Orjanp Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Hei! Vurderer Sony Nex-7. Ser at for øyeblikket er det kun Fotovideo og JapanPhoto som har den inne med kitobjektiv. Kan årsaken til dette være at de har importert dette selv? Kjenner at jeg er litt skeptisk dersom det er tilfellet. Man vet jo aldri hvor lenge selger vil være på markedet. Lette litt på nettsiden deres, men fant ikke noe informasjon om dette. Kunne kontaktet dem selv, men det er jo ingen som svarer på en søndag. Noen som vet? Ørjan. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Så vidt jeg vet gråimporterer de en del, ja. Når dama kjøpte D7K kom den med tysk manual. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Jeg anser FotoVideo og Japan Photo som to stabile aktører, har handlet fra begge to, og har ikke opplevd problemer med de. Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Så vidt jeg vet gråimporterer de en del, ja. Når dama kjøpte D7K kom den med tysk manual. Kjøpte hun D7K fra FotoVideo eller Japanphoto? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Ah, det kulle jeg kanskje sagt. Det var JapanPhoto. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Har dem ikke stort sett vært flinke til og nevne hvis fotoutstyret er egenimport ?, ser at flere har sluttet og nevne det. Edit: ser ut som det er bare fotovideo som fortsatt nevner dette i prisguiden enten står det "norsk" eller "skandinavisk". Endret 11. mars 2012 av Nautica Lenke til kommentar
hertugen Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Har dem ikke stort sett vært flinke til og nevne hvis fotoutstyret er egenimport ?, ser at flere har sluttet og nevne det. Edit: ser ut som det er bare fotovideo som fortsatt nevner dette i prisguiden enten står det "norsk" eller "skandinavisk". Mye Nikon utstyr som er nordisk på FV sin hjemmeside.Spørsmål: er dette utstyr som er kjøpt av Nikon Norge, eller er det fotoutstyr som er kjøpt inn via morselskapet i Sverige? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Japan Photo kjøper kun gjennom norske importører/leverandører. Så vidt jeg vet gjør Fotovideo det også, bortsett fra Sigma der de selv er autorisert norsk importør. Men enkelte ganger har ikke den norske importøren rukket å lage norske brukermanualer før de sender kameraene ut på markedet, noen ganger er de tomme for de, og noen ganger glemmer de rett og slett å legge de med i pakken. Det hender også at norsk importør gir forhandler lov til å hente kameraer fra utenlandsk importør hvis det er stor knapphet på det norske markedet, men da tar den norske importøren automatisk over ansvaret for disse kameraene. Eneste forskjellen her er at det ikke følger med norsk/skandinavisk manual. 1 Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Sendte spørsmål til Japanphoto med spørsmål om dette. De svarte faktisk faktisk i løpet av 50 minutter, på en søndag. Godt gjort. De bekreftet forøvrig det Black Star sier, at de iallefall får alle Sony produkter via norsk importør. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Fått svar fra Fotovideo også. De får også alle Sonyproduktene sine fra norsk importør. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Nex7 er nå endelig tilgjengelig fra Sony og burde dukke opp flere steder de nærmeste ukene . Fantastisk kamera! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Ja, det satser jeg på, siden Japanphoto fikk en bestilling fra meg i dag morges. Det lønner seg å svare på henvendelser i helgen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå