Gå til innhold

Ateister som søker Gud

Anbefalte innlegg

Har allerede spurt om det. Han unngår bare spørsmålet eller dodger det med "du må selv søke ham"

Det står i bibelen at når to eller flere er samlet i hans navn så vil han være midt imellom og tilstede. Om forumbrukere i denne tråden kan samles her kl 22:30 (om 4 minutter) og alle ber samtidig, vi gjør en stille bønn nøyaktig kl 22:30, så ber vi alle for Valkyria.

Da tar vi alle fadervår.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neste gang du prater med gud, kan ikke du be ham om å frelse meg? Så får vi se om vi får noen faktiske bevis her.

Det er helt unødvendig for meg å si det, han vet at du spør allerede. Men jeg kan heller ikke gjøre at han frelser deg, du må be om det selv, det står i skriften at hver den som påkaller herren skal bli frelst.

Som sagt: Du må spørre for å bli frelst. Du vet hva man sier, man blir som regel ikke skutt om man beveger seg i slike miljøer heller.

Lenke til kommentar

Blir jævlig kjipt for deg når du dør og ingenting skjer... Ikke at du kommer til å merke noe til det, men...

Døden skremmer rumpa av de fleste religiøse, det er jo nettopp derfor de tror... De bytter tilbedelse i hva de tror er evig liv fordi frykten for døden er stor og for sikkerhets skyld plusser de på med en tro på et helvette for de som ikke finner påstandene de tror på troverdige nok til å tro dem... En bakstrebersk vinn-vinn situasjon... Hoved grunnlaget i de aller fleste religioner faktisk...

Men hva er det de egentlig frykter? Husker de en dritt fra tiden FØR de ble født? Har de noen plager fra den ikke eksistensen? Jada, noen tror det også, men la oss holde oss til hva vi vet og ikke til hva vi tror/gjetter/håper kunne vært tilfelle...

Når jeg dør så dør jeg. Er det noe å være redd for? Faktisk er jeg MYE mer redd for HVORDAN jeg dør enn selve døden, jeg, som alle andre levende skapninger på denne planeten, er ikke spesielt glad i smerte og håper å unngå den før jeg dør, men dløden i seg selv skremmer meg ikke. Det er ikke det samme som at jeg ønsker å dø, om noen trodde det, for det gjør jeg ikke, jeg elsker livet og vil jo gjerne beholde det noen år til, men som alt annet i denne verden gis det ingen garantier og det er jeg klar over og har akseptert, isteden for å lure mitt intellekt til å tro på håpløse fortellinger ytret av ignorante menn for lenge siden.

Døden er like naturlig, og like nødvendig for utviklingen, som livet er... og i mine tre sønner lever jeg vidre. Hva mer kan en mann ønske seg? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Eg innsåg nettopp at LonelyMan er eit troll. Ikkje verst, du hadde meg der ein stund!

Tror faktisk verre enn som så, at han er broren til trollet, som er kristen.....

Tror lonelyman er et kristen-troll som bruker enorme solbriller for å stenge ute lyset som ellers hadde fått ham til å sprekke.... Det blir bare for naivt å tro på sin egen fantasi på den måten, ihvertfall når vi VET at hjernen vår er i stand til å narre oss til å tro på slikt.... Vi vet jo ingenting om inntaket hans før han så disse fantasi synene han påstår å ha sett... Så det tror jeg det jeg vil om...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...