Gå til innhold

TV som PC-skjerm


Anbefalte innlegg

Jeg sitter foreløpig på en 27" 1080p LCD-monitor med PS3 og Xbox koblet til sammen med datamaskinen - det fungerer helt greit, men det er svært klønete å skifte mellom videoinngangene. I tillegg må lyden kobles om med ørten adaptere, noe som også blir rimelig irriterende etter hvert.

 

Målet er å ha tre separate enheter koblet til TV-apparatet(Komponent, HDMI, HDMI) i tillegg til høyttalere slik at jeg kun trenger å bruke fjernkontrollen for å skifte mellom hver enhet.

 

Av den grunn lurer jeg på om noen her har erfaring med å bruke en full-HD LED eller LCD-TV i 24-27"-sjiktet som monitor. Hvordan opplever dere farge- og bildekvaliteten kontra en vanlig skjerm på samme størrelse?

 

Legg gjerne til link eller modellnavn hvis dere er kjent med en TV som når opp til disse kriteriene.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En hjemmekinoreciever vil løse problemet med lyd og innganger, dog vet jeg ikke om det er en aktuell løsning for deg?

Det ville absolutt løst problemet, men det kommer med to hindringer; Pris og størrelse. Det må få plass i en hybel, og en receiver er en heftig investering for en student. Dog, jeg har rimelig lite peiling på receivere, så hvis det finnes lettvektere til en rimelig pris ville dette vært et godt alternativ.

 

Hvis du sitter 1 meter fra skjermen adså 27" mener at 1080p er for lite...

Hö?

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...