Bingogress Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Hei forum! Det er èn ting jeg har lurt på den siste tiden.. De folkene som er med på programmet "Der ingen skulle tro at nokon kunne bu": *Betaler de skatt? *Hvordan finansierer de forbruket/Hvordan tjener de penger? *Hvordan får man kjøpt èn slik tomt, jeg kunne tenkt meg det selv engang. Håper jeg får noen svar på dette! Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Ja, de betaler nødvendig skatt. Men uten nevneverdig store inntekter eller kostbare hus, er det ikke mye de betaler. Mange av dem driver små foretak, og har litt inntekt der. Men de har ofte ikke stort behov for penger. Mye dyrker de selv, og en del mat får de fra dyr, både tamme og ville. De lever ofte nøkternt og har dermed minimale utgifter. Plassen har de ofte arvet, men det hender noen er til salgs. Men ofte blir de bare fraflyttet fordi det ikke er interesse for det lenger. Og fordi utgiftene med renovering blir for høye. Du kan prøve å legge ut ønskes kjøpt annonse for nedlagt avsidesliggende gårdsbruk feks.. Lenke til kommentar
Bingogress Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Takk for svaret! Såklart kan de selge for eksempel smørr eller slikt til en lokal butikk.. Lokal i forstand av den nærmeste.. men som du sier ser det ikke ut for at de har for mye av innteker men i samsvar med det de har i utgifter trenger de ikke stort av penger. Og hvis gården er arvet, som det ser ut til og være så er jo den din i eget eie. Men.. slike gårder kan vel være ekstremt dyre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå