Gjest Bruker-95147 Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Afrika er en verdensdel, velg land! Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 Gud gjør mirakler over alt, men det er bare det at vi ikke har en kanal for å få frem slikt, og det er ikke alltid miraklene er synlige, men jeg garanterer deg han jobber bak kulissene, det sier jeg ikke tilfeldig, han jobber meget aktivt bak kulissene. Lenke til kommentar
Lineplx Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Afrika er en verdensdel, velg land! Trudde han var allmektig og kunne hjelpe de alle.. feks Botswana jeg håper så jævlig du troller lonelyman Endret 17. mars 2012 av Lineplx 2 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Om gud jobber bak kulissene i afrika så er det fordi han styrer hendene til krigsherrene. Hvilke gode ting utfører han i afrika? hvor mange redder han om dagen? hvor mange munner metter han? hvor mange barn som går på landminer gir han tilbake føttene til? Om du tror han jobber i afrika, vil jeg si han gjør en jævlig dårlig jobb. Men en potetsekk kan jeg redde fler der nede på en dag enn han har synlig gjort hittil 2 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 Gud jobber ikke for politikere. Det han vil er ikke det vi vil, men når det er sagt så vil han også blande seg inn i alt vi gjør enkelte ganger, men det vi har som jobb er ikke hans jobb. Han krever lydighet og tilbedelse, han retter seg ikke etter hva mennesker jobber for. Jeg vet disse ordene stikker i hodene, ord som "lydighet" og "tilbedelse", jeg har nesten eksplodert av disse tingene før jeg ble troende, så irriterte det meg voldsomt, men det er ingenting vondt bak det og du bør lære deg disse begrepene i Guds øyne. Han er din skaper. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Hundre mann står og sikter på 1000 ubevæpnede barn et sted i afrika. Alle barna er kristne(ikke at det burde ha noe å si). Mennene med våpen åpner ild om noen sekunder. Hva gjør gud for å hindre/hjelpe/redde ? ikke et urealistisk scenario fra dagliglivet til mange i afrika. Burde være enkelt å besvare. Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Valkyria, om vi visste alle ting og hvorfor det skjer så ville vi vært Gud. Dette med kriger og slikt bunner ned til selv empati. Du ser at det skjer mange kriminelle og grusomme ting i Afrika og så tenker du at hvis det skjer dem så kunne det jo skjedd meg også. La meg snu situasjonen litt, la oss si det fantes bare to mennesker på hele planeten, en svart afrikaner i Afrika og en hvit nordmann i Norge. Du er nordmannen. Så ser du at afrikaneren på magisk sett blir drept, og du fortsetter å leve, DA ville du følt deg priviligert for å få lov til å leve når du er alene på kloden. Men straks det er snakk om mengder av folk, så skyter selvempatiet inn. En annen ting Valkyria, når noe godt skjer så skylder vi ofte på vårt sekulære samfunn, men når noe vondt skjer så har vi en tendens til å skylde på Gud. Vi er NØDT til å skjønne at mennesker står bak onde ting, og vi er NØDT til å skjønne at om ikke mennesker får manifistere seg selv så er det ingen lengre som har ansvar. Uten ansvar kan ingen mennesker lære noe. På toppen av dette vil jeg legge til, på tross av dette så vil Gud bryte inn, i min mening gjør han dette fra tid til annen, og det er meget godt mulig at han har kontroll på alt, det vet jeg ikke. Endret 17. mars 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) For det første så "skylder" ikke jeg på gud fordi jeg ikke tror han eksisterer. Jeg skjønner at mennesker står bak de onde handlingene. For det andre så er det du og andre kristne som tar det som en selvfølge at det er motsatt. Om en doktor redder en pasient sier mange at det er et mirakel, og "thank you god!!!", samtidig som når bestefaren ikke kan reddes så takler de det med "god works in mysterious ways". Det jeg prøvde å få fram er at om gud eksisterer, så gjør han en utrolig ussel jobb i afrika, og jeg kunne gjort en mye bedre jobb selv med en sekk poteter. Men selv da kunne du funnet på å sagt at gud styrte min hånd, og hjalp de i afrika. edit: Endret 17. mars 2012 av Valkyria 5 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 Gud er det største som fins, vi ser på universet som stort, men om du kunne se utenfor det at det faktisk ikke er noe annet enn Gud i hele tilværelsen, viktig å forstå (og det har dere sikkert hørt før) at det han gjør virker for oss mystisk. Det jeg med sikkerhet kan garantere er at han eksisterer og at vi har mye å lære utover dette. Mye å lære. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Så lær oss, du som på mystisk vis vet alt dette her, istedet for å la oss ta ordet ditt på det. Å spøøre ateister om å tro fordi (...) er som å spørre vann om å ikke være vått Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Så lær oss, du som på mystisk vis vet alt dette her, istedet for å la oss ta ordet ditt på det. Å spøøre ateister om å tro fordi (...) er som å spørre vann om å ikke være vått Jeg har selv mye å lære, alt jeg kan si er at jeg har et utgangspunkt å gå fra, jeg har utelukket evolusjonen som primært forklaring, det kan være at den er en sekundær forklaring, men jeg har iallefall et utgangspunkt i at den Guden min faktisk eksisterer og jeg begynner smått å bli kjent med han i tillegg, når man kommer så nært Gud som det jeg er så begynner man å få kjennskap til hans personlighet (om det er noe slikt i den enden) Det dummeste du eller noen andre kan gjøre er å glemme tanken om Gud. Det høres sykt ut, men det som kan oppfattes som den mest tåpelige teori om tilværelsen er den som er korrekt. Gudeteorier oppfattes ofte som tåpelige, men det som er så fasinerende er at denne tåpelige er den rette. Endret 17. mars 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Hvorfor forskjellbehandler gud mennesker så grådig? Du har selv sagt at du var ateist før, men plutselig fikk en åpenbaring der gud snakket til deg. Hvorfor bruker gud tid på å bli godt kjent med en person, mens tusener går uvitende om eksistensen? I et nøtteskall virker guden din som en drittsekk som bruker så mye tid på han ene som allerede tror, i stedet for å vise seg for flere, og dermed redde dem fra straffen som HAN har lagd for å ikke tro på ham? Om du er så egoistisk at du tror han harvalgt deg som hans talerør for konvertering av andre, så vil jeg igjen si han har gjort en dårlig jobb med å velge en som i totalt fravær fra retorikk ønsker at folk skal ta hans ord på det. 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 Hvorfor forskjellbehandler gud mennesker så grådig? Du har selv sagt at du var ateist før, men plutselig fikk en åpenbaring der gud snakket til deg. Hvorfor bruker gud tid på å bli godt kjent med en person, mens tusener går uvitende om eksistensen? I et nøtteskall virker guden din som en drittsekk som bruker så mye tid på han ene som allerede tror, i stedet for å vise seg for flere, og dermed redde dem fra straffen som HAN har lagd for å ikke tro på ham? Om du er så egoistisk at du tror han harvalgt deg som hans talerør for konvertering av andre, så vil jeg igjen si han har gjort en dårlig jobb med å velge en som i totalt fravær fra retorikk ønsker at folk skal ta hans ord på det. Tro meg jeg har stilt meg spørsmålet hvorfor han kom til meg men ikke kommer til så mange andre. Jeg har flere svar på dette. 1: Gud kommer ikke til bare meg, men folk forteller skjeldent om slike ting, de holder det hemmelig, jeg oppdaget nettopp at gud hadde kommet til 2 andre i min vennekrets. 2: Jeg syndet mye, jeg tror og jeg er nesten helt sikker på at Gud kom til meg for å frelse meg fra syndene, om du ikke synder veldig mye, KAN det hende at Gud ikke ser like stort behov for å gi deg like stor oppmerksomhet, jeg aner rett og slett ikke, men jeg tror faktisk det. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Det første punktet kan godt hende stemmer, men igjen bare fordi de er kristne. Hvilke kristne vil ikke påstå at de har opplevd gud? Om synding er det som gjør at han skal åpenbare seg burde både jeg, flere på forumet og alle i fengsel hatt din åpenbaring. Du får spørre ham på din neste acidtrip om han kan vise seg for meg. Om han gjør det skal jeg joine din sak om å konvertere forumet. 1 Lenke til kommentar
DoaldRahl Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Hva er guds plan til en som er født psykopat, og i tillegg vokser opp i en forferdelig familie? Personen har jo mer eller mindre ingen mulighet til å følge bibelen og guds ord... Fortjener man da en plass i himmelen, men tanke på at livet ditt har gått til helvete fra dag 1? 1 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Ingen anelse hva planen er med en psykopat. Men det jeg vet er at ingenting er umulig og Gud frelser ikke folk som fortjener det, han frelser de som ikke fortjener det, så det fins ingen grunn til å eksludere psykopater. Årsaken til psykopati eller hva som ligger bak vet jeg heller ikke. Det ligger jo i begrepet, å frelse noen innebærer jo at de har dritt på skoen på en eller annen måte. De måtte jo være skyldig, så Gud frelser de som ikke fortjener det. Endret 17. mars 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Gud frelser ikke folk som fortjener det Denne må jeg nesten lage en signatur av. Er dette din personlige mening eller er det gud som har sagt det til deg? Mener du en som gir alt han eier for å hjelpe fattige og undertrykte, men er ateist fortjener evigheten i tortur, mens den korrupte warlorden som regjerer i afrika med en AK47 i ene hånden og en bloddiamant i andre hånden som tror på gud fortjener frelse? og du glemte det ene innlegget mitt. Tilbudet mitt står fremdeles 2 Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 (endret) Gud frelser ikke folk som fortjener det Denne må jeg nesten lage en signatur av. Er dette din personlige mening eller er det gud som har sagt det til deg? Mener du en som gir alt han eier for å hjelpe fattige og undertrykte, men er ateist fortjener evigheten i tortur, mens den korrupte warlorden som regjerer i afrika med en AK47 i ene hånden og en bloddiamant i andre hånden som tror på gud fortjener frelse? og du glemte det ene innlegget mitt. Tilbudet mitt står fremdeles Folk som ikke synder har ikke behov for å bli frelst, Jesus kom for syndere. Det ligger jo i begrepet da de som er syndefri ikke har behov for frelse i utgangspunktet. Endret 17. mars 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Stillheten er samtykke. Ateisten som ga alt han gav havner i helvete mens warlorden blir frelst. Hva sier du til tilbudet mitt? Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 All kritikk en har, og som føles "rett" selv om den er ubesvart er ikke alltid rett, derfor mener jeg at på tross av all kritikk du har, så skal du legge noe av den du har på "venterommet", så skal du heller søke Gud, forsøke å lære noe utover det, ikke la kritikken fosse frem som om den allerede var etablert viten. Man må lære seg å være konservativ med kritikk en har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå