raptastic Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Mange av oss har vel fått oppleve at flere av favorittspill-seriene sine har blitt stadig dårligere og opplevd store skuffelser. Særlig når anmelderne har vært med på hypen og gitt AAA-titler med store svakheter karakterer fra 8/10 til 10/10 og du har følt at kjøp har vært trygt... Her er noen av mine største skuffelser: Oblivion: Forferdelig etterfølger til Morrowind, som har så mye irriterende ved seg at det er vanskelig å vite hvor en skal begynne kritikken. Modern Warfare 3: Forferdelig lite nytt og det verste eksempelet i en sjanger som står helt i stampe. Veldig svak singelplayerdel, kjedelige brett osv. Duke Nukem Forever: Ingen kommentar nødvendig. Denne har vel ikke vært hypet av så mange anmeldere kanskje men var uansett en stor skuffelse. Gothic 3 skuffet også stort på grunn av mye bugs, men hører det er fikset for lenge siden med en stor patch så der bør jeg vel ikke uttale meg før jeg har testet med den. Hvilke spill har vært dine største skuffelser? si gjerne noe om hvorfor. Jeg har vært litt kort på det men kan jo oppdatere senere. Endret 11. mars 2012 av raptastic Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Ble spesielt skuffet over RO2. Hele poenget med det spillet var at det ikke skulle være så mainstream som Cod og BF. Men så presterer de å ha tyske og russiske soldater som snakker engelsk og et gameplay som ikke skiller seg veldig ut fra mengden. Tok meg ca 10 min med spilletid å inse at jeg hadde blitt lurt. Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Call of Duty Modern Warfare 2Etter å ha spilt MW1 mer enn hva som er helsemessig forsvarlig gledet jeg meg utrolig mye til å spille oppfølgeren. Aldri før har jeg blitt så skuffet. MP delen var totalt ødelagt og det ga meg absolutt null spilleglede 3 Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Denne listen vil vel bli lengre etterhvert som jeg kommer på titler så begynner med de jeg kommer husker. Mass Effect 3 ifølge bioware så skulle dette spille bli mer rollespill enn ME2 og nærme seg ME1 mer. Istedet får man ett spill som nesten er strippet ut for gode rpg elementer, majoriteten av damene man kan snakke med i spillet har store pupper, tettsittende klær. Ikke nødvendigvis negativt det, men heller ikke grunnen til at jeg kjøpte spillet. Orka 7 timer før jeg gikk seriøst lei og lurte på hvorfor jeg ikke hadde lært av DA2... Dragon Age 2 nok ett bioware spill som rett og slett glemte bort at det skulle være rollespill og bar preg av å være intet annet enn enn hastejobb av ett actionspill. Slett arbeid fra den utvikleren som har gitt oss noen av de større rpg titlene rett og slett. Duke Nukem Forever null forventninger for dette spillet, men når jeg prøvde det så lurte jeg på hvordan kunne jeg få tilbake den tapte tiden. Fantatstisk dårlig kvalitet på ett spill som rett og slett ble pusha ut ene og alene for å motbevise at spillet aldri ville bli gitt ut. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Pokemon Stadium: jeg trodde jeg skulle få Super Smash Pokemon, jeg fikk et pokemon-spill uten noe av det som gjør Pokemon bra. Dragon Age 2 Hawke Effect var også en stor skuffelse, etter dette har jeg stort sett mistet troen på DLCWare. At Mass Effect 3 ble som det ble var ingen overraskelse eller gigantisk skuffelse. Klarer likevel ikke matche Pokemon Stadium 1 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 det må bare bli age of conan, det finnes ikke spill som har skuffet mer. Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Crysis 2 Etter å ha elsket 1ern og lagt spillet på hjertet mitt som det beste spillet jeg har spilt ødela Crysis 2 alt (mest sannsynlig pga. konsollifisering). Hele Crysis er ødelagt gpa. Crysis 2. Vet ikke hvor jeg skal starte på kritikken. Men kan si at historien var grusomt eldendig, komplisert og uoversiktlig. 1 Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Dette kunne fort blitt en veldig lang liste, dessverre. Men jeg skal prøve å begrense meg til de spillene jeg har blitt skuffet mest av i nyere tid. Tar dem i tilfeldig rekkefølge. Mass Effect 2. Jeg var en stor fan av BioWare generelt, og spesielt Mass Effect. Selv om jeg sjelden fullfører spill fullførte jeg ME1 flere ganger, og jeg hadde det på både PC og XB360. Så fikk vi ME2... Alle folkene vi hadde med på laget og blitt kjent med i ME1 var borte, og de få som dukket opp igjen kjente meg ikke igjen etter tre år. De der Reapers jeg brukte hele ME1 på å prøve å stoppe var bare så vidt nevnt. Mange av valgene jeg tok i ME1 ble aldri nevnt i ME2, og selv om vi fikk dra tilbake til Citadel kjente jeg det ikke igjen i det hele tatt. Delvis fordi det var redusert til trange korridorer, og delvis fordi det var helt nye områder. Med andre ord er det kun navnet som er det samme, og da er jo poenget borte. Når det er sagt kunne jeg lett ha plassert Mass Effect 3 på denne listen også, men etter ME2 hadde jeg svært lave foventninger til det. Å si ME3 var "tidenes største skuffelse" blir dermed litt feil. Dragon Age: Origins: Vi skulle endelig få ett bra rollespill fra BioWare igjen, etter så mange år, og det i en helt ny verden der BioWare hadde full kontroll over alt. På papiret lovet det veldig bra. I realiteten, derimot... Verden var gørrkjedelig, jeg ga blaffen i de der darkspawn-greiene (eller hva de nå het), historien var en gørrkjedelig klisje, valgene jeg tok så ikke ut til å ha noen som helst innvirkning på noe som helst, og det var ekstremt mye slossing hele veien. Jeg prøvde så godt jeg kunne å holde ut, og til tider tvang jeg meg til å spille videre fordi det umulig kunne være å ensformig og kjedelig hele veien? Jo, det kunne det. Klarte aldri å fullføre dette, men ikke fordi jeg ikke prøvde. Resident Evil 4: For å si det rett ut har jeg alle syv bøkene til S.D. Perry basert på Resident Evil-spillene (samt en og annen bok som foregår mellom spillene) og filmen RE: Degeneration på DVD, så å kalle meg fan er nok en underdrivelse. Så fikk vi RE4... Vi snakker ny motor, ny hovedperson (at han heter Leon driter jeg i, da det ikke er Leon fra RE2), nye fiender, nytt gameplay, til og med nytt språk til tider. Som spill er det ikke dårlig, men det har ingenting med Resident Evil å gjøre. Heldigvis har de begynt å rette opp RE4 og 5 med RE: Revelations, så jeg har ikke mistet troen helt ennå. BioShock: De prøvde å være nyskapende, lage en meget bra historie og alt det tullet der, men sett handlingen i en romstasjon, bytt ut hovedskurken med en psykopatisk AI, og du har System Shock. Satt hele veien og hadde følelsen av at jeg hadde spilt dette før, og Shodan er og blir en av de kuleste slemmingene i et spill noensinne. Idioten i BioShock når henne ikke til knærne engang. Uncharted: "Alle" sammenlignet dette med Indiana Jones og Tomb Raider, så jeg håpet på noe lignedne da jeg endelig fikk det til PS3en. Og joda, den første biten var meget bra. Men så kom fiendene, og hele greia ble redusert til et hjernedødt skytespill. Trist. Det hadde så mye potensiale, men kastet det ut vinduet. Prøvde etterhvert Uncharted 2 også, men det ble bare mer av det samme og fenget ikke akkurat. Metal Gear Solid 2: For å ta en liten spoiler var de første to timene nesten like bra som MGS1... men så dukket Raiden opp, og resten er historie, som de sier. Men det er jo holocaust også... DC Universe Online: Ja, jeg våger å sette det her. Ikke fordi det ikke er et bra spill. Tvert imot, det er ett av favorittspillene mine, og jeg har hatt mye moro her. Problemet er bare at det ikke er noe å gjøre her. Vi lager en karakter. Vi sloss mot noen fiender. Vi sloss mot flere fiender. Vi sloss mot enda flere fiender. Vi... vel, dere skjønner. Sloss, sloss, sloss. Det er alt. Klart, vi har Alerts og sånt vi kan gjøre, men det er alt for få av dem, og de varer alt for kort tid. Vi har Duo, men jeg gjorde de aller fleste på en dag. Vi kan gjøre dem om igjen, men tenk selv. Vi gjør de fleste på en dag. Og neste dag. Og neste dag. Spol frem seks måneder. Er du lei dem nå? Det er rett og slett ingenting å gjøre i DCUO. Det tar en uke eller to å nå det høyeste levelet, og etter det er det ingenting å gjøre annet enn å gjenta raids, duos, alerts og alt det der dag ut og dag inn. I de senere patchene og add-ons har vi fått crafting, men hva så? I stedet for å sloss mot endeløse rekker av fiender i de samme oppdragene dag ut og dag inn kan vi nå sloss mot fiender utenom oppdragene også. Jippi... Lenke til kommentar
Vidkun Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Red Faction Armageddon: Red Faction Guerilla var et fantastisk sandkassespill hvor alle byggninger kunne ødelegges. Forventet det samme fra oppfølgern, og spilte flere timer mens jeg lurte på om jeg ikke var ferdig med opplæringsdelen snart. Etter en stund skjønte jeg dette bare var et linjært skytespill. Dark souls: Dette spillet er så vanskelig at jeg måtte drepe de samme fiendene tusen ganger for å få nok xp til å gå opp i level. Kanskje det bare er jeg som ikke er god nok. Mangel på pausefunksjon ødela også mye. GTA 4 Dårlig ytelse på pc.(enda jeg oppfyller anbefalt kravene) Kjedelig med bare en by. I GTA SA kunne man kjøre alle kjøretøyene man fant, (bil, mc, båt, helikopter, fly, sykkel, atv, anleggsmaskiner, monster truck) mens i gta 4 kunne du bare kjøre bil, mc, båt og helikopter. Prince of Persia 4 Det fantastiske kampsystemet fra de tidligere spillene var kassert til fordel for et nytt system, hvor det kom opp et bilde av knappen du skal trykke på. Dårlig historie. Prince of Persia spillene på ps2 hadde bedre grafikk en dette. Street Figther 4 og Mortal kombat 9 Bortsett fra muligheten til å spille via internett er spillene helt lik spillene fra tidlig 90-tallet. SSX (det nye) Hadde gleda meg til dette, men dårlig kjørefølelse, for lett å gjøre triks, korte bakker og manglene split-screen ødela spillet. Skyrim Det er ingen valg man kan ta for å påvirke hovedhistorien noe. New Vegas hadde flere valg man måtte ta, og flere mulige slutter. De fleste oppdragene går ut på å dra ned i en grotte drep/hent noe, gå tilbake. Levelscaling. Mer bugs enn Gothic 3 Forsaken Gods vanilla (liten overdrivelse, men det var mye bugs) NFS Shift 1&2 Føltes unaturlig å kjøre. Prøvde å laste ned forskjellige mods for å gjøre det mer realistisk, men det føltes fremdeles som å kjøre båt. Det verste er at de spillene jeg har nevnt har fått så gode anmeldelser. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Angående Gothic 3. Jeg spilte det for første gang for rundt ett år siden, så jeg opplevde aldri barnesykdommene. Det spillet er helt fantastisk per dags dato. Helt på høyde med Gothic 2. 1 Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 17. mars 2012 Del Skrevet 17. mars 2012 Modern Warfare 2: MW1 ble kjøpt på dag én, og som med Neptjune ble jeg også sugd inn i spillet på en uforsvarlig måte. Forventningene til oppfølgeren var store, men det var allikevel en liten stemme inni meg som sa at jeg burde vente litt. Anmeldelsene kom og gikk med lovord om det beste spillet ever osv, men jeg var allikevel passiv av en rar grunn. Jeg valgte til slutt å laste det ned på skittent, ulovlig vis for å se om det var verdt et innkjøp. Det var det så aldeles ikke, og den dag i dag er jeg fortsatt sjeleglad for den lille stemmen i hodet mitt som sa at jeg burde vente. Fikk dog en fin lærdom ut av det hele, nemlig det å ikke følge spillanmeldelser blindt. GTA 4 PC: Forhåndsbestilt, installert, cola i glasset, snus i leppa, en helg for meg selv bunkret foran skjermen for å endelig spille spillet jeg har ventet så altfor lenge på. Hva fikk jeg? Min største spillskuffelse per dags dato av et spillselskap jeg hadde all respekt for siden GTA 1. Rockstar er redd for ulovlig nedlasting. Vel, de får ikke en eneste ny krone av meg for GTA V før jeg har lastet det ned og sett at pengene går til solid arbeid som har fortjent det. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Dark souls:Dette spillet er så vanskelig at jeg måtte drepe de samme fiendene tusen ganger for å få nok xp til å gå opp i level. Kanskje det bare er jeg som ikke er god nok. Mangel på pausefunksjon ødela også mye. Det er nettopp vanskelighetsgraden som gjør at så mange folk liker denne serien. Ja, det er svært vanskelig. Liker du det ikke vil jeg ikke akkurat anbefale neste spill i serien. Street Figther 4 og Mortal kombat 9 Bortsett fra muligheten til å spille via internett er spillene helt lik spillene fra tidlig 90-tallet. Og akkurat det var hele poenget med begge to. De kunne fint ha vært i full 3D og hele pakken, men 2D gir som regel en mye bedre flyt og mer oversikt. Og når du sier de er helt like spillene fra 90-tallet er det ikke bare tomme ord. SFIV kopierte veldig mye rett fra SFII, fordi de forsto at SFII var så godt som perfekt. SFIII ble for annerledes, og selv om det slettes ikke er dårlig er det ikke i nærheten av like kjent som SFII og SFIV. Det er nok en grunn til det. Mortal Kombat "døde" da det gikk 3D med Deadly Alliance, så det var et helt bevisst valg å gå tilbake til røttene med 2D, og nettopp derfor er det mange som sier det er et av de beste spillene i serien. Mener ikke å kritisere deg, og du har selvsagt rett til dine egne meninger. Jeg mener bare det blir litt feil å kritisere ett spill for "feil" utviklerne har gjort helt bevisst, fordi de mener det gjør spillene mye bedre. Lenke til kommentar
Game0rz Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 GTA IV. Tjaa... Trenger jeg og si mer? Lenke til kommentar
Borgen Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Mass Effect 3, likte spillet men de siste 15 minuttene ødela hele serien for meg. 1 Lenke til kommentar
BioDex Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Ingen tvil her; Mass Effect 3. Avslutningen på det som kunne blitt en fantastisk trilogi er så ufattelig ræva. Men har et lite håp om at vi ikke har fått den endelige avslutningen på spillet. Lenke til kommentar
theIndiekid Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Mass Effect 3, definitivt. Forhåndsbestillt collectors edition, elsket de to andre spillene, forelsket meg både i verdenen og figurene. ME1 var det første skikkelige rollespillet jeg spillte. (I know, I know, en skam, men har ploget gjennom bla. Fallout 1&2 senere, knallgode de og, har satt øya på flere eldre rpg's) Jeg husker fortsatt jeg plukket det ut fra billighyllen i 2008 etter å snuble over anmeldelsen på Gamer, og det hadde en upåklagelig setting, gameplay og mer enn nok gåsehud. Og der ME3 stort sett er et et spill fra øverste hylle (imo) kommer slutten på 10-15 min og ødelegger hele seriens appell. Men jeg har kommet over en del rykter om at det kommer en gratis DLC kalt "The Truth" der vi får en skikkelig slutt. Btw, konsoll-versonene av ME3 tar visstnok en del mer plass enn PC versonen, noe som sier meg at det kanskje er hold i ryktene, siden moddere ville funnet filene ganske enkelt på PC, så Bioware holdt igjen slutten som DLC for PC for å få folk til å prate om spillet, og så slippe en knallslutt. Stemmer det, er det enten en genistrek fra Bioware, stemmer det ikke er det et manus som får "The Phantom Menace" til å virke intelligent. Endret 21. mars 2012 av theIndiekid Lenke til kommentar
MrL Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 (endret) Spore: Spillet hadde ENORMT potensiale, konseptet er fantastisk. Istedenfor ble det 5 halveis ræva minispill satt sammen. Men mye av det som ble laget i spillet var også fantastisk, og har enormt potensiale til å vidreutvikles. Problemet ble at det ble for enkelt, for kjedelig. Tragisk, håper på en etterfølger som vil snu hver stein.. Endret 20. mars 2012 av MrLG Lenke til kommentar
raptastic Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 Angående Gothic 3. Jeg spilte det for første gang for rundt ett år siden, så jeg opplevde aldri barnesykdommene. Det spillet er helt fantastisk per dags dato. Helt på høyde med Gothic 2. Spiller det nå med patcher og det er mye bedre enn Skyrim og Witcher 2 i hvert fall. Ikke helt på Gothic 2 nivå (med NOTR) men er blant de beste ja. Lenke til kommentar
raptastic Skrevet 22. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2012 En av mine store skuffelser var AOE 3 etter det gode AOE 2. 3 er for bundet med at en må bygge på faste steder og det var ikke like moro av flere årsaker. Husker ikke helt hva men la det fra meg etter få runder. AOE 2 brukes fortsatt innimellom. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå