Gå til innhold

Har du forsøkt å søke Gud?

Anbefalte innlegg

Gidder ikke å lese igjennom 12 sider.

Nei, jeg sluttet å tro på eventyr når jeg var 6 år. Trenger ikke akkurat å være verdens skarpeste for å ta religion for bullshit.

Men for all del, dere får tro på hva enn dere vil. Men må innrømme at bibelen, *insert random name for samme jævla boken i andre religioner* er en skikkelig god "røverhistorie".

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Det å søke etter en mening med livet har fulgt oss mennesker helt siden vi ble i stand til å forme eksistensielle tanker.

En slik søken vil sikkert i mange tilfeller ende opp ved en av de mange gudene som vi har valgt å tilbe her på jorden.

Mange har søkt, og funnet sin gud.

Mange har søkt, men har ikke funnet noe som er overbevisende.

Jeg har verken søkt, eller blitt overbevist av noen trosretning.

Lenke til kommentar

Jeg ble litt religiøs etter dama døde for noen år siden.

Jeg forlot tanken ganske kjapt, da.

Antagelig fordi du følte at du måtte ha trøst i "noe" og trodde religiøse overbevisninger ville gi deg det.... Funker for noen, men for andre føles gude påstander ganske tomt etterhvert, det er jo bare påstander og er man ærlig nok til å innse det så har ikke lenger gude påstander noe å stå på..

Synd med dama di da... Ingen mening i slikt, men hvem sier at det skal være mening i alt?

Lenke til kommentar

Jeg søkte serviett-guden veldig lenge, tanken på at det ikke skulle eksisterer en serviett-gud drev meg til vanvidd. Det at livet egentlig ikke hadde større mening, det at mitt liv og livet rundt meg kun var et resultat av matematikkens tilfeldige terningkast var helt umulig for meg å ekseptere. Matematikk og vitenskap generelt har jeg aldri egentlig hatt noe til overs for, jeg forstår ingenting av det og orker heller ikke å bruke tid på å sette meg riktig inn i det, så det har alltid vært veldig greit for meg bare å fornekte alt jeg ikke forstår.

Etter en stund med leting etter serviett-guden uten hell så traff jeg plutselig på en gruppe mennesker akkurat som meg - ingen var helt sikker på at denne guden eksisterte, men da vi plutselig var flere så ble vi enige oss imellom om at serviett-guden måtte eksisterere. Muligheten for at det ikke eksisterte noe serviett-gud drev samtlige av oss til vanvidd, fordi vi på ingen måte klarte å se noe verdi eller mening i vårt liv eller livet rundt oss ellers.

Også en dag da vi satt samlet rundt en øl, jeg husker ikke helt hvordan, så dukket det plutselig opp en hellig serviett.

tumblr_lohmkvoJj71qd3ppyo1_400.jpg

Ingen av oss husker helt hvordan den dukket opp, men et sekund var det ingenting annet enn masse øl på bordet - og det neste sekundet så lå en hellig serviett der. Vi var mange der som kan bekrefte at den plutselig kom ut av intet, noe som hadde vært helt umulig dersom det ikke eksisterte noe serviett-gud.

Dagen etterpå så våknet jeg med serviett-guden i mitt hjerte, jeg har ingen tvil overhode at hans eksistens. Nå har jeg en hellig serviett som sier at serviett-religionen er den rette og sanne religion, også har jeg en serviett-gud som garanterer at hvert eneste ord på servietten er ren sannhet - slik at de kort og godt garanterer for hverandres eksistens. Og vet du en ting, jeg har prata med jævli mange smarte matematikere men ingen har så langt klart å slå hull den sirkel-logikken, fordi den er så logisk !!! Nå som jeg har serviett-guden i mitt hjerte så klarer jeg plutselig å leve et normalt liv, uten å bekyme meg for alt det jeg ikke forstår. Det beste er at jeg blir så utrolig lykkelig av å se alle disse stakkars menneskene som ikke har serviett-guden i sitt hjerte. Det at jeg vet og forstår ting de ikke forstår, åh jeg blir så utrolig lykkelig av det.

Tusen takk serviett-gud !!!!!

edit: mnja, kanskje litt kjedelig-på-jobb-trolling, men jeg innrømmer ingenting !!!

Endret av BareGjest
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...