Ardie Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hver gang jeg prøver å komme inn i biosen (delete ved oppstart) får jeg bare en blå tykk strek nederst på skjermen istendenfor bios-menyen. Jeg har prøvd å clear CMOS, tatt ut batteriet på hovedkortet, flashe en ny bios, starter maskinen med bare skjermkort, prosessoren, og minnene. Ingenting hjalp. Har du andre forslag? Konfigurasjonen på maskinen er: Abit KT7A-Raid (prøvd bios 4A og 64) 1.4 GHz Athlon 256MB Apacer og 256MB Micron PC133 Cas2 Asus Geforce2mx 80GB og 40GB Maxtor D740X Lite-On 24x10x40 Samsung DVD spiller Hercules Fortissimo II Pinnacle PCTV Thrust 10MBit nettverkskort [ Denne Melding var redigert av: Ardie på 2002-02-08 23:57 ] [ Denne Melding var redigert av: Ardie på 2002-02-08 23:59 ] Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Hørtes ikke helt bra ut nei. Har hvertfall aldri hatt noe liknende problem. Ville bedt om et nytt kort, og sett om d hadde hjulpet... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Et litt "corny" forslag kanskje, men allikevel: Prøv en annen skjerm! Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 9. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2002 Quote: On 2002-02-09 00:18, tunefish skrev:Hørtes ikke helt bra ut nei.Har hvertfall aldri hatt noe liknende problem.Ville bedt om et nytt kort, og sett om d hadde hjulpet... Kortet har fungert helt utmerket inntil nå (har hatt den i nesten et år). Jeg har ingen problemer med å starte OS'en, det er bare bios delen som jeg har problemer med. Det er merkelige greier. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Kanskje DELETE knappen er blitt herpa eller no? Jeg mener, det -kan- jo hende.. hehehee :razz: Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Men bare sååååå...sansynlig.. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 9. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2002 Quote: On 2002-02-09 03:17, Skrue skrev:Et litt "corny" forslag kanskje, men allikevel: Prøv en annen skjerm! Akkurat samme problemet var med en annen skjerm. :sad: Lenke til kommentar
klarsen91 Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Dette problemet opplevde jeg faktisk da jeg monterte to kabinettvifter med strøm fra hovedkortet. Jeg byttet da viftenes strømkilde til "harddisk/cd-ledningene" med medfølgende adapter, og bios'en virket igjen! Prøv dette hvis du har kabinettvifter montert til hovedkortet, og kanskje det også virker hvis ledningen til cpu-viften kobles til en av de store, hvite strømledningene? Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 9. februar 2002 Del Skrevet 9. februar 2002 Quote: On 2002-02-09 17:08, klarsen91 skrev:Dette problemet opplevde jeg faktisk da jeg monterte to kabinettvifter med strøm fra hovedkortet. Jeg byttet da viftenes strømkilde til "harddisk/cd-ledningene" med medfølgende adapter, og bios'en virket igjen! Prøv dette hvis du har kabinettvifter montert til hovedkortet, og kanskje det også virker hvis ledningen til cpu-viften kobles til en av de store, hvite strømledningene? Bra forslag, dette har jeg også opplevd. _________________ Byggeren [ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-02-09 17:19 ] Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 9. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2002 Quote: On 2002-02-09 17:08, klarsen91 skrev:Dette problemet opplevde jeg faktisk da jeg monterte to kabinettvifter med strøm fra hovedkortet. Jeg byttet da viftenes strømkilde til "harddisk/cd-ledningene" med medfølgende adapter, og bios'en virket igjen! Prøv dette hvis du har kabinettvifter montert til hovedkortet, og kanskje det også virker hvis ledningen til cpu-viften kobles til en av de store, hvite strømledningene? Det hjalp! "Synderen" var Enermax 92mm viften. Problemet forsvant da jeg koblet viften til direkte til strømforsyningen istendenfor til hovedkortet. Tusen takk! Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Ja dette hjalp meg stort jeg hadde samme problemet og etter og lest her så fikset jeg det Takker for hjelpen Hilsen Mumiene Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Utrolig, dette har ikke jeg tenkt på før. Skal ihvertfall ha dette i bakhode neste gang jeg installerer flere vifter og/eller bruker hovedkortet som strøm kilde. Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
ludolf Skrevet 23. februar 2002 Del Skrevet 23. februar 2002 Jeg tenkte å ha separat psu på viftene mine. Har en gammel liggende, men den vil bare starte om jeg har et hovedkort å plugge det i. Moen som har prøvd dette og vet hvordan man overrider hovedkort behovet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå