Gå til innhold

Har du forsøkt å søke Gud?

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke sitte å underholde et helt forum. Helt ærlig så føler jeg meg som en turist i en afrikansk jungel hvor det sitter 25 apekatter i buskene og kaster bananer etter meg, mens jeg febrilsk forsøker å kommunisere med apene at jeg er der for å se på dem, ikke for å plage de.

Det eneste du driver med er teit forkynning av barnslige vrangforestillinger du av uforståelige grunner ikke klarer å holde for deg selv. Dette er et diskusjonsforum ikke et forkynningsprogram for folk som ikke takler motkritikk. Du kommer med helt fjerne, bastante påstander og oppfordrer brukere til å snakke med seg selv i håp om svar. Noe som i visse tilfeller kan være farlig når det gjelder psykisk syke mennesker som faktisk hører stemmer.

Hvor uendelig mange tragedier har ikke oppstått fordi psykisk syke mennesker sjult bak religion tror de hører stemmer fra gud, men i realiteten er det bare dem selv. Uvitene duller de med innbillingene sine, unngår legene mens vrangforestillingene bare vokser og tar overhånd. Hva tror du skjer da når stemmene plutselig sier drep?

Har du sjekket med legen angående stemmene du hører?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viktigste er at gud fins og at dere kan stole på meg. Kors på halsen!

Ville du stolt på meg om jeg sa det motsatte uten å ha et eneste bevis for det?

Du svarer jo ikke på noen innlegg, så hvorfor i all verden skal noen poste noe i dine tråder? Og når du først kommer så kaster du om deg med lite hyggelige person karaktristikker og er så nedlatende at en skulle tro du fremdeles gikk på søndags skolen, der de lærer å være nedlatende...

Så for mitt vedkommende slutter denne "diskusjonen" her. Gud finnes ikke selv om du har sett ham inne i hodet ditt vet du. ... Stol på meg...

• Liker 2
Lenke til kommentar

helt erlig så tror jeg lonelyman troller...

ved og komme med så mange påstander som du ikke har bevis for

og samtidig bare avfeie alle motargumenter uten noen som helst fornuft

syntes jeg det er temmelig rart at diskusjonen har gått så langt som den har gjort.

grunnen til at jeg tror du troller er det at du virker faktisk som litt mer smart enn det som kommer frem

uansett er det skammelig å se at dette svada du skriver er alt du klarer å prestere når det kommer til å forsvare din tro!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er kristen og tror på en almektig Gud.

Men det jeg IKKE skjønner er hva du mener med det du har skrevet i profilen din.

Gud fortalte meg at kunst og bilder og slikt er synd, så jeg holder meg unna foto og kunst

Hva mener du med det????

Hva mener du med at bilder og kunst er SYND!!??

Og hva er synd??

Lenke til kommentar

Det han mener er at spesielt du, som tror på nogenlunde den samme guden, BØR stole på lonelymans fantasi, for der har han sett og snakket med denne guden et utall av ganger... Stoler du på ham? Stoler du på at det ikke er hans egen fantasi som har spilt ham et puss når gud skulle ha bilder og slikt til å være synd?

For hvis gud hadde sagt noe slikt gjenspeiler det bare hvor ufattelig naiv og dum den guden er, for hvorfor gi oss evnen til å skape noe han mener er synd? Merkelig hvordan den ørken guden er lykke drepende.... Absolutt ALT som er moro er forbudt og det som er direkte skadelig og fordummende blir forherliget... Mye å tilbe må jeg si...

Nei, den jødiske krigsguden yawhe eksisterer ikke.... For så dum som denne guden blir fremstilt er det helt umulig for en entitet å være!!!! Stol på meg på dette, jeg vet dette nemlig fordi jeg er så smart , søt og pen og ikke går i kirken hver søndag... (Ja det er mulig å være søt og glup samtidig og IKKE se på Frasier på TV, jeg er jo beviset... Men du må stole på meg altså...... :p .).

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei jeg kan være ærlig i å si at jeg prøvde det da jeg hadde det skikkelig vanskelig å ikke hadde noen andre å se til, så jeg tenkte at den beste måten å søke gud er i å lese bibelen noe jeg leste mye av leste ikke alt, og kom til konklusjonen at hvis dette var gud så var ikke dette den gud jeg ville finne,

Så med makten til internet fant jeg hva jeg letet etter de skrev om gud hvordan jeg hadde sett han for meg,

og jeg ble med de, de droppet masse av det som hadde stått i biblen, men det var ikke viktig for meg de hadde bare en an måte å tolke han på jeg var nå med på noe som er større enn meg jeg så på en måte lyset, og jeg skjønte hvorfor kristendommen var viktig å spre til andre slik at de også kunne føle det jeg følte.

Det var en dag vi var på en gudstjeneste sammen,presten snakket om prevansjon og abort og rettigheter og jeg var helt med, jeg var enig i det han sa jeg ville dø for å beskytte det han sa dette var større enn meg jeg var ikke en individ jeg betydde ingenting lengre jeg var blitt til vi.

Akkurat i dette tidspunkte raste alt sammen for meg jeg jublet for noe jeg ikke var enig i, jeg fant meg selv i å gi fra meg mine tanker mine verdier mine meninger for å tilhøre, jeg kjente at jeg kom tilbake , jeg tenkte på alt det jeg hadde lest å hørt ,og ingenting av det ga mening lengre jeg følte meg sint hjerne vasket.

jeg gikk hjem, først da skjønte jeg hva jeg ofrer for å ha en mening med livet for å ha en retning , men alt var falskt vi har så lett for å hoppe på alt mulig rart bare for å tilhøre bare for å finne retningen vi skal ga, at vi ofrer oss selv i prosessen vi glemmer å være kritiske å tenke for det er så lett å bare tilhøre,

Jeg følte meg som en maur som stakk av fra kolonien og det føltes fantastisk men jeg skjønner de som vil bli igjen for det er lett det er vanskelig å dra, for du vet din plass i religion.

Gud er ingenting mer enn gruppe føelsen den ilusjonen som er skapt hvor individe forsvinner, og hvis du leser bibelen så finner man veldig mye tegn på at "gud" eller han det er skrevet om er så menneskelig som man blir, han er sjalu , hevnlysten, agresiv, manipulerende.

Lenke til kommentar

helt erlig så tror jeg lonelyman troller...

ved og komme med så mange påstander som du ikke har bevis for

og samtidig bare avfeie alle motargumenter uten noen som helst fornuft

syntes jeg det er temmelig rart at diskusjonen har gått så langt som den har gjort.

grunnen til at jeg tror du troller er det at du virker faktisk som litt mer smart enn det som kommer frem

uansett er det skammelig å se at dette svada du skriver er alt du klarer å prestere når det kommer til å forsvare din tro!

Jeg kan til tider ha det gøy med folk, men jeg kan garantere deg at jeg ikke ville gått så lavt å drive trolling. Nei jeg gjør dette utelukkende for min Gud. Jeg er en svært skeptisk person av natur, og jeg kan garantere deg det ligger mange timers tenking bak mine konklusjoner, jeg kan gå såpass langt at jeg kan garantere deg at Gud fins, og jeg kan også garantere deg at han ikke er den du tror han er.

Men jeg setter pris på om vi kunne gå tilbake til trådens emne.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Det krever veldig lite å være skeptisk til overnaturlige ting og det krever ekstremt mye av en person å finne Gud. Mange "finner" gud gjennom forkynnelse, men jeg har funnet Gud ut av intetland. Så ikke automatisk tro det at det å være en ateist er mest krevende og i så måte reflekterer større intellektuell kapasitet, jeg vil påstå at det krever intellektuell latskap om en ikke har funnet ut hemmeligheten bak tilværelsen. Utenfor trådens emne igjen, men jeg anbefaler som dere vet å forsøke hardere, forsøk og ikke gi opp.

Lenke til kommentar

Har du noen gang prøvd å søke Gud eller å få kontakt med han? Det fins bare en Gud, det er uinteresant å diskutere religioner. Men har du forsøkt å søke Gud?

Jeg har kontakt med Gud og jeg er lykkelig med det selv.

Ja, når jeg var ung og dum. Gud svarte meg aldri (no surprise there).

Lenke til kommentar

Har du noen gang prøvd å søke Gud eller å få kontakt med han? Det fins bare en Gud, det er uinteresant å diskutere religioner. Men har du forsøkt å søke Gud?

Hvordan forsøkte du å kontakte Gud?

Ikke troll det jeg sier her nå, men folkens, lytt til mitt råd, det er et godt råd, Gud fins. :yes:

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Hvordan forsøkte du å kontakte Gud?

Ikke troll det jeg sier her nå, men folkens, lytt til mitt råd, det er et godt råd, Gud fins. :yes:

kan du slutte å bare si "Gud fins" uten noen som helst insats for å støtte det opp? det begynner å bli mektig irriterende. Grunnen til at mange ser på deg som et troll er fordi du skriver argumentene slik et troll vanligvis ville gjort det.

Lenke til kommentar

Trur du må ut av bobla de å se inn , så kommer du også til å bli ateist , tro kan være sterkt men fornuft burde være sterkere

Fornuftens definisjon er ikke det du selv forstår. Det fins ting utenfor din fornuft som du ikke forstår, som du ikke anerkjenner, som også er fornuftig. :yes:

Folkens, vær åpne for dette. Jeg garanterer dere at der er store ting i "uvissland" som dere må bli bedre kjent med.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg har førsøkt å søke Gud, men jeg har blitt redd.

Litt forklaring er kanskje nødvendig. Jeg jobber mye med hendene og det er mye støy på arbeidsplassen så vi bruker hørselsvern med radio. Flere ganger i løpet av en arbeidsdag står jeg med tykke hansker tilsølt med farger og olje, da er det vanskelig å bytte radiokanal. Når bateriet på radion blir dårlig får jeg nesten bare inn Halleluja radio som sender på fire frekvenser samtidig.

En dag var jeg opptatt med noen følsomme justeringer inne i maskinen og sangen som spilte sluttet og jeg oppdaget at jeg var på Hallelujakanalen igjen, en prest fortalte om en gang han hadde tvilt på et valg og bedt til Gud for svar, dagen etter hadde en venn stått på trappen hans med et svar i form av en kurv rotfrukt. (Historien gir lite mening uten å gå i dybden men tro meg, rotfrukten var ganske viktig akkurat da.)

-Jaja, tenkte jeg, om det bare var så enkelt å få klare svar. Det kommer ingen på døren min for å bevise Guds eksistens.

Neste dag sto to Jehovas Vitner på trappa.

Lenke til kommentar

Du har fortsatt til gode å komme med et eneste snev av bevis for at denne guden du snakker så varmt om i det hele tatt eksisterer. Det er du som kommer med uttalelsen om en allmektig gud, og dermed er det også du som må fremlegge bevis for å styrke idéen din.

Om alt vi har å gå etter er et løfte fra deg om at han finnes, må du da vitterlig forstå at det er ganske så vanskelig for oss ateister/agnostikere (evt. følgere av andre religioner) å tro på deg?

Lenke til kommentar

Jeg har alltid vært skeptisk til måten mirakler blir utført på, så da Gud gjorde mirakler for meg så gjorde han mirakler på en måte som var utvetydig (ikke kan misforstås) for han visste at jeg var en av de sterkeste skeptikere til religion. Så han gav meg utvetydige mirakler og åpenbaringer, ETTER han gav meg disse, så sa Gud til meg at nå har du sett hva jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...