LonelyMan Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Joda, det er greit nok. Men hvordan kan du verifisere en Gud, når det finnes SÅ mange religioner og Guder å velge i mellom? Hvordan vet du at alle disse er guder? Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Joda, det er greit nok. Men hvordan kan du verifisere en Gud, når det finnes SÅ mange religioner og Guder å velge i mellom? Hvordan vet du at alle disse er guder? De troende sier det. Hvordan kan man vite at din Gud er en Gud? Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Joda, det er greit nok. Men hvordan kan du verifisere en Gud, når det finnes SÅ mange religioner og Guder å velge i mellom? Hvordan vet du at alle disse er guder? De troende sier det. Hvordan kan man vite at din Gud er en Gud? Hva jeg vet om min Gud er ikke en motsetning til spørsmålet jeg stilte. Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Ja, jeg har god kontakt med Odin. Men du har feil når du sier at det bare finnes en gud. Du har også Tor, Idunn og Frøya og så videre. Det bildet du attacher er humoristisk og halvseriøst, men går man i dybden på det så faller det. Punkt 1: Ingen fossiler av is-giganter er funnet. Punkt 2: Jesus lovet noe som en får om en tilber Gud Punkt 3: Odin er ikke en menneskefigur slik som Jesus var Punkt 4: Jeg tar ikke feil ang. EN gud, men jeg er enig i at det er en stor database med foreslåtte guder rundt omkring. Ingen av disse er validert slik at du har ikke noe tall for å si at det fins mange guder. 1: Det er fordi jotnene ikke bor her, dessuten har man knapt nok funnet fossiler i det hele tatt sammenlignet med alle dyrene som har levd, og fossilering er ytterst sjeldent. 2: Odin lover også noe som en får om man oppfører seg skikkelig 3: Odin er en menneskefigur. 4: Hvordan vet du at den ene guden din ikke er Loke, som ikke er ond, men som likevel kan lyve for å tjene sine egne planer, og slik sett dekke over de andre gudene? Her er et portrett av Odin Og her er til og med et foto fra 1914: (Spydet er vel kanskje det mest avslørende når man går på jorden forkledd som en reisende i 1914...) Endret 12. mars 2012 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Kjemper, men de kaltes ikke is-giganter. (Nephalim) Så, at de ikke finner is-gigant-fosiker er bevis for at Odin ikke fantes. Det vil vel også si at mangelen på kjempe-fosiler er beviser for at Gud heller ikke finnes, eller teller det ikke da? 1 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hva jeg vet om min Gud er ikke en motsetning til spørsmålet jeg stilte. Hva i alle dager? Altså, det du sier her er at det finnes kun én Gud. Det er din Gud. Har alle hver sin Gud? Du sier og at du har bevis for din Gud, fordi du tror på han. Har jeg forstått deg rett? Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Kjemper, men de kaltes ikke is-giganter. (Nephalim) Så, at de ikke finner is-gigant-fosiker er bevis for at Odin ikke fantes. Det vil vel også si at mangelen på kjempe-fosiler er beviser for at Gud heller ikke finnes, eller teller det ikke da? De is-gigantene det snakkes om ville smeltet godt i midtøsten. De kaltes nephilim "vi er som små gresshoppere". Hva jeg vet om min Gud er ikke en motsetning til spørsmålet jeg stilte. Hva i alle dager? Altså, det du sier her er at det finnes kun én Gud. Det er din Gud. Har alle hver sin Gud? Du sier og at du har bevis for din Gud, fordi du tror på han. Har jeg forstått deg rett? Jeg går tilbake til spørsmålet igjen, hvordan vet du at alle er guder? Men du har feil når du sier at det bare finnes en gud. Du har også Tor, Idunn og Frøya og så videre. Hvordan vet du at disse er guder? Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Jeg går tilbake til spørsmålet igjen, hvordan vet du at alle er guder? Jeg vet ikke det, det er de troende som gjør det. Som sagt, så sier jo troende at de tror på en Gud. Akkurat det de sier er jo minst like troverdig som det du sier. Hvis man kan sette tvil til det de sier, kan det da tenkes at vi kan sette tvil til det du sier? Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Jeg går tilbake til spørsmålet igjen, hvordan vet du at alle er guder? Jeg vet ikke det, det er de troende som gjør det. Som sagt, så sier jo troende at de tror på en Gud. Akkurat det de sier er jo minst like troverdig som det du sier. Hvis man kan sette tvil til det de sier, kan det da tenkes at vi kan sette tvil til det du sier? Hvorfor sier du da at alle er guder? Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Men du har feil når du sier at det bare finnes en gud. Du har også Tor, Idunn og Frøya og så videre. Hvordan vet du at disse er guder? Fordi Odin har fortalt det til menneskene og mennesker i norden har møtt dem. Hvordan vet du at guden din er en gud og ikke bare en vrangforestilling når han ikke viser seg til folk? De norrøne gudene er simpelthen bare ikke allmektige. Noe som passer godt, da verden ikke er perfekt. Endret 12. mars 2012 av Red Frostraven 1 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Du stiller helt feil spørsmål her, LonelyMan. La meg snu det spørsmålet: Hvorfor sier du at det du tror på er en Gud? Hvordan kan dette ikke være noe annet enn din fantasi som tror på noen ord i en 2000 år gammel kopiert bok? Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Jeg møter disse tingene hos ateister hver gang, og jeg må mate de med teskje hver eneste gang. Les nøye, veldig nøye: Du kan ikke bruke en uverifisert påstand om en gud eller mange uverifiserte påstander om guder til å ugyldiggjøre en annen uverifisert Gud Når Red Frostraven og triha har lest dette jeg har skrevet, så må de gå tilbake igjen og lese den to ganger til. Les den nøye, jeg er helt seriøs. 1 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Du er helt seriøst du? 0.0 What is this, I don't even... OK, jeg må bare få klarlagt det du sier her. Du sier at du tror på en Gud. Den Guden du tror på er den eneste rette, og det finnes ingen andre Guder. Stemmer det? Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Nå skal jeg legge til en annen kommentar, spesielt rettet til Red Frostraven og triha, les nøye: Du kan ikke bruke en uverifisert Gud eller mange uverifiserte Guder til å gjøre en spesifik uverifisert Gud usannsynlig Jeg skrev usannsynlig. Les to til tre ganger. Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Du kan altså ikke svare på det jeg spurte om? 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Kjemper, men de kaltes ikke is-giganter. (Nephalim) Så, at de ikke finner is-gigant-fosiker er bevis for at Odin ikke fantes. Det vil vel også si at mangelen på kjempe-fosiler er beviser for at Gud heller ikke finnes, eller teller det ikke da? De is-gigantene det snakkes om ville smeltet godt i midtøsten. De kaltes nephilim "vi er som små gresshoppere". Godt du er enig da Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Du kan altså ikke svare på det jeg spurte om? Hva jeg vet om den guden jeg har kontakt med er ikke relevant til de tingene du har uttalt deg om. Godt du er enig da Enig om hva? Endret 12. mars 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
Populært innlegg Valkyria Skrevet 12. mars 2012 Populært innlegg Del Skrevet 12. mars 2012 Jeg gir opp tråden. Lonelyman går rundt ethvert spørsmål han finner ubehagelig eller ikke kan svare på strak arm. Bare siterer spørsmålet og stiller et nytt urelatert spørsmål 11 Lenke til kommentar
Turtledove Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Jeg skal være ærlig, jeg hang meg litt opp i førsteposten din, hvor du skrev følgende: Har du noen gang prøvd å søke Gud eller å få kontakt med han? Det fins bare en Gud, det er uinteresant å diskutere religioner. Men har du forsøkt å søke Gud?Jeg har kontakt med Gud og jeg er lykkelig med det selv. Hvordan vet du dette? Hvordan kan du være bastant og si at det ikke finnes noen andre? Jeg spurte deg om hvordan dette fungerer i henhold til din tro. Har alle hver sin Gud? Jeg er veldig interessert i hva du vet om din Gud, og hvordan du kan vite det. Endret 12. mars 2012 av triha Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Jeg skal være ærlig, jeg hang meg litt opp i førsteposten din, hvor du skrev følgende: Har du noen gang prøvd å søke Gud eller å få kontakt med han? Det fins bare en Gud, det er uinteresant å diskutere religioner. Men har du forsøkt å søke Gud?Jeg har kontakt med Gud og jeg er lykkelig med det selv. Hvordan vet du dette? Hvordan kan du være bastant og si at det ikke finnes noen andre? Jeg er ikke bastant, jeg skrev i et innlegg like over her, at den guden jeg vet om er EN gud, og jeg må forholde meg til det jeg vet, ikke det jeg ønsker å vite. Jeg vet om en Gud og har ingen grunn til å spekulere om flere guder. Det at du ønsker å spekulere om mange guder er mer overtroisk enn min metode som går ut på å tro på det lille jeg har opplevd selv. Endret 12. mars 2012 av LonelyMan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå