Gå til innhold

Har du forsøkt å søke Gud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorvidt det finnes en Gud eller ikke er vel egentlig ikke det vi diskuterer i denne tråden, men synes kanskje det var litt bastant å si at "Det finnes bare en gud". Where's your proof? =)

Hvordan skal man søke Gud?

Gå ned på kne og be?

Hvorfor kan ikke han komme til meg?

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt. Jeg lykkest ikke.

Har du forsøkt å kontakte påskeharen? Det fins bare en påskehare, det er uinteressant å diskutere andre påskeharer. Men har du forsøkt å å søke påskeharen.

Jeg klarte ikke det heller...

Apropos påskeharer, hvilken Gud søkte du?

Lenke til kommentar

Jeg har forsøkt. Jeg lykkest ikke.

Har du forsøkt å kontakte påskeharen? Det fins bare en påskehare, det er uinteressant å diskutere andre påskeharer. Men har du forsøkt å å søke påskeharen.

Jeg klarte ikke det heller...

Apropos påskeharer, hvilken Gud søkte du?

Den eneste rette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den kristne gud. Men hvilke av de tusenvis av variasjonene av den kristne gud er jeg ikke sikker på

Det fins ikke tusenvis av kristne Guder, men det fins et titalls revisjoner/retninger som i liten grad har annerledes tro når det kommer til detaljer, men de tror alle på den samme guden.

Lenke til kommentar

Om den allmektige gud vil at jeg skal tilbe han så får han fremlegge noe beviser, en 2000 år gammel bok som ikke engang er skrevet av han selv holder ikke.

Men, om jeg har søkt etter han?

Tja, var en tid jeg vanket med kristne, var med på kristne tilsteldninger og slikt.

Kan være en veldig spesiell stemning der, mange kan nok forveksle det med å "bli fylt med Guds kraft"...

• Liker 6
Lenke til kommentar

Den kristne gud. Men hvilke av de tusenvis av variasjonene av den kristne gud er jeg ikke sikker på

Det fins ikke tusenvis av kristne Guder, men det fins et titalls revisjoner/retninger som i liten grad har annerledes tro når det kommer til detaljer, men de tror alle på den samme guden.

Poenget mitt er at om jeg velger en spesefikk retning kristendom har jeg over 30 000 alternative tolkninger av den kristne gud.

Oddsene er veldig sterkt imot meg, og det er uten å inkludere andre religioner og deres variasjoner

• Liker 1
Lenke til kommentar

Om den allmektige gud vil at jeg skal tilbe han så får han fremlegge noe beviser, en 2000 år gammel bok som ikke engang er skrevet av han selv holder ikke.

Jeg spurte om noen hadde forsøkt å påkalle Gud, hvorfor nevner du "fremlegge bevis", det har jo ingenting med spørsmålet mitt å gjøre :D

Hva kom først, initiativet eller beviset :whistle:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du noen gang prøvd å søke Gud eller å få kontakt med han? Det fins bare en Gud, det er uinteresant å diskutere religioner. Men har du forsøkt å søke Gud?

Jeg har kontakt med Gud og jeg er lykkelig med det selv.

Ja, jeg har god kontakt med Odin.

Men du har feil når du sier at det bare finnes en gud.

Du har også Tor, Idunn og Frøya og så videre.

post-110514-0-80448800-1331515309_thumb.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det bildet du attacher er humoristisk og halvseriøst, men går man i dybden på det så faller det. :cool:

Punkt 1: Ingen fossiler av is-giganter er funnet.

Punkt 2: Jesus lovet noe som en får om en tilber Gud

Punkt 3: Odin er ikke en menneskefigur slik som Jesus var

Punkt 4: Jeg tar ikke feil ang. EN gud, men jeg er enig i at det er en stor database med foreslåtte guder rundt omkring. Ingen av disse er validert slik at du har ikke noe tall for å si at det fins mange guder.

Lenke til kommentar

Jeg spurte om noen hadde forsøkt å påkalle Gud, hvorfor nevner du "fremlegge bevis", det har jo ingenting med spørsmålet mitt å gjøre :D

Å påkalle Gud?

Høres mer ut som spiritisme enn kristendom men...

Uansett, nei, har ikke påkalt Gud, men har prøvd ett par andre ånder uten å lykkes der heller.

Kjemper fantes i følge bibelen også :whistle:

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det bildet du attacher er humoristisk og halvseriøst, men går man i dybden på det så faller det. :cool:

Punkt 2: Jesus lovet noe som en får om en tilber Gud

Punkt 3: Odin er ikke en menneskefigur slik som Jesus var

Punkt 4: Jeg tar ikke feil ang. EN gud, men jeg er enig i at det er en stor database med foreslåtte guder rundt omkring. Ingen av disse er validert slik at du har ikke noe tall for å si at det fins mange guder.

Du har tilgode å oppfylle punkt 4 for deg selv

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvordan kan du da si at det finnes EN Gud?

Det er jo ingen tall som viser det heller?

Jeg kjenner bare en gud, og han er verifisert for meg, mitt ståsted i dag, mine fakta er at jeg vet om en gud, jeg har foreløpig ikke sett noe til andre guder. Jeg forholder meg til nåtiden. :thumbup:

Å påkalle Gud?

Høres mer ut som spiritisme enn kristendom men...

Uansett, nei, har ikke påkalt Gud, men har prøvd ett par andre ånder uten å lykkes der heller.

Kjemper fantes i følge bibelen også :whistle:

Kjemper, men de kaltes ikke is-giganter. (Nephalim)

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Kan du bevise at det var den kristne gud som har vist seg for deg, og ikke djevelen forkleddt som gud som lokker deg til en tro som ikke er sann?

Jeg vet hva du vil svare, men svar rasjonelt. Tror ikke du djevelen er mektig nok til å narre deg? Er du virkelig så høy på pæra?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Men hvordan kan du da si at det finnes EN Gud?

Det er jo ingen tall som viser det heller?

Jeg kjenner bare en gud, og han er verifisert for meg, mitt ståsted i dag, mine fakta er at jeg vet om en gud, jeg har foreløpig ikke sett noe til andre guder. Jeg forholder meg til nåtiden. :thumbup:

Joda, det er greit nok.

Men hvordan kan du verifisere en Gud, når det finnes SÅ mange religioner og Guder å velge i mellom? Og hvordan kan du verifisere uten noen form for bevis?

Det høres kanskje standard ut det jeg sier, men virkelig. Du har en bok i hånden din, og velger å tro på det som står i den. Det er greit nok det, men hvordan kan du si at det er sant noe av det som står der?

Merk: jeg benekter ikke at det er mye fint som står der, men om det faktisk er sant er jo en annen ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...