Gå til innhold

Hjelp til valg av ny laptop under 14k

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt på 14 år som skal kjøpe ny pc. Jeg skal bruke pcen til spill, men også til skolearbeid. Jeg har sett på Alienware m14x med disse spesifikasjonene. Pris 13 170kr.

- Intel® Core™ i7 Processor 2670QM 2.20Ghz

- 3GB NVIDIA® GeForce® GT555M

- 6144MB (1x2GB + 1x4GB) 1600MHz

- 256GB Dell Mobility Solid State Drive

- 14,1" HD+ 1600x900

Kan denne pcen spille spill som kommer ut om ett år eller bør jeg vente på m14x r2?

Er også åpen for andre anbefalinger.

Endret av chriscor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser i ditt pc valg at du hovedsaklig skal spille :p

Jeg for min del (nå er jo jeg 23) ville ikke ha hatt en så stort og støyfull bærbarpc på skolen. Men jeg har vært 14 en gang jeg også. Så kan sette meg inn i din situvasjon.

Hvilke spill er det du spiller ?

Et annet mulighet er kansje å heller kjøpe seg en stasjonær pc og itilleg kjøpe asus transformer prime ? som er veldig stilig å ha med seg på skolen ?

Eneste som ikke er topp med starsjonær pc er at det er et herk å frakte rundt:)

Lenke til kommentar

Jeg ser i ditt pc valg at du hovedsaklig skal spille :p

Jeg for min del (nå er jo jeg 23) ville ikke ha hatt en så stort og støyfull bærbarpc på skolen. Men jeg har vært 14 en gang jeg også. Så kan sette meg inn i din situvasjon.

Hvilke spill er det du spiller ?

Et annet mulighet er kansje å heller kjøpe seg en stasjonær pc og itilleg kjøpe asus transformer prime ? som er veldig stilig å ha med seg på skolen ?

Eneste som ikke er topp med starsjonær pc er at det er et herk å frakte rundt:)

Den vil nok støye veldig ja og kan kanskje ikke brukes under undervisning.

Hvis man spiller for det meste hjemme ville jeg delt budsjettet til 4-5000 kr for bærbar og 9-10 000 kr til stasjonær.

Du får en MYE kraftigere stasjonær med skjerm, tastatur og mus til 10 000 kr enn du får en bærbar til 14 000 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...