Loomy Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 I dag merket jeg plutselig at musen har begynt å leve sitt eget liv. I tide og utide "tror" den f.eks at jeg har trykket ned scrollehjulet og scrollet opp eller ned i et dokument/internettside. Noen ganger stopper den helt opp i et sekund selv om jeg beveger som bare det. Mens dette skrives bevegde jeg musen i sirkler litt, og da dukket det plutselig opp en høyreklikk-meny. Tastaturet har ikke vært seg selv heller.. Treg "repeat-rate" eller hva nå heter er vel det jeg har lagt merke til med tastaturet.. Ellers funker det fint. Veldig plagsomt dette her, og jeg lurer på om det er virus kanskje? Tok en virusscan på vg.no på torsdag, men fant ingenting. Siste jeg installerte var Freedom Fighters demo i går, men alt fungerte fint før i dag, så det er vel neppe det som har skylden... Lenke til kommentar
Zink Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Går ut fra du har tråd-mus, siden du ikke nevner noe om det... at du bruker mouseware og har maskina full av spyware og kanskje Comet Cursor eller annet stæsj som gjør desktopen "morsom" ? :wink: Siden problemet begynte etter FF-demoen, fjern det - ingen vits i å prute med fornuften ( det bakes inn litt-av-hvert snusk i div. spill og programmer ), men ta det radikalt. ... og et tips, ikke tenk som der du sier:> Siste jeg installerte var Freedom Fighters demo i går, men alt fungerte fint før i dag, så det er vel neppe det som har skylden...< forresten, hvordan står det til med ressursene på maskina/ ledig plass/ minne, og har du ingen orntlig antivirus ? . Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 23. august 2003 Forfatter Del Skrevet 23. august 2003 Går ut fra du har tråd-mus, siden du ikke nevner noe om det... at du bruker mouseware og har maskina full av spyware og kanskje Comet Cursor eller annet stæsj som gjør desktopen "morsom" ? :wink: Har en vanlig trådmus med kule ja. Ikke no spyware heller. Har ikke hatt annen spyware enn noen cookies i løpet av et par år Siden problemet begynte etter FF-demoen, fjern det - ingen vits i å prute med fornuften ( det bakes inn litt-av-hvert snusk i div. spill og programmer ), men ta det radikalt. ... og et tips, ikke tenk som der du sier:> Siste jeg installerte var Freedom Fighters demo i går, men alt fungerte fint før i dag, så det er vel neppe det som har skylden...< Gjorde det nettopp.. men seff, typisk min flaks.. could not open install.log file. Så det ble bare en manuell mappesletting forresten, hvordan står det til med ressursene på maskina/ ledig plass/ minne, og har du ingen orntlig antivirus ? Null problem med ressursene. Har ikke antivirus, men installerte nettopp norton og tok en scan. Ingenting funnet. Mistenker at musen rett og slett er ødelagt... Tror jeg bestiller en ny i dag. MS intellimouse explorer 3.0 med icemat til 400 på flexi-data, er vel bra pris? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå