MadOx Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Hei, er det noen som vet om et godt ordtak/sitat om det at en ikke alltid tenker over verdien av noe før en opplever det motsatte? Lenke til kommentar
steinkul Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Man vet hva man har, men ikke hva man får, eller gresset er ikke alltid grønnere på den andre siden av gjerdet. Lenke til kommentar
MadOx Skrevet 12. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2012 Takk for svar, men jeg er egentlig mer ute etter noe som er mer spesifikt rundt det at en kanskje ikke verdsetter situasjoner/hendelser eller lignende før en faktisk ikke lengre er i den situasjonen. For eksempel før en ferie, gleder en seg ofte til muligheten for å sove lengre. Dette nyter en ofte i begynnelsen, før en venner seg til situasjonen og slutter å tenke over det. Når ferien er over, vil en ofte angre på at en ikke verdsatte denne muligheten til enhver tid under ferien. Det samme vil gjelde med ønske om sol, kjærlighetsforhold, jobbforhold og mye annet. Jeg er ikke nødvendigvis ute etter et sitat/ordtak/uttrykk rundt en spesifikk situasjon (som for eksempel ferie), men det vil også fungere - selv om jeg aller helst ønsker noe som dekker følelsen som sådan. Lenke til kommentar
sebbur Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Hva med "You don't know what you've got 'til it's gone"? Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Gjort e gjort sa mannen å sprengte hele utedoen i lufta sånn at det regna ekskrementer over en gruppe psykisk utviklingshemmede som var på ekskursjon! Bare de tamme fuglene har en lengsel. De ville flyr. Når man er ung, lengter man ut; når man er gammel, lengter man hjem. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 Mykje vil ha meir. D'er kje kvar dag julafta. Dagen er lang åt den late, og stutt åt den kvate. Lengste dagane går snøggaste (sumarstida). Godt lag gjer stutt dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå