 'cluet' mitt med aa kaste penger ut av vinduet, er at jeg i frustrasjon over knitring og dritt i lyden antar at bare jeg betaler masse, saa blir produktet bedre.

Hvis hele poenget er å få (meget)god lyd, men ikke bruke noe opptaks greier er dette et kort jeg har hørt mye lovord om. M-Audio Delta Audiophile, du finner det her http://www.mamut.com/controls/shop/shops/1...subgid=1&gid=32 det er ikke akkurat billig 2295,- men det skal være noe av det beste du kan få til prisen. Kan trolig konkurere svært godt med andre typer signalerkilder som medium dyre cd/dvd spillere. :o

Du finner info om maudio fra forhandler herhttp://www.mobeck.com/pmv/Maudio.asp , m linker til omtaler ol.

PS! Burde ikke være noe problem med knitring el støy her 8) : [sitat]Dynamikkområde D/A: 104 dB(A).

Dynamikkområde A/D: 100,4 db(A).[/sitat]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...