carpsdi Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Hei, startet nylig og trene styrke og startet da med proteiner. Nå pleier jeg da å ta proteiner hver dag, selv på de dagene jeg ikke trener styrke. Er det noe vits, eller burde man bare ta det de dagene man trener? Vet ikke om dere trenger noe gundigere info, men om dere gjør det sÅ bare spør! Bruker myofusion fra gymgrossisten. Står at man må ta 2-4 ganger daglig og det har jeg tatt og gjort bokstavleig. Vet ikke om de tenker at en trener hver dag da.. Håper på tips og hjelp! Lenke til kommentar
Coa Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Er det virkelig nødvendig å lage en ny tråd hver dag? Ser at du har postet nærmere 30 tråder på enkle spørsmål man får svar på ved hjelp fra Google. Og om du ikke finner svar der finnes det en treningstråd og en tråd for diskusjon for kosttilskudd. Mye bedre om du benytter deg av de trådene ved mindre spørsmål. For å svare på spørsmålet ditt, du trenger proteiner hver dag. Om du ikke får i deg nok proteiner i det daglige kostholdet ditt kan du supplere med proteinpulver. Normalt trenger man 2g proteiner per kroppsvekt dersom man trener styrke, så om du veier 70 kilo burde du få i deg ca 140g protein i løpet av en dag. Om du ikke får i deg nok proteiner daglig, drikk proteinpulver. Får du i deg nok proteiner daglig er det ikke nødvendig å drikke proteinpulver. Lenke til kommentar
carpsdi Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Er det virkelig nødvendig å lage en ny tråd hver dag? Ser at du har postet nærmere 30 tråder på enkle spørsmål man får svar på ved hjelp fra Google. Og om du ikke finner svar der finnes det en treningstråd og en tråd for diskusjon for kosttilskudd. Mye bedre om du benytter deg av de trådene ved mindre spørsmål. For å svare på spørsmålet ditt, du trenger proteiner hver dag. Om du ikke får i deg nok proteiner i det daglige kostholdet ditt kan du supplere med proteinpulver. Normalt trenger man 2g proteiner per kroppsvekt dersom man trener styrke, så om du veier 70 kilo burde du få i deg ca 140g protein i løpet av en dag. Om du ikke får i deg nok proteiner daglig, drikk proteinpulver. Får du i deg nok proteiner daglig er det ikke nødvendig å drikke proteinpulver. Du sier at man trenger 2g per kg kroppsvekt - 140g - om man trener styrke. Ok, så det du sier er at mab ikke trenger 140g proteiner dagene man ikke trener styrke? Og hvordan vet jeg hvor mye proteiner jeg får i meg? Lenke til kommentar
Coa Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Du sier at man trenger 2g per kg kroppsvekt - 140g - om man trener styrke. Ok, så det du sier er at mab ikke trenger 140g proteiner dagene man ikke trener styrke? Og hvordan vet jeg hvor mye proteiner jeg får i meg? 2g hver dag. Tell antall proteiner du spiser. De er rimelig små, så anbefaler deg å bruke forstørrelsesglass. 2 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 12. mars 2012 Del Skrevet 12. mars 2012 20g første ting om morganen. 20g før og 20g etter trening. 20g før du legger deg. Så spiser du noen egg, biff, fisk og kylling;) Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 Er det virkelig nødvendig å lage en ny tråd hver dag? Ser at du har postet nærmere 30 tråder på enkle spørsmål man får svar på ved hjelp fra Google. Og om du ikke finner svar der finnes det en treningstråd og en tråd for diskusjon for kosttilskudd. Mye bedre om du benytter deg av de trådene ved mindre spørsmål. For å svare på spørsmålet ditt, du trenger proteiner hver dag. Om du ikke får i deg nok proteiner i det daglige kostholdet ditt kan du supplere med proteinpulver. Normalt trenger man 2g proteiner per kroppsvekt dersom man trener styrke, så om du veier 70 kilo burde du få i deg ca 140g protein i løpet av en dag. Om du ikke får i deg nok proteiner daglig, drikk proteinpulver. Får du i deg nok proteiner daglig er det ikke nødvendig å drikke proteinpulver. Du sier at man trenger 2g per kg kroppsvekt - 140g - om man trener styrke. Ok, så det du sier er at mab ikke trenger 140g proteiner dagene man ikke trener styrke? Og hvordan vet jeg hvor mye proteiner jeg får i meg? Regner ut hvor mye du får igjennom maten. Ved å lese næringsinnhold... En enkel scoop med proteinpulver er 30gr. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 En enkel scoop med proteinpulver er 30gr. Waaaaait a minute!!! Proteinfabrikken sine scoops er 20gram, Tech Nutrition sine er 10gram. Der finnes nok 30grams scoops men de må være schwææære Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 (endret) ON Gold standards 30g scoop til venstre, myo sin 10g kjerringscoop til høyre Endret 13. mars 2012 av Kevlar 4 Lenke til kommentar
Heradon Skrevet 13. mars 2012 Del Skrevet 13. mars 2012 En enkel scoop med proteinpulver er 30gr. Waaaaait a minute!!! Proteinfabrikken sine scoops er 20gram, Tech Nutrition sine er 10gram. Der finnes nok 30grams scoops men de må være schwææære Vel det er vel forbeholdt for oss schwææære gutta Neida, jeg trodde det var internasjonal standardstr. på scoopsa som følger med proteindåsene. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Ser jo det at man må få seg ei AMERIKANSK scoop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå