Bjarnemann Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Har noen ganger søkt etter han i forbindelse med eksamener der jeg har stilt altfor uforbredt. Aldri fått svar Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) All kritikk en har, og som føles "rett" selv om den er ubesvart er ikke alltid rett, derfor mener jeg at på tross av all kritikk du har, så skal du legge noe av den du har på "venterommet", så skal du heller søke Gud, forsøke å lære noe utover det, ikke la kritikken fosse frem som om den allerede var etablert viten. Man må lære seg å være konservativ med kritikk en har. Kunne ikke sagt det bedre selv. For 3. gang, hva sier du til tilbudet? Om gud er allmektig, og ikke isolert til ditt hode burde det vært ingen stress for ham å vise seg for meg. Du er den som er interessert i å konvertere folk. Jeg har gitt instrukser for hvordan jeg kan konverteres, og du har faktisk noe å tjene på at en på dette forumet støtter din sak, spesielt om han motsatte seg så sterk som jeg gjør. Endret 17. mars 2012 av Valkyria Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Jeg har bestemt meg for å ikke henge meg altfor mye opp i treenigheten ei i de ting som skiller kristendommen i forskjellige grener, jeg forholder meg til den kontakten jeg har med Gud, jeg behøver ikke vite mer, om han velger å ha kontakt med meg så behøver jeg ikke mer. Men det kunne hende. Jeg tar kvelden fra forumet nå, Lørdagskvelden inviterer til andre ting nå. Men det står i skriften at hver den som kaller på Gud skal bli frelst, en annen plass står det at en ikke bør bli trette av å be. Så følg disse to tingene og forvent at noe vil skje, om ikke nå kanskje neste år. Det er ikke dumt å forsøke å nå ut til Gud FØR noen av dere kommer i en situasjon hvor en møter en vred Gud slik jeg måtte, det var tunge saker for meg og jeg ønsker ikke at andre skal gå gjennom det samme. God helg Endret 17. mars 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Hvis det finnes en religion som sier at så lenge du finner gud, men så nekter for han, så vil du bli rik i ditt nåværende liv, og du får en enda bedre når du dør, alt du trenger er å tro på dette, ville du gjort det? vet du ikke svarer på det, men prøv hvartfall å tygge på det til neste gang du serverer oss lykkepillesitatene dine Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Jeg trodde på gud fram til jeg var rundt elleve år. På grunn av min bestemor. Jeg ba relativt ofte over ting jeg ønsket skulle skje, en lillebror, nintendo 64, at jenta jeg likte skulle like meg, at det skulle bli fint vær, at jeg skulle like skolen mer. Ba også om at hvis han fantes, så ville jeg at han skulle vise meg det. (Mer mot slutten.) Når jeg da ble noe rundt elleve år, innså jeg at jeg ikke hadde fått noe ut av å be, ikke NOE av det jeg hadde bedt om hadde blitt oppfylt, jeg hadde bare sløst bort tiden min, håpet at gud skulle gjøre ting bedre, og gi meg ting, enn at jeg selv skulle arbeide for det, og fortjene det. Så ja, jeg har forsøkt å søke Gud. Men grunnet mangelfullt resultat og ingen konkrete beviser eller beviser for meg selv personlig, kom jeg frem til den konklusjonen av gud bare var noe tull. Hvorfor skal vi søke en høyere makt for at denne makten skal gjøre livet vårt bedre, i stedet for å la det være opp til oss selv, jobbe for det, og virkelig fortjene det? 5 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 (endret) Har du noen gang prøvd å søke Gud eller å få kontakt med han? Det fins bare en Gud, det er uinteresant å diskutere religioner. Men har du forsøkt å søke Gud? Jeg har kontakt med Gud og jeg er lykkelig med det selv. Ja, jeg har god kontakt med Odin. Men du har feil når du sier at det bare finnes en gud. Du har også Tor, Idunn og Frøya og så videre. Har hatt litt kontakt med Tor sønn av guden Odin. Endret 18. mars 2012 av Heradon 4 Lenke til kommentar
