Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan benytte privat helsetjeneste?

Delvis

Anbefalte innlegg

Hvordan går man fram hvis man vil velge private leger/spesialister framfor de offentlige?

Nå har jeg blitt henvist til privat av en lege ved et par anledninger, og vet hvordan det foregår. Da blir det heller

ikke dyrere enn vanlig.

Men hvis man i et tilfelle ønsker å velge det selv mener jeg.

Kan man spørre fastlegen om han heller kan henvise til private?

(Tror min nåværende fastlege er litt sosialist)

Men hvis man skal velge helt på egen hånd(kan man det?) er der noen oversikt over hvor/hvordan man henvender seg noe sted?

Endret av groenn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo jeg er forsåvidt klar over at man står fritt til å velge

sånn sett.

Men det var egentlig ikke akkurat det mitt spørsmål gikk ut på, det var mer spørsmål om det rent praktiske kan man si; altså hva gjør man, hvordan går man fram når man ønsker velge noe privat istedet.

Og altså om det finnes noen oversikt på nettet over privat helsetjeneste, medisinske sentre, hvor de befinner seg osv.

Endret av groenn
Lenke til kommentar

Har brukt private leger en del ganger, det er egentlig veldig uproblematisk.

Du finner ett senter i nærheten du ønsker å bruke, ringer å bestiller time og møter opp til timen.

Verken mer eller mindre.

Du trenger ikke melde ifra, søke eller informere noen om dette, men om du vil ha privatlege som fastlege og få med din medisinske historie må det nok informeres om ett eller annet sted.

Men, du vil ikke betale full pris for det, bare egenandel, slik du gjør hos fastlegen din?

Da må du vel først kontakte fastlegen din, så få en henvisning til en annen klinikk for å fikse ett spesifikt problem som de ikke kan fikse/undersøke selv.

Tviler på at du får henvisning til en privatlege bare fordi du har lyst til det.

Om du ikke liker fastlegen din kan du bytte på http://www.minside.no

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke noe i mot fastlegen min pr i dag, så det er ikke det

Men er i en prosess med en spesialist på sykehuset, som jeg ikke har så allverden tro på.

Så funderer litt på i den forb. om jeg skal rette blikket mot noe privat i tilfelle der er en spesialist som ikke er på middelalder nivå og bruker middelalder metoder slik den jeg går til.

Og da er det jeg lurer litt på, om jeg skal henvende meg til den medisinske klinikken( er en i nærmeste by) selv og høre om det, eller om jeg skal spørre fastlegen om han kan henvise meg dit først. Men vet ikke om jeg tør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...