IlyasBicikli Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) HEi jeg har tenkt til å kjøpe bra gaming pc som kan kjøre css, age of empire og need for speed bra uten lagg og bra grafikk.. Men jeg vet ikke om jeg skal bygge den selv eller kjøpe ferdigbygget. tørr ikke bygge pc selv fordi jeg tror jeg ikke klarer det. Kan noen hjelpe meg ? budsjett: 10000 ink. skjerm Endret 11. mars 2012 av IlyasBicikli Lenke til kommentar
Tryharder Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Skal si deg en ting og det er det at det ikke er no vanskelig å bygge en pc selv. Siden du ikke har så mye peiling så kan jeg lære deg noe du kommer til å ha bruk for. HK= Hovedkort. Alt av komponenter kobles i hovedkortet og det er hovedkortets oppgave å drive disse. CPU= Også kalt prosessor. Prosessor er hovedregne-/prosesseringsenheten i PCen. Les mer her. GPU=Skjermkort. Skjermkortes oppgaver er jo som du kanskje vet å driver grafikken. Denne behandler spill, film, bilder osv. HDD=Harddisk Harddisk er en lagringsenhet. Her lagrer du OS, Film, Musikk, Bilder osv. Ja alt som måtte falle deg inn. RAM=Minne. Dette er også kalt hovedminne. Jo mer minne jo mer kan du kjøre samtidig. Når du gjør en ting kan du tenke deg du bruker RAM. Jo mer du klarer å gjøre samtidig jo mer minnet har du. PSU=PowerSupplyUnit. Denne skal rett og slett gi systemet strøm. Nå er du 1 hakk høyere, og har mer peiling på pc. De oppe der var grunn komponentene. Nå trenger du ikke å lære mer. Eneste du trenger nå er en oppsett av oss på forumet. Mens du venter på delene kan du se på newegg sine tutorial på hvordan man bygger pc, man trenger IKKE å se på videoer på youtube, for grunnen til dette er at 99 % av delene passer bare ET sted, så det er så og si umulig å gjøre noe som helst feil. Når du bygger må du ha en god sted, og passe på at du ikke har dyr eller barn i nærheten. Du kan alltids ta med en søster eller bror eller en far som slave under prossessen. Når du hat fått delene, så tar du frem en pc, og ser på tutorials og gjør det akkurat det samme som folka gjør det. Som jeg har sagt, det er nesten UMULIG å faile på å bygge pc alt passer bare et sted, og man kommer veldig langt ved å se på manualen. En annen tips er at når du har bestilt delene, si foreksempel at du har bestilt en GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3 DDR3 S-1155 hovedkort. Da kan du gå inn på produsentens hjemmeside og søke på navnet til hovedkortet, så kan du laste ned manualen, så leser du gjennom manualen grundig, flere ganger, så er du BOMBE sikker på hva du gjør når du får delene. jeg lover deg, det er intet vanskelig å bygge pc selv, mange som er i tvil som deg, "klarer jeg å bygge tro?" men så bestemmer de seg å bygge, å fikser alt dette uten problemer. Kos deg. 1 Lenke til kommentar
Peez Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=497452f5b52644ed9c69218220db0585 Oppsett til deg, denne kan kjøre spillene du nevner på Ultra settings. Har ikke tatt med OS, den laster du ned gratis. Hvis du synes det blir dyrt kan du droppe hovedkortet og velge denne her: http://www.dustinhome.no/gigabyte-ga-z68x-ud3h-b3-ddr3-s-1155-atx/product/5010598669 Senere når du har råd kan du kjøpe deg en god CPU kjøler og overklokke prossesoren Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 jeg støtter ikke piratkopiering "ser stygt på peez" 1 Lenke til kommentar
Peez Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=ca47cef279df48a5bfd05e699a847ec7 Nå da? Hehe.. Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 http://wingeek.com/news/40147/windows-7-90day-trial-download-32bit-and-64bit/ 90 dagers trial for w7, når den er gått ut reinstall det å få 90 dager på nytt. Fullt lovlig. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 jeg ser ikke noe galt i den der peez, her ikke sjekka om noe mangler, men jeg ville tatt asus versjonen av GPUen, koster 50kr mer og har bedre mye bedre kjøling, hvis man skal ha SLi senere er det bare å sette det nederst Lenke til kommentar
Peez Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 jeg ser ikke noe galt i den der peez, her ikke sjekka om noe mangler, men jeg ville tatt asus versjonen av GPUen, koster 50kr mer og har bedre mye bedre kjøling, hvis man skal ha SLi senere er det bare å sette det nederst Vet ikke hvorfor, men jeg finner ikke 488 veerjonen av ASUS... tror den har blitt tatt vekk fra lageret? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 jeg ser ikke noe galt i den der peez, her ikke sjekka om noe mangler, men jeg ville tatt asus versjonen av GPUen, koster 50kr mer og har bedre mye bedre kjøling, hvis man skal ha SLi senere er det bare å sette det nederst Vet ikke hvorfor, men jeg finner ikke 488 veerjonen av ASUS... tror den har blitt tatt vekk fra lageret? jaja. det var kanskje ett for godt tilbud på den den var der for noen timer siden Lenke til kommentar
Peez Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Faen men er ikke zotacsen like bra? og det er vel ikke så viktig med kjøling hvis man ikke skal overklokke? den yter vel like bra som asusen? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Faen men er ikke zotacsen like bra? og det er vel ikke så viktig med kjøling hvis man ikke skal overklokke? den yter vel like bra som asusen? asusen yter ikke bedre, men lager en god del mindre lyd Lenke til kommentar
terje k. Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Anbefalte vell den litt for mye! Endret 11. mars 2012 av terje k. Lenke til kommentar
i5-2500k Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Kan anbefale. http://80.212.12.201:1336/Public/Dustin/8,8k.png Med mus skjerm og tastatur Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Kan anbefale. http://80.212.12.201:1336/Public/Dustin/8,8k.png Med mus skjerm og tastatur ikke for å være slem, men du gjør det litt feil når du satser alle penga på ytelse og driter plent i kvalitet på resten.. Lenke til kommentar
vitty Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Kan anbefale. http://80.212.12.201:1336/Public/Dustin/8,8k.png Med mus skjerm og tastatur ikke for å være slem, men du gjør det litt feil når du satser alle penga på ytelse og driter plent i kvalitet på resten.. Velg heller zotac gtx 560 ti 448, da dette kortet yter ca. 15% dårligere men til en mye koseligere pris. Overskuddet bruker du på mer kvalitet på psu, eller generelt sett bedre kvalitet på komponentene. Med et kort som zotac kortet på markedet til den prisen ville jeg nesten si at 7870 kortet ikke kan forsvares til den prisen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 @TS; Det går fint å bygge, men første gangen bør det planlegges godt. Senere blir det enkelt. Har du interesse for sånt så bygg selv, gir du f... i delene PC'en består av så bestill ferdig. Som jeg har sagt, det er nesten UMULIG å faile på å bygge pc alt passer bare et sted, og man kommer veldig langt ved å se på manualen. Utfordringen ligger normalt ikke i byggingen, men bestillingen. Det å velge delene som passer godt sammen kan være en prøvelse. Husk også på ting som god goop og at boxed kjøler sjelden er å anbefale. Det er ganske mye som må vurderes. Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hei. Litt offtopic det her, men uannsett: Peez skrev riktignok at han ikke tok med OS for det laster man ned gratis. De aller fleste regner nok med hvilket OS han snakker om, men han sa tross alt ikke hvilket OS han skulle laste ned. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hei. Litt offtopic det her, men uannsett: Peez skrev riktignok at han ikke tok med OS for det laster man ned gratis. De aller fleste regner nok med hvilket OS han snakker om, men han sa tross alt ikke hvilket OS han skulle laste ned. ettersom TS viser til at det skal være en gaming PC ville det vært en "feilanbefaling" med linux og hackintosh windows 8 er da et alternativ... Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Jada, men han sa INGENTING om hvilket OS han mente. Samme hva du sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå