Thorshammer Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Hei! Jeg holder på å bli langsomt sprø. BITS og Windows Update tjenesten er plutselig blitt borte i listen over komponenttjenester. Nå har jeg sittet i timesvis og lett etter løsninger på MSs hjelpe- og supportsider (som er et evig kaos) og søkt etter hjelp for løsninger på feilmeldingene, men ingenting funker. Har installert Windows update agent som etter sigende skulle reinstallere manglende Windows update. Wuaueng.dll finnes på maskinen, men nekter å funke. Har forsøkt WindowsActivationUpdate.exe, MGADiag.exe, WindowsUpdateAgent30-x86.exe, msert.exe, og de siste sidene i dag var: http://forums.techarena.in/tips-tweaks/1020365.htm og http://support.microsoft.com/kb/968002/no#LetMeFixItMyselfAlways. MS har stort sett fixer for XP og Vista, men ikke for Windows 7. Har imidlertid forsøkt flere «Fix it» som skulle løse problemene, men uten at det har hjulpet. Når jeg forsøker feilsøking og reparasjon i Kontrollpanel, oppdager diagnosesøkeren problemer, men slutter med to røde kryss, om at det ikke lar seg løse, og sender meg til MS løsningsenter. De kunne like gjerne sendt meg til nordpolen. Det hele startet med at jeg bestemte meg for å slette Avira og installere NORMAN antivirus, som jeg hadde lastet ned fra GET. Forsøke på å installere Norman gikk for så vidt greit, men den fratok meg nettforbindelsen! Ikke mulig å koble til nettverket! Dermed avinstallerte jeg og forsøkte å reinstallere Avira. Det gikk greit, bortsett fra at sanntidsbeskyttelse var umulig å aktivere. Forsøkte et par andre antivirus- og malwareprogram, men samme problem. Etter å ha avinstallert alle, slettet alle filer manuelt som kunne ha noe med programmene å gjøre. Kjørt CC-cleaner og Registry booster og rebootet minst ti ganger i prosessens løp, sjekket jeg Windows Update på nytt. Den var ikke aktivert. Etter mye leting fant jeg ut at den faktisk ikke var å finne på listen over komponenttjenester i det hele tatt! Heller ikke BITS var der. Så nå sitter jeg der og ikke vet hva jeg skal gjøre. Jeg er rasende på Microsoft som ikke har de nødvendige løsninger på disse problemene som jeg ser jeg deler med mange. Bare kort til slutt: Jeg kjører Windows 7 Home premium Kjører Firefox, uten at jeg skjønner at det skal ha noe med saken å gjøre. Feilmeldingene jeg får er 0x80070005 og 0x80070424 Windows Update-tjenesten ligger på maskinen (wuauang.dll), og jeg ER administrator. En del skriver at problemene skyldes at noen strenger mangler i registeret. Hvorfor kan man da ikke bare sette inn et par nøkler som fikser det hele? Uansett, så kan det vel ikke være så inn i granskauen komplisert å reinstallere to komponenter? Dette er utrolig frustrerende – spesielt for en som ikke har særlig greie på PC. Det irriterer meg grenseløst at det ikke finnes enkle tak som er begripelige for vanlige folk når det oppstår problemer på maskinene. Noen her som har noen gode svar? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Høres ut som om du er klar for en reinstall av OS'et. Og etterpå installerer du denne antivirusen. http://windows.microsoft.com/en-US/windows/products/security-essentials Lenke til kommentar
Thorshammer Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Høres ut som om du er klar for en reinstall av OS'et. Og etterpå installerer du denne antivirusen. http://windows.microsoft.com/en-US/windows/products/security-essentials Så det er umulig å reinstallere to enkeltkomponenter? Jeg begriper ikke at det ikke skal være mulig. Virker helt absurd på meg at det i 2012 ikke finnes en enkel fix på slike ting. Det er jo mange som opplever det samme problemet. Burde være mulig å f.eks. hente inn akkurat de filene som manglet fra Windows7 - installasjons-CDen f.eks. Hvorfor må Microsoft gjøre alt så inn i hampen komplisert? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Det er nok du som har kjørt utfor og knust hele oppsettet, og det er ikke Microsoft sin skyld. Du har mest sannsynlig fått instalert et "system information" malware og enkleste er en reinstall for du har sikkert mer snusk da på maskinen. 1 Lenke til kommentar
Thorshammer Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Det er nok du som har kjørt utfor og knust hele oppsettet, og det er ikke Microsoft sin skyld. Du har mest sannsynlig fått instalert et "system information" malware og enkleste er en reinstall for du har sikkert mer snusk da på maskinen. Jeg har scannet systemet med antivirus og malware-program, men det er ikke noe snusk på den nå. Det er mulig det har sneket seg inn malware forbi både Adaware og Avira, men det er likevel absurd at man i 2012 skal måtte streve en hel masse med reinstallering. Det burde selvfølgelg finnes et reparasjonsprogram som fjernet snusk og erstattet de skadde eller ødelagte filene med friske. Og en liten ting til: At det fremdeles ikke mulig å kopiere meldinger som dukker opp i varselsruter, er totalt på trynet. Mange av meldingene er lange, og at en er nødt til å skrive dem ned for hånd er helt utrolig. Jeg får vel bare bite i det sure eplet og kopiere de viktigste filene over på min eksterne harddisk og reinstallere ... Det hjelper ikke hva du sier - jeg synes det er hinsides at Microsoft ikke har gjenopprettingsprogrammer for skadd system som ikke sletter det aller meste av lagrede filer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Du skjønner ikke helt. Jeg tror du har et program på maskinen som ikke er et virus. Dermed kan ingen antivirus fjerne det, men hvis du fremdeles insisterer, så kan du følge liste på vedlagte link for oppretting, men jeg hevder fremdeles en reinstall er enklere, raskere og mer fornuftig. http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-system-fix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå