IceBlitz Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Tok dette fra taket på garasjen i dag, 5 bilder som jeg har stitchet sammen i Photoshop. Retouchet bildet i Adobe After Effects. Hva er folkets mening? Noe jeg burde gjøre annerledes? EDIT: Ser at endel farger og slikt blir komprimert når jeg laster det opp. En del detaljer har i tillegg blitt crunchet av ekstra kontrast. Det var svært rart. Sammenligner nå bildet fra filen og bildet fra denne posten og de er forskjellige som nevnt over. Skjønner ikke det? Endret 11. mars 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
cfager Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Synes det ble veldig mørkt, litt livløst.. Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Fine, myke farger og lys inne i horisonten der. Likte det godt, men det ble litt mye mørk himmel og landskap. Ender med ønske om å zoome inn Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 (endret) Fine, myke farger og lys inne i horisonten der. Likte det godt, men det ble litt mye mørk himmel og landskap. Ender med ønske om å zoome inn Ja stemmer.. Det ble bare slik når jeg lastet det opp. Er mye lysere når jeg åpner selve filen fra harddisken min. Skjønner ikke hvorfor, men landskapet er mye mer synlig fra filen på dataen. Gjorde det litt lysere hvertfall og hentet opp detaljer fra shadows og tonet ned highlights. Hjalp dette? Endret 12. mars 2012 av IceBlitz Lenke til kommentar
cfager Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Tar du bilder i .jpg ? Synes fargene mangler mye dynamikk, og ser kjedelige ut. Redigerer du jpg filer, ødelegger du mye av bildet når du redigerer. RAW filer beholder kvaliteten selv etter redigering. Ellers er det så mange fantastiske solnedgangsbilder der ute, men de som virkelig skiller seg ut, inneholder mer enn bare selve himmelen. En silhuett for eksempel.. noe som gjør bildet mer spennende. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 13. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2012 Tar du bilder i .jpg ? Synes fargene mangler mye dynamikk, og ser kjedelige ut. Redigerer du jpg filer, ødelegger du mye av bildet når du redigerer. RAW filer beholder kvaliteten selv etter redigering. Ellers er det så mange fantastiske solnedgangsbilder der ute, men de som virkelig skiller seg ut, inneholder mer enn bare selve himmelen. En silhuett for eksempel.. noe som gjør bildet mer spennende. I know... Glemte å ta RAW Så det er ikke så mye mer jeg får til ang farger og lys... Lenke til kommentar
mbergersen Skrevet 19. mars 2012 Del Skrevet 19. mars 2012 Fine, myke farger og lys inne i horisonten der. Likte det godt, men det ble litt mye mørk himmel og landskap. Ender med ønske om å zoome inn Ja stemmer.. Det ble bare slik når jeg lastet det opp. Er mye lysere når jeg åpner selve filen fra harddisken min. Skjønner ikke hvorfor, men landskapet er mye mer synlig fra filen på dataen. Gjorde det litt lysere hvertfall og hentet opp detaljer fra shadows og tonet ned highlights. Hjalp dette? Ja dette syntes jeg ble bedre Fine, myke farger og lys inne i horisonten der. Likte det godt, men det ble litt mye mørk himmel og landskap. Ender med ønske om å zoome inn Ja stemmer.. Det ble bare slik når jeg lastet det opp. Er mye lysere når jeg åpner selve filen fra harddisken min. Skjønner ikke hvorfor, men landskapet er mye mer synlig fra filen på dataen. Gjorde det litt lysere hvertfall og hentet opp detaljer fra shadows og tonet ned highlights. Hjalp dette? Ja dette syntes jeg ble bedre Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 19. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2012 Det var jo bra Skal definitivt ta noen fler solnedgangsbilder, men da i raw og med tripod. Når jeg så himmelen løp jeg opp på taket av garasjen og begynte å knipse for hånd. Hadde ikke tripod foran meg, og glemte å sette kameraet på RAW, men etter en litt tungvin stitching i photoshop og hard leting etter detaljer og områder jeg kunne guffe opp highs og lows på, så ble det nå hvertfall litt ok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå