Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trenger tips og hjelp til å gå ned i vekt.

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på rundt 1.90 høy som veier 113 kg. Jeg har spilt fotball i 7 år, og mista interessen, og slutta. De siste månedene har jeg gått opp 5-8 kg. Jeg MÅ ned i vekt, og i den forbindelse trenger jeg hjelp. Jeg er ikke så veldig keen på å ha blitt observert på løpetur her i bygda, så er det noen øvelser jeg kunne gjort hjemme, som oppnår resultater. Hvis man kan oppnå resultater med å gå så er jeg posetiv til det. Jeg liker grønnsaker, kylling osv. eller; jeg liker egentlig sunn mat generelt.

Noen tips til hva jeg kan gjøre å spise?

Postet av anonym: f70cecf0f8ce4a532451d8d453606b25

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :) En god balanse mellom trening og kosthold er det som skal til for å gå ned i vekt.

Kosthold ville jeg ha boikotta alt av brus, potetgull, sjokolade, kake og snop. spis fornuftig sunn mat i normale porsjoner. Det er heeelt normalt å kjenne at du er sulten en gang i blant.

Trenings messig er det beste kondisjon. Om du ikke vil bli oppdaga i byggda kan du kansje gå / kjøre utenfor byggda til en liten høyde du kan ha som mål å gå fort opp eller jogge ( spørrs hvor god form du er i) Det du er ute etter er svette å smerte i beinmusklatur etter en god trenings økt. Kondisjons trening inne.. hmmm.. gå i trapper ? Hvis du vil hovedsaklig gå ned i vekt er ikke styrketrening hovedprioritet.

Lykke til håper dette var til hjelp :)

Jeg har selv veid 120 kg å gått ned 25 kg på 3 månder.. så jeg vet veldig godt hva du står ovenfor. MEN det er mulig.

Lenke til kommentar

Gåing fungerer fint, det. Styrketrening er også å anbefale da økt muskelmasse gir økt forbrenning.

Når det kommer til kostholdet, som er det viktigste, så må du rett og slett få i det mindre enn du forbrenner. 1000 kcal i underskudd hver dag gir deg ca 1 kg vektreduksjon i uken.

Endret av Må jeg?
Lenke til kommentar

Tunfisk, egg, grønnsaker, cotterchees, VANN!!!!, havregrøt, frukt (ikke så kolosalt med banan mye fett å energi ) bønner og linser, hvis du abolutt skal ha noe *snop* kan sukkerfri brus gå. (regner med at det ikke er daglig bruk)

Det var noe å sette tenna i :) spis heller havre grøt til frokost en brødskive med smør/majones å dilldall. Du sparer en del kcal på det.

Når det kommer til gååing, er det noe jeg selv bruker som trening av og til. Hvis du går raskt i bratt bakke kommer pusten ganske fort sigende :) Hvis du heller vil jogge, kan du gjøre det også.

Mer du lurer på ? så fyr løs :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...