H3N Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Jeg kan ikke sitte å underholde et helt forum. Helt ærlig så føler jeg meg som en turist i en afrikansk jungel hvor det sitter 25 apekatter i buskene og kaster bananer etter meg, mens jeg febrilsk forsøker å kommunisere med apene at jeg er der for å se på dem, ikke for å plage de. Om du føler deg overveldet av responsen du før kunne du gjort det mye enklere for deg selv ved å ganske enkelt forklare hvilke faktiske forhold som ligger til grunn for å tro at det finnes en Gud (og i ditt tilfellet, spesifikt den kristne Guden.) Alt annet om hvor lykkelig du er som kristen, eller hvor fri jeg føler meg som ateist er sekundært, det eneste som gjelder hvis man skal finne ut om noe er sant eller ikke er hvilke fakta som ligger på bordet. 4 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 H3N: Du har rett i at i nysgjerrighetens navn så er det de faktiske forhold som gjelder, men nysgjerrigheten din er også et vitne i seg selv om at du søker noe dypere enn bare nysgjerrigheten, derfor mener jeg at "alt annet" er i bunn og grunn det relevante. Søk Gud, ikke vent. Hør på meg og bare søk han, Gud er skaperen din. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Hør på meg og bare søk han, Gud er skaperen din. Påstander stoler jeg på like mye som en gris stoler på en slakter... Ikke i det hele tatt! Skal påstander som at gud finnes ha noen som helst validitet MÅ man legge ved et bevis!! Har en ikke bevis for påstandene man kommer med er det bare rett og rimelig å avfeie påstandene uten ytterligere bevis også... Og det er akkurat det jeg gjør, jeg avfeier påstandene dine uten ytterligere bevis. Tørr å minne deg på at du ikke er i en godtroende kristen menighet nå lonelyman, der slikt sludder åpenbart er fritatt for alt av bevis og tro er det eneste saliggjørende. Man spør visst ikke etter bevis i religiøse kretser har jeg forstått og det kommer tydelig frem i dine påstander lonelyman, problemet er at de fleste ikke er i noen meninghet her... Og en ting til: Den kristne gud har ikke skapt noen verdens ting, det er han rett og slett for dum til å ha gjort om vi skal tro boka hans.... 1 Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Har du noen gang prøvd å søke Gud eller å få kontakt med han? Det fins bare en Gud, det er uinteresant å diskutere religioner. Men har du forsøkt å søke Gud? Jeg har kontakt med Gud og jeg er lykkelig med det selv. Skuller jeg rolig mene ja. Trodde på Gud (den kristne) da jeg var 10-12 år gammel frem til jeg var 15-16. Ba i en periode ganske regelmessig. Flere ting førte til at jeg ga opp dette prosjektet. Jeg fikk jo aldri noe svar, det var en ting. Men kanskje mer viktig var at jeg begynte å tenke litt mer kritisk på det jeg faktisk trodde på og satte meg mer inn i det. Resultatet var at jeg fikk innblikk i en historie som på ingen måte hang logisk sammen, og kamelsluking er ikke noe jeg velvillig praktiserer, så "prosjekt kristen" ble forkastet. I dag vil jeg definere meg selv som agnostiker ift. spørsmålet om det eksisterer en form for guddommelighet generelt, mens jeg har et ateistisk ståsted ift. de verdensreligionene jeg har satt meg inn i, hhv. kristendommen, jødedommen, islam, og til dels hinduismen. 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Dette med "ingen måte hang logisk sammen" kjenner jeg meg sterkt igjen i, og jeg kjenner meg fortsatt sterkt igjen i det, men ting i virkeligheten gjør på magisk vis det logiske irrelevant, eller det er noe smartere under alt som jeg ikke forstår enda. Lenke til kommentar
H3N Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 H3N: Du har rett i at i nysgjerrighetens navn så er det de faktiske forhold som gjelder, men nysgjerrigheten din er også et vitne i seg selv om at du søker noe dypere enn bare nysgjerrigheten, derfor mener jeg at "alt annet" er i bunn og grunn det relevante. Søk Gud, ikke vent. Hør på meg og bare søk han, Gud er skaperen din. Så du sier her altså at det er ønsketenkning som avgjør hva som er sant eller ikke? 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 H3N: Du har rett i at i nysgjerrighetens navn så er det de faktiske forhold som gjelder, men nysgjerrigheten din er også et vitne i seg selv om at du søker noe dypere enn bare nysgjerrigheten, derfor mener jeg at "alt annet" er i bunn og grunn det relevante. Søk Gud, ikke vent. Hør på meg og bare søk han, Gud er skaperen din. Så du sier her altså at det er ønsketenkning som avgjør hva som er sant eller ikke? Hva er det du egentlig lurer på, fører du bare spørsmål for hva som dukker opp eller er det noe du lurer på, et veldig viktig spørsmål? Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Søk Gud, ikke vent. Hør på meg og bare søk han, Gud er skaperen din. Men hvorfor? "Bare gjør det" er ikke noen gyldig grunn.Jeg vil si at jeg prøvde å søke Gud når jeg var yngre, uten noe form for hell, som led meg til andre tanker om tro og Gud. "Gud er skaperen din." Er dette noe du sier er helt sant og at alle burde være enig med deg i, eller noe du selv tror på? Lenke til kommentar
H3N Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 H3N: Du har rett i at i nysgjerrighetens navn så er det de faktiske forhold som gjelder, men nysgjerrigheten din er også et vitne i seg selv om at du søker noe dypere enn bare nysgjerrigheten, derfor mener jeg at "alt annet" er i bunn og grunn det relevante. Søk Gud, ikke vent. Hør på meg og bare søk han, Gud er skaperen din. Så du sier her altså at det er ønsketenkning som avgjør hva som er sant eller ikke? Hva er det du egentlig lurer på, fører du bare spørsmål for hva som dukker opp eller er det noe du lurer på, et veldig viktig spørsmål? Jeg lurer på hvorfor du tror på kristendommen. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Søker ikke etter noe som ikke finnes. Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Jeg lurer på hvorfor du tror på kristendommen. Håper svaret ditt her ikke er noe i nærheten av "Fordi Gud er *blablabla*". Tror ikke mange ser på det som et reelt svar akkurat. Prøv å kom med noe som en utenfor din religion kan forstå og respektere. Søker ikke etter noe som ikke finnes. "Søker ikke etter noe som jeg ikke tror finnes grunnet ingen konkrete bevis og mangel på logikk innen temaet"Er nok en mye bedre formulering i denne delen av forumet, så slikker du at folk krever beviser for det du sier. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 (endret) H3N: Du har rett i at i nysgjerrighetens navn så er det de faktiske forhold som gjelder, men nysgjerrigheten din er også et vitne i seg selv om at du søker noe dypere enn bare nysgjerrigheten, derfor mener jeg at "alt annet" er i bunn og grunn det relevante. Søk Gud, ikke vent. Hør på meg og bare søk han, Gud er skaperen din. Så du sier her altså at det er ønsketenkning som avgjør hva som er sant eller ikke? Hva er det du egentlig lurer på, fører du bare spørsmål for hva som dukker opp eller er det noe du lurer på, et veldig viktig spørsmål? Jeg lurer på hvorfor du tror på kristendommen. Korrekt sagt så tror jeg ikke på kristendommen, jeg tror på Gud. Jeg møtte min Gud utenfor bibelen og utenfor kristendommen og dens møter, tradisjoner og verdier. Så jeg tror igrunn ikke på kristendommen, det blir litt feil å si, jeg tror på en allmektig Gud, men jeg tror at mange av skribentene av bibelen har skrevet om opplevelser knyttet til Gud og Jesus. Endret 19. mars 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå