Valkyria Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg liker hvordan du har håndplukket de som desidert er mest ateistiske på forumet til å være skap-kristne som du så fint kalte det. For at du skal gjøre deg troverdig ønsker jeg at du sier hvilke kvalifikasjoner du har for å kunne påstå at noen søker gud ut ifra spørsmålene, og spesielt når de ikke svarer "Ja" på spørsmålene som burde pekt i retning at de ønsket å finne gud. For noen år siden husker jeg en bruker som hadde 1000+ innlegg på forumet, men han hadde bare trolleinnlegg og trolletråder, noe som resulterte at brukeren ble stengt fra forumet. Han hang stort sett på politikk og vitenskapsdelen av forumer. Jeg nevner dette fordi måten du postulerer dine poster og tråder på er på samma måte som han gjorde. Han brukete timevis på å skrive meninger og dårlige argumenter som han egentlig ikke mener, men skaper stor opprøre blandt brukerne som forsvarte argumentene. Flere andre har foreslått det, men jeg begynner å bli ganske sikker på at du er et troll, spesielt etter denne tråden....... Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 1: Nei 2: 1 gang anne hver måned kanskje, relevansen ser jeg ikke tho. 3: Nei 4: Nei 5: Nei 6: Nei 7: Jeg vil gjerne ikke bli sett på som "dum" hvis det er det du mener, så på en måte ja. 8: Jeg forstår ikke dette spørsmålet tenke er noe vi gjør hele tiden. Reflektere er vel ordet du mener, jeg vil si jeg gjør dette minst 2 timer hver dag (1 time før jeg sovner minst+tid det tar å spasere til&fra steder.) 9: Generelt ja, men hvite løgner for å beskytte andre ser jeg ikke noe galt i. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Denne tråden (tatt utgangspunkt i OP) er fullstendig verdiløs. Jeg håper andre frastår fra å svare ytterligere på den. 2 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Jeg er enig, testen er over, overflødige svar er ikke del av testen da testen er avslørt og den har ingen effekt lengre enn etter min andre post. Søk Gud, han er ekte og han frelser. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Jeg er enig, testen er over, overflødige svar er ikke del av testen da testen er avslørt og den har ingen effekt lengre enn etter min andre post. Avslørt faktisk... Det rare er at den ikke avslørte noe som helst som vi ikke visste fra før... Søk Gud, han er ekte og han frelser. ... og det er at du kommer med påstander etter påstander men ikke evner å legge med annet enn "stol på meg!" som "bevis" for at du har rett.... Til din store irritasjon gikk det opp for deg at de aller fleste ateister faktisk ER åpne for at det kan finnes en gud som startet det hele (om det ble startet), men isteden for å hoppe på en gjettning av en gud så er de åpne nok til å stille seg avventende å se... Det som irriterer deg skikkelig er at du enser at den tilnærmningen er den eneste riktige, det er den mest ærlige. Å tro på en gud som man KUN har truffet i sin egen fantasi er faktisk litt korny og det tror jeg du skjønner lonelyman... Det er derfor du er så hippen på å "frelse" andre til å tro på det samme som deg, for da er du ikke dum alene... Et av spørsmålene du ikke vil svare på er om DU hadde stolt blindt på en som sa du skulle stole på ham når alt han hadde å vise til var fantsi... Hadde DU det? 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Det er jo bare å prøve? LonelyMan, har du søkt Muhammed og fått den ene store sannhet? Det er bare en gud, og Muhammed er hans disippel. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Det er jo bare å prøve? LonelyMan, har du søkt Muhammed og fått den ene store sannhet? Det er bare en gud, og Muhammed er hans disippel. Jeg søkte ikke Gud, men da Gud søkte meg og åpenbarte seg for meg fortalte han at Jesus er hans sønn, så jeg må forholde meg til det faktum at det er den kristne guden. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 I hvilken tilstand var du når du fikk denne visjonen sa du? 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 I hvilken tilstand var du når du fikk denne visjonen sa du? Jeg diskuterer ikke med skap-kristne har jeg sagt. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Skap kristen er vel det siste jeg hadde ventet å bli kallt så den lo jeg godt av... Men jeg skjønner at du mangler svar på slike spørsmål... Kan ikke være like lett å juge om dette hver gang vet du... Men da får jeg gjette da og jeg gjetter at du siklet ganske mye når du vokna..? Ikke svar, det sier seg selv... Så gud fortalte deg at sønnen het jesus ja.... Så bra! For det viste du sikkert ikke... Glup type denne fantasi vennen din tydeligvis, helt klart en gud som er flink til å slå fast det selvsagte.... Ha en god kveld på deg ditt skaptroll 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Jeg syntes det er litt dumt å diskutere dette i denne tråden. La oss heller glemme at denne tråden eksisterer; det er fullt av tråder hvor du kan diskutere med kristne. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Om du er ateist og søker Gud så ønsker jeg å si at du er på rett spor, Gud fins, du vil belønnes og få det godt med deg selv. Gud er en god Gud. Jeg har brukt mange måneder på å finne ut av dette, du får mye gratis arbeid ved at jeg forteller dette, jeg har gjort etterforsknings-jobben FOR deg. Du kan stole på hva jeg sier og Gud vil frelse hver den som ber om det. Diskuter. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Nei takk. Igjen, har du sjekket om det ikke er den muslimske guden? Eller den jødiske? Eller Tor med hammeren? Hvorfor er du så sikker på at det tilfeldigvis er den guden som er geografisk tilfeldigvis mest kjent her i Norge som er den ENE sanne gud? Er det ikke fantastisk flaks at du ikke ble født i Burma hvor du aldri hadde hørt om fyren en gang? Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Richard Dawkins brukte å snakke mye om dette med å være født i flere land og dette med flaks med gudene som tilhører de forskjellige grafiske posisjonene. Jeg har ikke sjekket, men da Gud kom til meg (jeg gikk ikke til han) så fortalte han meg at han var den guden som beskrevet i bibelen, og at Jesus var hans sønn. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Richard Dawkins poengterte at sjansen for å bli født innenfor kristendommen er 1/4. Hvis du var blitt født innenfor de andre 3/4 av verden hadde du enten blitt "frelst" av muhammed eller buddhistisk munk. Kristendommen, som alle andre religioner er nesten utelukkende kulturelt betinget, noe som er en av hovedårsakene til at vi vet det er bullshit. 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Forøvrig slår deg meg at guden din har en tendens til å åpenbare seg utelukkende til folk som aktivt eller passivt søker gud. Folk som går og venter, eller har et problem, eller tenker mye på det. Og alltid i kristne samfunn. Det er svært sjelden en suksessfull aksjemegler fra Hong Kong blir oppsøkt av Jesus, eller en tilfreds fisker fra Kongo får Jomfru Maria som blindpassasjer. 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Richard Dawkins poengterte at sjansen for å bli født innenfor kristendommen er 1/4. Hvis du var blitt født innenfor de andre 3/4 av verden hadde du enten blitt "frelst" av muhammed eller buddhistisk munk. Kristendommen, som alle andre religioner er nesten utelukkende kulturelt betinget, noe som er en av hovedårsakene til at vi vet det er bullshit. Dette med kulturelt betinget religion var en av mine første argumenter i de årene jeg var ateist, og jeg så på det som et moderat godt argument, men det er mer komplekst enn som så. Punkt 1: At man bor i et muslimsk land betyr ikke at en "blir frelst av muhammed" men sjansen er stor for at du vil bli fortalt av medmennesker der at det er korrelasjoner mellom åpenbaringer fra høyere makter og muhammed. Punkt 2: Om du blir født i et muslimsk land og flytter til et annet land, så er sjansen stor for at du møter medmennesker der som forteller deg om Jesus, men åpenbaringer du får fra overmakter betyr ikke at du nødvendigvis følger den geografiske mest sannsynlige religionen, men som sagt, du kan risikere å assosiere det med en spesifik religion der pga påvirkning fra medmennesker der. Punkt 3: Jeg spurte Gud om akkurat dette med geografisk og kulturelt betinget spredning av religion, da sa han til meg at jeg ikke skulle blande meg i sønnen's jobb (Jesus) og at han håndterte dette på sin måte. Det kan virke på meg at det Gud fortalte meg kan være en indikator på at vi likevel har kontakt med den samme guden. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Neste gang du prater med gud, kan ikke du be ham om å frelse meg? Så får vi se om vi får noen faktiske bevis her. 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Neste gang du prater med gud, kan ikke du be ham om å frelse meg? Så får vi se om vi får noen faktiske bevis her. Det er helt unødvendig for meg å si det, han vet at du spør allerede. Men jeg kan heller ikke gjøre at han frelser deg, du må be om det selv, det står i skriften at hver den som påkaller herren skal bli frelst. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Har allerede spurt om det. Han unngår bare spørsmålet eller dodger det med "du må selv søke ham" 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå