piratentim Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Paintball og klinkekuler.. Dette er noe jeg lenge har fundert på om fungerer, nemlig noe så enkelt å skyte klinkekuler med paintballen istedenfor disse malings kulene. Kameraten min sa han prøvde å gjøre det på et tre og klinkekulen ble faktisk stående i treet. Jeg vet det finnes klinkekuler i forskjellige størrelser og en av størrelsene er lik størrelsen på en vanlig paintball kule. Altså hvis det stemmer, det min kamerat sier så er det mulig å gjøre paintball våpenet til et dødelig og farlig våpen, og det helt uten store problemer! :S («It could kill zombies») Denne tråden er ingen oppfordring, ikke bruk klinkekuler i kamp, for all del det er livsfarlig, farlig vil det også være å skyte på fjell med klinkekuler i fare for at kulen skal boucne tilbake eller knuse slik at du blir truffet av splinter… Men er det noen andre som har prøvd dette? Eller som kan bekrefte eller falsifisere bruken av klinkekuler som paintball kuler? Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Noen klinkekuler passer helt perfekt i paintballmarkører. Ikke noe å anbefale akkurat, siden det er livsfarlig og du kan ødelegge markøren. Utgangshastigheten på paintballmarkører er ofte 300FPS (feet per second), noe som tilsvarer ca 330km/t. En klinkekule kan gjøre store skader i den farten. Endret 11. mars 2012 av Geeek Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 En klinkekule vil vel ikke ha samme utgangshastighet som en vanlig ball (eller hva dere kaller dem)? Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Nei, blir nok ikke helt det samme, men ikke så langt i fra heller. Både klinkekule og paintball veier ca 3-4gram. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 Kan man skru opp trykket på disse markørene, slik at man får høyere utgangshastighet? Lenke til kommentar
Geeek Skrevet 11. mars 2012 Del Skrevet 11. mars 2012 (endret) Ja, det kan du. 300FPS er det høyeste som er lovlig for spill i Norge, men noen markører skyter fint med 500FPS og oppover. Endret 11. mars 2012 av Geeek Lenke til kommentar
piratentim Skrevet 11. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2012 Ja, det kan du. 300FPS er det høyeste som er lovlig for spill i Norge, men noen markører skyter fint med 500FPS og oppover. Altså betyr dette at et paintball gevær der trykket er skrudd opp og ballene er byttet ut med klinkekuler vil fungere som et dødelgi skytevåpen... Dette er jo ganske skremmende da, men også utrolig simpelt og enkelt :S Lenke til kommentar
*F* Skrevet 25. mars 2012 Del Skrevet 25. mars 2012 (endret) *feilpostet* Endret 25. mars 2012 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
piratentim Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 *feilpostet* Det er jo ikke feilpostet? Paintball regnes som en sport? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. november 2012 Del Skrevet 1. november 2012 *feilpostet* Det er jo ikke feilpostet? Paintball regnes som en sport? Opprinnelig var mitt inlegg postet i feil tråd, skulle poste i en annen tråd men så hadde jeg mange tabs oppe og postet i feil. Uansett, til saken. Å bruke klinkekuler i en paintballmarkør er noe jeg ikke har testet selv, men alt tillsier at det bør fungere fint, utgangshastigheten kan stilles opp og jeg vil tro man kan gjøre stor skade og lage et potenislet farlig, mulig dødelig våpen. Jeg vil uansett ikke annbefale å teste dette på kostbare markører, test heller på noe gammelt skrap, kjedelig å ødelegge markøren på dette. At det er skremmende at man så enkelt kan lage et farlig våpen kan så være, men bruker man fantasien er ikke dødelige våpen langt unna uansett I tilegg skyter ikke paintballmarkører på langt nær like langt (eller rett) som ekte våpen. Lenke til kommentar
piratentim Skrevet 1. november 2012 Forfatter Del Skrevet 1. november 2012 *feilpostet* Det er jo ikke feilpostet? Paintball regnes som en sport? Opprinnelig var mitt inlegg postet i feil tråd, skulle poste i en annen tråd men så hadde jeg mange tabs oppe og postet i feil. Uansett, til saken. Å bruke klinkekuler i en paintballmarkør er noe jeg ikke har testet selv, men alt tillsier at det bør fungere fint, utgangshastigheten kan stilles opp og jeg vil tro man kan gjøre stor skade og lage et potenislet farlig, mulig dødelig våpen. Jeg vil uansett ikke annbefale å teste dette på kostbare markører, test heller på noe gammelt skrap, kjedelig å ødelegge markøren på dette. At det er skremmende at man så enkelt kan lage et farlig våpen kan så være, men bruker man fantasien er ikke dødelige våpen langt unna uansett I tilegg skyter ikke paintballmarkører på langt nær like langt (eller rett) som ekte våpen. Ganske samme tanker som deg jeg da Hadde vært intresting å prøve en gang Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 8. november 2012 Del Skrevet 8. november 2012 Det mest sannsynlige du kan ødelegge er bolten på markøren, noe som vanligvis ikke er så dyrt. Evt kan man kanskje ødelegge løpet sitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå