lur4d Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Hei! Som tittelen sier; hvor mange kcal forbrenner jeg? Og hva må jeg ligge på for å fortsatt kunne øke i styrke/muskelmasse mens jeg mister fett. Mitt mål er å få ned fettprosenten nogenlunde mens jeg øker i styrke frem mot sommeren. Jeg har fått med meg at jeg må ha rundt 3g protein pr kg kroppsvekt/muskelmasse for at jeg ikke skal bli svakere. Litt om meg: * Gutt, 19 år * 85-86 kg, 182-184ish cm * FHM-chubby Jeg har trent 5x5 i litt over 1 mnd tid, og har bra fremgang enn så lenge. Trente styrke for 2 år siden, før jeg ble skadet og sluttet helt frem til nå. Da gikk jeg ned fra 86kg til 79kg på 5-6 mnd. Hva trener jeg i løpet av en uke? (eksempel fra denne uken): Mandag: Styrke 5x5, fotballkamp Tirsdag: 4x4 intervall, 30 min styrke (kjernemuskelatur/mage/teknikk), 7 km tur med hunden Onsdag: Styrke 5x5 Torsdag: 4x4 intervall, 30 min styrke (kjernemuskelatur/mage/teknikk), 1200m svømming Fredag: Styrke 5x5 5RM frontbøy: 50 kg (øvd på teknikk frem til forrige uke) 5RM benkpress: 60 kg 5RM stående roing: 60 kg 5RM markløft: 100 kg 5RM militærpress: 40 kg 5RM nedtrekk: 110 kg / chins: 5x4x4x3 BW Hva jeg spiser/drikker: Proteintilskudd, tunfisk, skyr, cottage cheese, kylling, melk. Innspill mottas! Lenke til kommentar
Hammertid Skrevet 20. mars 2012 Del Skrevet 20. mars 2012 Flott at folk fortsatt bruker 5x5 ! Med ditt aktivitetsnivå vil du ha en forbrenning på rundt 3300 kal. Hvis du da ønsker å gå ned i fettprosent, burde du ligge på 3050-3100 kal per dag. Kan også vera verdt å hugsa at det ikkje er like lett å auke i styrke på kaloriunderskudd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå