Gå til innhold

Har du forsøkt å søke Gud?

Anbefalte innlegg

Jo, at du virker bastant er noe jeg kan bekrefte.

OK, så den Guden du vet om er én Gud. Men hva med alle de andre? Hvorfor har du utelukket disse?

Jeg gir opp tråden.

Lonelyman går rundt ethvert spørsmål han finner ubehagelig eller ikke kan svare på strak arm. Bare siterer spørsmålet og stiller et nytt urelatert spørsmål

Word.

Er like ved å gjøre det selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, så den Guden du vet om er én Gud. Men hva med alle de andre? Hvorfor har du utelukket disse?

Fordi den guden jeg kjenner bekreftet at han var den kristne guden, jeg utelukket de andre basert på "input", ikke basert på spekulasjoner eller ønsketenkninger. Jeg er veldig rasjonell skal du se. :thumbup:

Jeg gir opp tråden.

Lonelyman går rundt ethvert spørsmål han finner ubehagelig eller ikke kan svare på strak arm. Bare siterer spørsmålet og stiller et nytt urelatert spørsmål

Word.

Er like ved å gjøre det selv.

La meg minne dere to på at denne tråden handler om et spørsmål, om dere har søkt Gud. Å gi opp en slik tråd, hvor dere selv produserer avsporinger vitner om manglende logiske evner. Sagt så hyggelig som mulig. "Hvordan forlater man ett spørsmål" :whistle:

MED MINDRE DERE SER PÅ TRÅDEN SOM NOE ANNET ENN HVA DEN ER! :D

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Jeg har allerede svart på spørsmålet ditt, jeg, så jeg sitter over hodet ikke med noen dårlig samvittighet av noen form.

Den Guden din er ikke bekreftet av noe som helst. Du har en 2000 år gammel kopiert og oversatt bok i hånda som ditt 'bevis'. Hvordan kan det være nok for å få deg til å tro?

I tilleg lurer jeg på hvorfor jeg skal søke Gud? Hvorfor kan ikke han komme til meg?

Dette spurte jeg om noen poster tilbake, men det kunne du ikke svare på?

Lenke til kommentar

Klarer fint å lese hva du skriver uten at du bruker Caps Lock. :)

Du må jo gjerne fortelle meg hva tråden er, hvis jeg har misforstått. Jeg trodde dette var en plass for å diskutere, og denne gangen for hvorvidt man har forsøkt å søke Gud, og i så fall hvorfor evt hvorfor ikke.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede svart på spørsmålet ditt, jeg, så jeg sitter over hodet ikke med noen dårlig samvittighet av noen form.

Den Guden din er ikke bekreftet av noe som helst. Du har en 2000 år gammel kopiert og oversatt bok i hånda som ditt 'bevis'. Hvordan kan det være nok for å få deg til å tro?

I tilleg lurer jeg på hvorfor jeg skal søke Gud? Hvorfor kan ikke han komme til meg?

Dette spurte jeg om noen poster tilbake, men det kunne du ikke svare på?

Jeg skal være lynende skarp i det du forsøker å fortelle meg her. Jeg må dog bryte det ned til små fraser.

Frase 1: "Hvorfor kan ikke han komme til meg"

Svar 1: Jeg er ikke Gud og kan ikke svare på hypoteser.

Frase 2: "Den Guden din er ikke bekreftet av noe som helst."

Svar 2: Det er ikke bekreftet at det er ubekreftet.

Frase 3: "Du har en 2000 år gammel kopiert og oversatt bok i hånda som ditt 'bevis'."

Svar 3a: En bok er ikke et bevis.

Svar 3b: Ingen påstand om bevis eksisterer i denne tråden.

Svar 3c: Det å vite er ikke synonymt med vitenskapelig bevisførsel

Svar 3d: Boken er ikke 2000 år gammel.

Svar 3e: Du har ikke spurt meg etter bevis, du har konkludert før spørsmålet, du har heller ikke avventet noe bevis

:whistle:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Klarer fint å lese hva du skriver uten at du bruker Caps Lock. :)

Du må jo gjerne fortelle meg hva tråden er, hvis jeg har misforstått. Jeg trodde dette var en plass for å diskutere, og denne gangen for hvorvidt man har forsøkt å søke Gud, og i så fall hvorfor evt hvorfor ikke.

Jeg ville satt uttalelsen om Caps Lock nederst i innlegget og satt den andre paragrafen din øverst, men siden du setter caps lock øverst antar jeg du vil diskutere det høyest? :cool:

Lenke til kommentar

Må innrømme at de smileyene du bruker begynner å bli alvorlig irriterende. Mest fordi det virker som at du tror at jeg er totalt uvitende her jeg sitter. Men nok om det.

Hvorfor skal jeg søke etter en Gud jeg ikke kjenner behov for å ha kontakt med?

Hvorfor skal jeg velge å tro på noe som ikke er bekreftet?

Det er helt riktig at en bok ikke er et bevis, men hvordan kan du da si at du VET om din Gud? Hvordan kan du VITE noe uten bevis?

Nei, OK, boka er 1500 år gammel, or so. Du skjønte hva jeg mente?

Da spør jeg nå: Hva er dine bevis?

Ønsker svar på alt jeg spør om i denne posten.

Endret av triha
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må innrømme at de smileyene du bruker begynner å bli alvorlig irriterende.

Du er den første av oss to til å ville innskrenke språket/sensurere. Det tar jeg som et kompliment i at det er positivt å være kristen. :tease:

Mest fordi det virker som at du tror at jeg er totalt uvitende her jeg sitter.

"virker som" kan jeg ikke kommentere, hva du tror om meg kan ikke kommenteres fra et rasjonelt ståsted. :!:

Hvorfor skal jeg søke etter en Gud jeg ikke kjenner behov for å ha kontakt med?

Tråden handler om du HAR forsøkt å søke Gud, ikke om du har behov for det. :cool:

Hvorfor skal jeg velge å tro på noe som ikke er bekreftet?

Utforskertrang og tro henger ofte nøye sammen, kanskje du skulle forsøke å utforske litt før en bekreftelse kommer? :)

Det er helt riktig at en bok ikke er et bevis, men hvordan kan du da si at du VET om din Gud? Hvordan kan du VITE noe uten bevis?

Et bevis er bare en vitenskapelig instrument måling som hjelper oss å forstå naturen bedre, den hjelper ikke på spørsmålet om guds eksistens.

Nei, OK, boka er 1500 år gammel, or so. Du skjønte hva jeg mente?

Det er mange bøker og bøkene varierer i alder.

Da spør jeg nå: Hva er dine bevis?

Les hva jeg har skrevet om bevis over her og i tidligere innlegg.

Lenke til kommentar

Jeg sitter og rister på hodet mens jeg leser det du skriver.

Min gode mann: det er en grunn til at jeg ble ateist.

Beklager, men jeg klarer ikke å ta det du skriver seriøst når du tasser rundt grøten og unngår spørsmål på den måten der.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg sitter og rister på hodet mens jeg leser det du skriver.

Min gode mann: det er en grunn til at jeg ble ateist.

Beklager, men jeg klarer ikke å ta det du skriver seriøst når du tasser rundt grøten og unngår spørsmål på den måten der.

Jeg organiserer svarene mine, det fins ingen grunn til å høre på hva du sier nå. Jeg svarer meget organisert.

Lenke til kommentar

Altså postene dine

De er ikke mangelfulle, det er bare folk som ikke leser nøye nok. Seriøst. :thumbup:

Jeg tror kanskje du forvirrer alle dine nysgjerrige spørsmål om det ukjente med mine svar som stilles til meg personlig.

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Organisert men mangelfult...

Det eneste som er mangelfullt er hva som er mangelfullt. :D

Her! Enda et sølete svar..

Dette gir ingen mening.

Svarene dine bare er.

happy-i-see-what-you-did-there-clean.png

Det eneste som er mangelfullt er HVA som er mangelfullt. Det er ikke et sølete svar. :whistle:

Lenke til kommentar

Alvorlig talt, det virker som at du ser på oss som uvitende mennesker uten noen innsikt i hva vi prater om. Synes helt ærlig at du sitter litt vel høyt på hesten.

Det eneste som er mangelfullt er HVA som er mangelfullt. Det er ikke et sølete svar. :whistle:

Du ser det virkelig ikke selv du?

Lenke til kommentar

Alvorlig talt, det virker som at du ser på oss som uvitende mennesker uten noen innsikt i hva vi prater om. Synes helt ærlig at du sitter litt vel høyt på hesten.

Du har villet sensurere måten jeg skriver på og nå vil du jeg skal komme ned på et lavere nivå også. Jeg avventer ikke hva det tredje blir. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...