Gå til innhold

Hvor mange kcal forbrenner jeg?

Anbefalte innlegg

Hei! Som tittelen sier; hvor mange kcal forbrenner jeg? Og hva må jeg ligge på for å fortsatt kunne øke i styrke/muskelmasse mens jeg mister fett. Mitt mål er å få ned fettprosenten nogenlunde mens jeg øker i styrke frem mot sommeren.

Jeg har fått med meg at jeg må ha rundt 3g protein pr kg kroppsvekt/muskelmasse for at jeg ikke skal bli svakere.

Litt om meg:

* Gutt, 19 år

* 85-86 kg, 182-184ish cm

* FHM-chubby ;)

Jeg har trent 5x5 i litt over 1 mnd tid, og har bra fremgang enn så lenge. Trente styrke for 2 år siden, før jeg ble skadet og sluttet helt frem til nå. Da gikk jeg ned fra 86kg til 79kg på 5-6 mnd.

Hva trener jeg i løpet av en uke? (eksempel fra denne uken):

Mandag: Styrke 5x5, fotballkamp

Tirsdag: 4x4 intervall, 30 min styrke (kjernemuskelatur/mage/teknikk), 7 km tur med hunden

Onsdag: Styrke 5x5

Torsdag: 4x4 intervall, 30 min styrke (kjernemuskelatur/mage/teknikk), 1200m svømming

Fredag: Styrke 5x5

5RM frontbøy: 50 kg (øvd på teknikk frem til forrige uke)

5RM benkpress: 60 kg

5RM stående roing: 60 kg

5RM markløft: 100 kg

5RM militærpress: 40 kg

5RM nedtrekk: 110 kg / chins: 5x4x4x3 BW

Hva jeg spiser/drikker: Proteintilskudd, tunfisk, skyr, cottage cheese, kylling, melk.

Innspill mottas! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Flott at folk fortsatt bruker 5x5 ! Med ditt aktivitetsnivå vil du ha en forbrenning på rundt 3300 kal. Hvis du da ønsker å gå ned i fettprosent, burde du ligge på 3050-3100 kal per dag. Kan også vera verdt å hugsa at det ikkje er like lett å auke i styrke på kaloriunderskudd :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...